'When you find true love, you will want to cherish it forever. True love never fades or comes to an end. It is something that is everlasting. No matter how many times you fight, you will always find yourself coming together..'
7 Bulan kemudian...
Mommy!!!!!!!!! mommmy!!!!!! mommy!!!!!'~ jerit marissa sambil berlari ke arah dapur...
Hanis yang baru siap makan nasi..terkejut bagai nak gugur jantung! Ya Allah marissa ni kan!! dah berapa kali pesan,adik tidur jangan berlari jangan menjerit...
Kenapa baby? kan mommy dah pesan jangan bising macam ni.. adik tidur..~ bebel hanis.. Nasib la tak terpelanting pinggan yang dia sedang cuci ni..
Marissa tercunggap2 ditarik nafas perlahan2...
Hayden muntah mommy!!banyak...~ dah cuak dah muka marissa.. takut dimarah mommynya.. mana dia pandai nak jaga baby kecik...
Apa??..'~ terus aku berlari naik ke atas tanpa mengunakan lif rumah..tak sempat dah... marissa yang mengekorinya juga berlari...
Masuk je dalam bilik hayden dah menangis kuat... di angkat perlahan2...Ya Allah sayang habis lecun baju dia kena muntah susu.. Bau dia ohh nikmat betul!
Syyyhhhh manja mommy... syyhhhh sayang... sorry2 mommy makan tadi.. ~ ditepuk hayden pelan2..huh macam2 dalam kepala tadi takut jugak kalau terjadi apa2 macam kes sekarang.. ya allah mintak jauh...
Mommy baby mintak maaf.. baby tak jaga hayden betul2.. ~ rengek marissa.. merenung mommynya...
Hanis tersenyum...
baby tak salah..adik yang minum susu tak burp kan... ~ Kesian pulak aku tengok marissa.. ditepuk hayden yang sudah senyap dari menangis tadi..ee musyuk2 ni minum susu banyak...Kesian anak mommy tak dapat nak merasa susu badan mommy...dah bermacam2 cara aku ikhtiarkan susu badan keluar tetap tak keluar jugak.. tapi bila marissa dulu okay je.. doctor cakap kalau aku stress pun berkemungkinan susu tak keluar? tapi sejak bila pulak aku stress? erghh..! dicium dahi anak jantan sorang ni! sebijik muka Daddy.. aku dah penat beranak alih2 dua2 muka Mikail..
Tengku Hayden Tengku Mikail.. nama yang dipilih Mikail sendiri..mula2 aku pelik jugak dah kenapa huruf H dekat depan sepatutnya M.. Mikail cakap nama Marissa dah start huruf M so Hayden ikut huruf nama aku... Alololololo sweet plak tetiba2 ni... tak kisah la nama apa,huruf apa yang penting anak sihat cukup sifat alhamdulillah syukur!
Melahirkan hayden paling mudah dari marissa... disebabkan doctor nasihatkan sebelum melahirkan baby perbanyakkan senaman suami isteri... ooo baru aku tahu! hahaha aku apa lagi kan?.. sehari 2 kali mintak dengan Mikail... Ya ampun... Nasib baik Mikail pun melayan jugak! haha Sampaikan jadual kerja Mikail dah jauh tersasar.. Kenangan yang tak dapat dilupakan...so cute! bila terbayangkan muka si suami..aku rasa nak tergelak! haha
Dah seminggu Mikail outstation dekat UK..katanya 3 hari lagi baru balik! haishh rindu suami tak payah cakap lah... rindu setengah mati.. Allelelele... poyolah! video call tak sama dari jumpa depan2.. boleh kiss! haha gedik lah! Al maklum lah dah lepas pantang 100 hari.. haha.. kalau tak cukup 100 hari mahu aku kena bebel dengan mak!
Dan nasib baik jugak lah Mikail hirekan aku babysitter untuk Hayden..
Puan... hayden okay ke? sorry saya dekat toilet tadi... ~ lisa yang baru keluar dari toilet...terus mengambil hayden dipangkuan hanis..
Takpe..hayden muntah susu je, nanti lisa salinkan baju dia..marissa ni dia takut adik dia menangis.. i nak masuk office balik..apa-apa call saya okay?~ pinta hanis...waktu rehat dia ada beberapa minit lagi.. dah habis pantang so rutin bekerja masih seperti biasa... tu pun nasib baik office dekat waktu lunch balik rumah..
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomanceStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...