Baru je hanis nak melangkah keluar dari bilik tidur Mikail... lengannya di pegang...
"Ape ni.. tak boleh ke bila you nak cakap tak payah pegang2.. tangan itu gatal sangat ke?" ~ hanis pusing memandang mikail...ditampar tangan Mikail.
Mikail ketawa perlahan.. ish garang sangat! dia lepaskan lengan hanis...diangkat kedua tangan seakan menyerah diri..
"Ok Afedersin askem.. give me your handfone please?"~ pinta Mikail ditadah tapak tangan, terkelip2 matanya..dah macam anak kecil mintak gula2
Mengada-gada..
"Nak buat ape?"~ tanya hanis..pelik pulak ayat Mikail Sin sin apa pulak? sinkok bagi dua ke? hahaha
"Just give me please.. kejap je!"~ pinta Mikail lagi
Hanis melepaskan keluhan.. dia ni kan.. kalau aku tak bagi memang tak balik aku.. hanis dah kenal sangat perangai Mikail dari dulu, kalau tak dapat memang dia minta sampai dapat. samalah si marissa dengan Mikail.. mana tak tumpah kuah kalau bukan di nasi...dikeluarkan iphone nya dari handbag ke arah Mikail..di pandang wajah Mikail..hmm kalaulah Mikail tahu marissa anak dia.. agak2 Mikail terima tak marissa.. takut pulak hanis pikirkan hal itu.. terima ke Mikail? Sayang ke Mikail pada anaknya marissa atau bencikah dia pada marissa? bibir diketap perlahan..
Mikail tersenyum manis...ditekan2 dalam iphone hanis, masa tu jugak iphone Mikail berbunyi..dia lega..terus di hulurkan kembali pada hanis..
"Anything sayang just call me ok.! if sayang rindukan i...or..sayang tak boleh tidur just facetime dekat i.."~ dikenyit matanya pada hanis..
Hanis telan liur... eh orang tua ni.. makin tua makin gatal! lama2 aku dalam bilik ni kang aku pulak terkam dia! jantung hanis dah mula rasa kerja keras ni.. berdebar...Amboi kau hanis? sejak bila gatal merenyam? dah berjangkit dengan Mikail ke? syuhhhhh syuhhhh
"Dah i nak balik!"~ jawab hanis.. baru je nak berpaling.. Mikail memanggil dia lagi..
ishh dia ni!!!! nak apa lagi!! gumam hanis
"Jap sayang.. meh sini i betulkan rambut you tu..kang you keluar messy macam ni.. orang cakap you buat apa pulak dengan i.."~ Bebel Mikail tangannya betulkan rambut hanis dengan elok ke arah belakang..
Hanis mengeraskan badan.. kaku.. Firstime seorang lelaki menyentuh rambutnya begitu..matanya melekat di wajah Mikail..dan lelaki ini jugak yang firstime menyentuh dirinya..semuanya lelaki ini.. tapi kenapa hati aku tak boleh membenci dia?..bukan ke kesalahan dia pada aku sangat besar? lelaki ini yang menghancurksn masa depan aku..tapi kenapa selama 8 tahun hanya nama Mikail dalam dirinya..
"Okay done baby.."~ bagitahu Mikail.. now she so perfect for me...cantik.. ee geram..dia tersenyum lagi..
Hanis tersedar dari mengelamun.. hanya mengangguk...lalu melangkah pergi..
"Drive safely baby...sampai nanti text i.."~ laung Mikail tersenyum..
Dibukak songkok atas kepala terus baring di katil..tersenyum2.. Ya Allah semoga Hanis bukak pintu hatinya sekali lagi untuk aku.. dan aku akan jadikan dia milik aku sampai bila2.. di bukak iphone nya terus ke Whatsapp.. di cari nama hanis di save nama BABY
typing....
send to BABY
Hanis yang baru masuk kereta dengar notification whatsapp masuk.. dikerut dahinya BABY .. sape pulak? setahu dia tak pernah2 ada contact nama BABY.. ditekan untuk dibaca..
Baby i rindu..............😘
Siapa lagi yang rindu dia Mikail la! eh sesuka hatinya kau save nama BABY.. mengada2.. bibir hanis tersenyum sikit... tercuit rasa cinta lama.. tapi cinta ke dia pada Mikail?setahu hanis dia dan mikail tak pernah declare tentang hubungan mereka dulu..
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomanceStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...