Okay cucu maktok sayang... nanti rissa balik maktok masakan spaghetti banyak2 okay..~ tersenyum habibah petang ni melayan cucu kesayangan sorang ni.. rindu sangat...
Okay maktok... rissa nak pergi rumah nek mommy ni...~ jawab marissa girang..
Hanis yang duduk di bahagian hadapan hanya mengeleng kepala..si anak dara ni kalau cakap dengan maktok dia,tak mintak handfone sampai kesudahlah nak melayan dia...
Meh sini mommy nak cakap dengan maktok...~ minta hanis
Maktok mommy nak cakap dengan maktok... bye love you...muah ... ~ Marissa terus bagi handfone pada mommynya
Tergelak2 habibah.. adui cucu aku sorang ni.. banyak cakap betul....akal pun banyak..
Mak buat ape tu? kaklong kakngah tak balik ke? ~ tanya hanis
Mikail yang tengah memandu menarik tangan hanis digenggam lembut...
Mak duduk kat luar rumah ni amik angin petang..diorang tak balik minggu ni.. kakngah balik belah mertua dia, kak long pulak ikut iman g outstation dekat sabah.. ni adik nak pergi rumah mikail ke? buat ape?~ tanya habibah
Adik mikail kahwin 2 hari lagi mak.. mommy cakap resepsi akhir tahun sebab adik mikail tak boleh cuti lama.. ~ Bagitahu hanis.. tak nak mak berkecil hati pulak tak ajak datang.. ni pun family terdekat saja..
Nanti pasal adik dengan mikail tu ingatkan dekat mommy ye.. mak kalau boleh nak tengok adik ada majlis jugak..~ ujar habibah.. dia tak memaksa tapi kalau boleh nak buat kesyukuran juga..
kan dah cakap...
bagi hanis dia tak kisah langsung asalkan mommy daddy terima dia dengan marissa tu pun kira sangat bersyukur...
Hanis pandang mikail disebelah.. tangan dieratkan.. semoga Allah permudahkan urusan kami..
Okay mak.. Insyaallah.. dah sampai ni, apa apa mak call hanis okay....assalamualaikum... ~ pamit hanis
baiklah.. kirim salam semua.. Waalaikumusalam... ~
Mikail pandang hanis...
Mak cakap apa sayang? ~
Takde pape.. mak kirim salam semua.. ~ hanis senyum ke arah mikail, dikucup tapak tangan suaminya...
......
Kereta memasuki dalam kawasan Villa Edora's. Kiri kanan ada yang berubah, sebelah kiri hujung ada kolam ikan baru kata mommy untuk marissa.. hehe Firstime datang sebagai menantu.. kecut perut jugak...berdebar...macam2 dia pikir nak masuk dalam keluarga besar macam keluarga Mikail. Serba serbi lengkap dari bawah sampai atas..
You i takut la.. ~ Hanis pandang Mikail di sebelah
Ish nak takut apa sayang.. mengarut la.. kan sayang dah jumpa mommy daddy diorang okay kan..~ Mikail pandang anak dia diseat belakang..
baby masuk dulu jumpa nek mommy,kejap lagi mommy daddy turun.. okaay? ~ Mikail
Okay daddy~ terus je marissa keluar dari kereta..
Hanis tarik nafas dia.. di belek mukanya dalam cermin... dipandang badannya memakai dress putih paras lutut... dia pandang mikail..
Sayang i okay tak ni? ~ tanya hanis ditunjuk baju dia pakai..
Mikail senyum,mata dia melirik dari atas sampai kaki hanis...
Okay superb! cantik! cun! letops! my gorgeous wife..agak2 kan i dapat upah tak malam ni sayang?hahahah ~ tergelak Mikail
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomanceStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...