Bab 3

2.5K 74 0
                                    



Pagi-pagi lagi Hanis dah siap-siap dengan memakai blouse putih bersama palazo denim blue dan tudungnya pula berwarna putih..Seputih salju! hahah Mood dah mula rasa kelaut.. sebab? hmm tunggu jela...

Luggage yang size sederhana ada di sebelahnya. Mana Salmiah? berjanji dengan aku semalam pukul 8 pagi TEPAT..tapi sekarang batang hidung dia pun tak nampak lagi. Kang terlewat terlepas pulak bas tu.Ishhh mana aku tak bengang?. Dia ingat bas ikut jam dia???!! Haishhh Aku yang tadi ada dalam rumah,dah terduduk di muka pintu rumah pun,still kelibat dia tak muncul-muncul lagi..Naik lenguh kepala otak aku duk terjengguk-jengguk..Ini yang aku malas nak berjanji sangat dengan minah tu!!!

"Mana Salmiah, Hanis? dah pukul berapa ni. bas pukul 9 kan."~ tanya Habibah yang berdiri disebelah Hanis..

Hanis mengeluh..

"Haah Mak pukul 9.."~ itu saja jawapan dia.

"Hah tu dia dah datang tu.."~ bagitahu Habibah sambil tersenyum kecil..

Tercunggap-cunggah Salmiah berlari bersama bag pakaiannya di lengan..Fuhh penat giler!!! Dah la aku baru lepas makan tadi,rasa nak terkeluar balik isi dalam perut ni! haha

"Sorry beb aku terbangun lambat weh.Adoiii kenapa kau tak call aku? kau pun satu hal."~ Ishhh bebel Salmiah..

Hanis merenung tajam ke arah Salmiah.. Amboi-amboi kau!!!

"Eh apasal aku pulak?? Kau yang beria ajak aku, kau lah yang datang awal.."~ marah Hanis! Pagi-pagi dah buat aku sakit hati! Kang dah kena..

Alamak!

"Okay okay..sorrry.. dah jom la..mana Kak long kau?"~ ujar Salmiah malas nak cari pasal dengan Hanis..Kang masuk angin mak lampir dia, haru biru aku dekat sana nanti..haha

"Dah tak payah gaduh-gaduh, pergi masuk dalam kereta..Kak long tengah pakai tudung kejap tu.."~ jawab Habibah..

Kalau dibiarkan dua orang bergaduh..Ada pulak merajuk tak nak pergi..Anaknya sorang ni bukan boleh layan sangat perangainya..Angin kus kus..nak pulak waktu pagi macam ni..

Terus Hanis bangun dari duduknya..bersalam dan memeluk Maknya sepuas hati... sayang sangat niiii..hehe

"I love you Mak.."~ ucap Hanis..

"I love you too adik..jaga diri okay..apa-apa call mak kaklong dengan kakngah okay? Ini Salmiah jaga Hanis Elok-elok...apa-apa hal bagitahu makcik.."~ pesan Habibah lagi..

"Okay beres makcik noted!"~ tabik spring Salmiah..

Hanis cebik! Bukan dia yang jaga aku! Aku yang jaga dia.. Sembang!!!

"Dah jom..Kak long nak masuk kerja pulak tengahari nanti.."~

Hanani yang datang dari arah belakang..Harini dia ambik half day kerja sebab nak hantarkan Si bongsu di stesen bas..

.....

Bunyi deringan handfone sejak dari tadi menganggu tidurnya. Adoiiii bingit betullah..hmm dah pukul berapa ni? bebelnya dalam hati.. PENAT!!! Di capai iphone nya yang dah tertera nama si Khalish di home screen terus Mikail angkat..

"Hmmm apa?" garau suaranya yang baru bangun tidur..suara yang menjadi kegilaan para wanita? haha

"Mac are you just awake?dah pukul berapa ni?"~ rengus suara Khalish dalam talian..

Dan soalan pun ditanya dengan soalan..

Terkejut beruk Mikail!

"Wait.."~ Matanya dikerling jam iphone dia, What!!! dah pukul 2 petang?? 2 petang?.. Oh damn shit! Aku tidur mati ke ape?? janji dengan Khalish pukul 2 petang..flight pula pukul 3 petang..Arrgghh!! di ramas-ramas rambutnya sendiri..

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now