"Excuse me cik hanis...?"~suara seseorang di hadapannya, melayangkan semua memori pahit 8 tahun lepas...dia sudah berada di bilik office yang disediakan khas untuk dia as Interior designer...mengeluh perlahan...
"Errr ye saya kenapa?"~ hanis memandang kosong di hadapan..wajah setiausaha barunya Amelia..
"Cik Hanis ada meeting dengan Puan Sri Edora hari ni jam 2 petang di hotel Grand Hyatt.."~ Amelia bersuara ditilik lagi di note booknya..
Hanis mengeluh perlahan.. rasanya tak ada mood harini.. rasa nak demam..kepalanya sarat dengan masalah dah sedia ada tambah pulak beban jantan tak guna pagi tadi.. lama2 blood presure aku...
"You cancel kan meeting tu amelia.. i nak half day harini rasa macam tak sihat.."~ jawab hanis..
"okay la macam tu i tukarkan meeting tu pada pagi esok boleh pukul 9 ?"~ jawab amelia terus keluar dari biliknya
hanis mengangguk..
Deringan iphone disebelah ditoleh sedikit.. MAK call
terus di tekan button hijau...ditarik nafasnya perlahan.. kau boleh hanis! boleh!"Assalamualaikum adik..."~ mak dihujung talian
"Waalaikumussalam mak.. mak sihat ke?"~ jawab hanis
"Mak sihat..ni marissa asyik tanyakan hanis...mak dah cakap hanis kerja.. nak jugak suruh call..."~
jawab mak sambil tergelak perlahanTerdengar nama marissa terus dia tegakkan badan...kenapa dengan marissa?
"kenapa dengan rissa mak? dia okay ke? demam ke?"~ cemas suara hanis.
"rissa okay cuma dia cakap rindukan hanis je.. ni dia nak cakap fone dengan hanis.."~ balas mak terus di bagi handfone kepada marissa yang sudah dari tadi menunggu panggilan hanis...
"hello mommy..." ~ lembut suara marissa...
"yes baby... baby are you okay? maktok cakap rissa rindukan mommy is it?"~ lembut suara hanis melayankan nyawa dia seorang ni..
Bukan tak nak bawak tinggal di kl,sapelah nak jaga marissa lagipun dia baru je pindah kat kl.. barang kat rumah pun belum settle lagi.. tengok la sebulan dua nanti lah.. biarlah marissa sekolah dulu dekat kampung.. ada rezeki nanti dia bawak datang kl..
"yes mommy i really miss you..lagipun bosan la baby duduk sini mommy tak ada.. kalau ada mommy boleh tidur hug hugs.. heeheh" ~ gelak marissa ditalian tak best peluk maktok best lagi peluk mommy..
Manja sangat mengada2 lebih... sama sangat.. hmmmm
"Amboi dia... hehe okay this weekend mommy balik? how's your school everything okay baby?"~ tanya hanis.. dia harap marissa dapat sesuaikan diri dengan suasa kampung.. sejak kecil lagi marissa menetap di UK bersamanya harap2 semuanya okaylah bila di kampung..
hmm everythings okay je,. cuma rissa tak paham sangat bila kawan2 cakap laju sangat.. so hard mommy.."~ marissa mengeluh..bila kawan2 cakap laju dia blur.. lama2 pikir baru dia paham.. 😫
"Alaaa don't worry.. lama2 nanti okay la tu.. baby ingatkan pesan mommy?"~ tanya hanis lagi
"Ingat mommy don't worry.."~ jawab marissa, mommy pesan jangan nakal2, jangan susahkan maktok, jangan nangis2 nanti mommy beli toys banyak2.. hehe
"good girl...but baby promise jangan susahkan maktok okay?... and one more thing kalau nak makan tu jangan la cerewet sangat risau la mommy... "~ panjang lebar pesanan untuk anak daranya dah masuk 7tahun.. makan bukan main susah nasi tak nak makan, yang dimakan semua fast food.. mana tak risau.. tak elok untuk kesihatan,mak pulak layan sangat karenah si marissa tu.. hmm...sekejapnya masa berlalu...
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomanceStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...