Hanis dengar suara lelaki tadi terus dia berpaling ke arah belakang... kening di kerut! kepala dah mula proses panas... panas...
"You????!!" ~ hanis terkejut ! ye sangat terkejut ! bukan mimpi . bukan main2. lelaki di hadapan dia ni lelaki yang sangat dia benci!!
"Wow.. whats a suprises sayang? is it you love? wow ..woww oh my god!!" ~ Mikail dicelik celik matanya terkejut bersama bahagia.. tersenyum senyum mukanya dia.. tersengih2 dah macam beruk nampak bunga.. teruk sangat kau ni Mikail! di pandang hanis atas bawah.. mata tu jaga mikail!!
Hanis berkerut lagi dahi nya.. kali ni dah berapa kali berkerut lama2 jadi nenek tua dah muka aku..takut pulak aku dengan jantan ni..
"Apa lagi ni you nak ni!!! ishh boleh tak jangan panggil i nama macam tu!! eh geli lah telinga ni..!!" ~ marah hanis dibuat muka cemberut 16 x dia..
Suaranya ditahan sedikit takut2 orang lain dengar.. sudahlah dia sekarang dekat rumah client.. hishh sakit hati aku.. baru kaki nak melangkah pergi.. mikail melangkah ke arah dia...
"Kenapa ni bila jumpa i je you nak marah2? hemm.."~ suara mikail mengendur.. melangkah ke arah hanis.. dekat dan dekat...sungguh dia rindu pada hanis.. matanya masih melekat dimuka hanis.. tak ada yang berubah pada raut wajah itu, dan hanis makin- makin cantik..
"Give me one chance to show you that I can be of something worth to you.."~ ujar Mikail bersuara lagi..dekat makin dekat..
Hanis gugup, nafas dah terasa tersekat2 tapi masih boleh bernafas..kaki tak boleh nak jalan.. tak boleh nak bergerak dah..mata mikail bertaut dengan mata nya.. hanis telan liur..mata hazel mikail dah sampai kejantung dah rasa,jarak mereka tak jauh tak dekat.. deruan nafas dia laju sedikit, marah dan benci dia pada mikail membuak2 .. dulu mata itu membuat dia berdebar2. sekarang benci seluas luas lautan api.. bibirnya diketap! matanya beralih ke arah lain.. dia takut dia kalah dengan perasaan..dia tahu dirinya.. mikail masih tak berganjak..
"I tanya you buat apa kat sini!!!"~ marah hanis perlahan.. nak disedut udara dah susah bau perfume si jantan kat depan ni. makin sesat nafas aku dibuat nya.. ishh dikepal tapak tangannya sekuat~ kuat..
"Ofcourse lah i ada kat sini.. this my house sayang.. you tu buat apa kat sini? cari i eh? rindu i eh?" ~ Mikail dah tersenyum2 dah.. hahaha
Hanis kerut dahi lagi...
What?!! rumah dia? Jap .. jap .. so Puan Sri Edora mak kepada jantan ni ke? what?!! macam mana aku tak tahu ni? ish sejak bila aku tahu pulak?hanis lihat baju sukan yang melekat di badan mikail.. so dia la anak puan sri pergi jogging tadi? arghhhhhh stresssss ..
Dipaling mukanya ke arah mikail yang masih tersenyum2 sakit pulak hati ni...
"Tak ada masa i nak rindu you!!! tolong la jangan perasan sangat... i tak kenal you pun!!! you tu salah orang !! dah i nak balik !!"~ dihambur amarah yang ditahan membuak buak.. hanis sabar sabar ...
Baru nak melangkah pergi.. mikail melangkah ke arah nya lagi.. hanis undur setapak belakangnya melekat di sliding door.. ahh sudah..mikail sudah berada depan2 dirinya.. 2 inci lagi dah rasa nak melekat badanya dengan mikail.. nafas hanis makin laju, bau perfume mikail seakan dah memeluk dirinya.. Tangan kiri dan kanan mikail naik di sliding door mengunci hanis disitu...Mikail tundukkan sikit wajahnya .. dahi mereka melekat tepat bersama... mata mikail memanah mata hanis...
Hanis melarikan matanya ke arah lain.. dia tak kuatt.. dia tak boleh.. dia takut dia yang merayu pada mikail nanti... ya allah kuatkan hati aku...
"Look at me baby... betul ke you tak ingat i siapa? 8 years ago...?"~ ujar mikail perlahan...sengaja menarik perhatian hanis..
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomanceStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...