Bab 55

2K 64 8
                                    

'The most painful thing is losing yourself in the process of loving someone too much, and forgetting that you are special too..'


Esok mak nak hanis ambik mak dekat kampung ke?.. ~ jawab Hanis sambil mendengar bebelan Mak dari tadi... Bertabahlah wahai Nur Hanis... biasalah orang tua kalau dah call anak.. semua benda ditanya macam aku ni tak kahwin lagi... 😅 oh aku lupa .. mungkin sebab aku ni si bongsu? haih


Takpelah nanti mak mintak kakngah hantarkan macam haritu..ni marissa dah balik sekolah ke? ~ Habibah yang tengah kemas2 sedikit baju2 nya.. nak bawak lauk pauk lagi.. kalau dah pergi KL mesti berbekal.. Hanis dengan Mikail outstation so dia la kena temankan cucu.. Hanis pulak bila disuruh mertua jaga banyak pulak alasan.. katanya marissa tak biasa...itulah inilah last2 aku jugak yang kena naik KL...


Belum ni hanis tengah tunggu dia depan sekolah..Imran ikut Mikail harini.. ~ jawab hanis.. Selalunya imran la yang ambil marissa, tapi hari ni pagi2 la suami tercinta whatsapp aku...


Ambil marissa harini.. Imran ikut i..



Kan mithali sangat..hmm penat haih nak pikir!


Macam mana adik dengan Mikail dah okay ke? adik buat tak macam mak pesan? ~ soal Mak.. budak2 ni kena selalu bertanya..kadang2 pesan kita bukan dibuat pun.. kita yang tua ni la kena pikirkan masalah dia.. Bersyukur jugak kaklong dan kakngah takde pulak apa apa masalah.. Alhamdulillah...Mungkin yang bongsu ni kahwin cepat sangat tak kenal hati budi masing2? ish pening la aku pikir... buat naik darah aku je..


Hmm ye mak.. dah buat nanti okay la ni..kalau tak okay nak buat macam mana takkan nak paksa dia.. ~ tak bermaya pulak aku rasa bila keluar pasal ni..

Ishh mana boleh cakap macam tu.. Mikail tu sayangkan adik.. dia cuma terasa hati je.. pujuk la dia lagi... lama2 okay la tu... ~


Alih2 jawapan yang sama Mikail sayangkan aku,dia cuma terasa hati...bla bla bla bla... bosan...kalau sayang takde maknanya dia layan aku acuh tak acuh macam ni haa... huh


Hanis yang nampak kelibat marissa yang berlari ke arah kereta...


Mak.. marissa dah datang ni..nanti esok adik call lagi... ~


Okay bye... kirim salam semua.. ~


Klik ! panggilan dimatikan..



Pintu kereta dibukak sebelah pemandu...marissa masuk dalam kereta..dicampak bag sekolahnya ke belakang.. Mak aiihh ganas betul anak aku...muka monyot tak payah cakap...adalah tu hal tak elok terjadi dekat sekolah...


Mommy......~ rengek marissa...



Ye baby... pakai seat belt tu.. ~ hanis terus keluar dari tapak parking...


Mommy.. betul Alice cakap mommy dia kerja dengan daddy? ~ soal marissa memandang mommy nya memandu..


hmm... ~ Itu je jawapan aku.. takde mood dengar pasal Amberuk.. 2 hari ni mood dah kelaut jauh dari tepian pantai.. nak pergi Outstation pun takde mood.. haih... macam2 dalam kepala...kuatkan hatiku Ya Allah...



Baby tak suka la mommy alice, dia pandang daddy pelik..~ bebel marissa berpeluk tubuh.. mata memandang depan kereta..



Aku angkat kening sebelah.. ditoleh marissa disebelah dah muncung.. mak aih sama macam aku perangai! hahaha



Pelik macam mana baby?~ soal aku.. tak pernah pulak marissa bercerita pasal ni...


Macam ni mommy.. ~ digaya mata mengoda terus tengok atas bawah sampai tersenyum gedik...



MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now