Bab 44

1.8K 55 0
                                    

When you love someone, you want to find as many ways to show them as possible. But sometimes, simply saying, "I love you" just doesn't feel like enough.

Selesai majlis pernikahan Malique dan Armel dirumah..mereka bermalam di hotel termuka kl daddy and mommy sponsor..biasalah pengantin baru lagipun resepsi mereka lambat lagi.. buat ghaso2! 😂 majlis pun tak memenatkan sangat semua pakai catering makanan sedap belaka! lain la majlis kak ngah haritu dekat kampung,suasana lain macam sikit.. haih rindu pulak dekat mak kaklong kakngah dengan anak saudara aku si danish..kalau dah kahwin macam ni la kena ikut suami.. bertabah yer hanis!

Hanis yang baru settlekan marissa tidur.. rasa nak makan dessert tadi Tart Cheese,sedapnya rasa cair dimulut.. Jam dah 11 malam mikail pun dah tidur,dah bunyi dengkuran halus,nak kejutkan kesian pulak.. kesian anak mommy dalam perut ni teringin yer? digosok perutnya..turun jela hanis dah manja sangat kenapa?.. kan kalau aku bangun esok tart tu habis menangis pulak aku!

Suis lampu dapur dibuka terkejut hanis ada lembaga hitam di island kitchen memandang ke arahnya tajam...


Ya Allah Kaylie... kenapa duduk dalam gelap ni! ~ digosok dadanya.. jantung tak rilek! sabar aje lah aku! nasib baik anak aku tak terkejut! hanis berjalan ke arah cabinet, rasa haus pulak tengok belacan ni! ape ke biul duduk dalam gelap bertapa? masa akad nikah tadi tak nampak batang tanduk pulak!


Why am i scary to you? ~ santai soalannya...masih tak berganjak memandang hanis.. Apa yang special sangat hanis ni? macam2 dipikirannya..


No.. i just wonder why ghost face like you! ~ nah kau setepek.. ni hanis la.. ingat aku takut dengan dia ke.. nak main teka teki malam2 buta..dah kenapa pulak.. ditekan air minuman coway..diteguk perlahan2 sejukkan hati yang panas membara! silap cakap aku simbah dengan air ni haa..alamaknya anak mommy tak merasa la tart cheese malam ni., hilang selera aku..


And i just wonder too why mikail married you..i think i know why.. because you trap him right! biasalah siapa tak nak mikail.. Full package! ~ sinis Kaylie..dia menahan perasaan dirinya bila bercakap dengan hanis.
Memang akan menyakitkan hati ..


Wah wahh kangaroo celup ni! indah betul bahasanya.. Aku ingat rupa macam minah saleh macam ni stok anak anak ikan sardin banyak tapi Mikail jugak ditunggu. dah macam takde jantan lain.. laki aku jugak nak sapu!

Why dont you ask him why he choose me?dia yang tergila2kan i..kalau i tak dapat mikail pun..belambak lagi orang nak dekat i.. ~ jawab hanis dengan bangga..sambil menyandar badannya di rak dapur..


Oh really? then leave mikail and give him to me! ~ Desak Kaylie


Wahhh main kasar si kangaroo ni! dia ingat laki aku anak patung pass sana pass sini.. aku sumbat dengan sambal cili baru tahu.!hish aku dia ni.. kecik besar kecik besar aku tengok.. agak2 kalau aku patahkan tulang kangaroo dia ni bagi buaya makan belum tentu buaya nak makan! yang ada buaya darat!


Kenapa pulak? kalau you nak,you tackle la dia sendiri,tu pun kalau dia nak la.. please kaylie why didn't you try move on from him.. kisah lama kan..and ramai lagi lelaki dekat luar sana yang single..di malaysia di turkey mana2 la..~ cadangan aku paling bernas! zaman sekarang banyak betul penyondol.. dalam family sendiri pun ada.. Apoooo!



Kaylie bangun dari situ..melangkah ke arah hanis.. hanis tak berganjak memandang tepat pada wajah kaylie..


You think Mikail love you?~ Kaylie


Ofcourse pretty sure. damn much!~ hanis


You think Mikail be honest with you?~ kaylie

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now