Bab 18

2.6K 72 0
                                    

Marissa yang baru terjaga dari tidur.. digosok-gosok matanya perlahan2..terus bangun dari katil..dipandang kiri kanan...wahhhh besarnya house ni.. so pretty.. matanya masih melilau2 di tarik tombol pintu perlahan- lahan , berjalan jinjit... di lihat kiri kanan.. dia intai dari tingkat atas ke bawah..wahhh ada swimming pool la kat luar..ternganga2 mulut kecil dia...dia turun perlahan- lahan dari tangga..

Sampai di ruang tamu.. dia tengok ada seorang lelaki yang tidur di atas sofa..lelaki ni yang ada dirumah maktok semalam...di berjalan perlahan-lahan...duduk melutut di bawah sofa dan menongkak dagunya di sebelah sofa..lama..dia perhatikan satu2 di wajah lelaki itu dari mulut,hidung,mata dan akhir sekali kening..jari jemari kecilnya bermain di kening lelaki itu..

Daddy... ~ panggil marissa perlahan

Mikail yang terasa ada benda bermain di wajahnya, dan dia dengar suara halus itu memanggilnya 'daddy'.. terkejut! di buka matanya perlahan2...di lihat marissa memandangnya tak berkelip2 yang tersenyum manis ke arahnya.. Mikail balas senyuman itu teragak2.. dia tilik muka marissa.. sebenarnya marissa ni anak siapa? mat saleh mana yang dia dengar semalam? atau...marissa anak dia ke? dalam kepalanya ada 1000 persoalan... dia bingkas bangun..marissa masih lagi memandangnya.. tak berganjak.. Alahai comel betul marissa..

Are you my daddy? ~ tanya marissa lagi terkebil2

Mikail telan liur..nak kata ye pun tak! nak kata betul pun ye.! kalau betul hanis tak pernah ada lelaki lain sebelum ni dan tak pernah berkahwin... its means marissa anak dia? Mikail telan liur lagi.. dari semalam dia tak boleh tidur.. macam2 soalan bermain di kepalanya..

Teragak2 Mikail mengangguk kepalanya.. mengaku pada marissa yang dia daddy marissa.. kesian pulak tengok anak kecil ni dari tadi lagi memandang dan mahu jawapan darinya...

Marissa tersenyum girang terus bangun memeluk Mikail...Yeayyyyyyy..daddy its back!!!

Yeay i know..that's you daddy.. daddy dah balik.. !! ~ jawab marissa girang.. dicium seluruh wajah mikail..

Mikail tersenyum diperlakukan marissa begitu..manja betul marissa ni..dibalas pelukkan marissa.. di cium kepala marissa..

How's you know that's i'm your daddy? ~ soal Mikail perlahan.. diselak rambut marissa kebelakang.. comel sungguh.. tak tipu!

Mommy cakap.. if i want to know how's my daddy looks.. rissa kena look at mirror.. because rissa face same like daddy..!! ~ jawab marissa panjang lebar..

Mikail terdiam.. nah setepek kena dengan marissa! haha terus dia angkat marissa duduk di atas pahanya..

Dia pegang muka marissa.. di belek satu persatu.. dah macam anak patung..mata hazel marissa sama dengan dia.. kening,hidung kecil tu mancung semua sama..kulit putih kemerahan pun sama.. oh my god! mana yang tak sama!! marissa sebijik muka dia!! Ya Allah baru dia perasan..

Marissa yang tergelak2 daddy nya membelek mukanya begitu..sama macam dia tadi..

Daddy... rissa so hungry.. ~ rengek marissa digosok perutnya..dari petang semalam dia tak makan..

Mikail tersenyum... sweet betul marissa ni..

What do you want to eat? ~ tanya Mikail

Anythings daddy... but please rissa don't like nasi.. ~ ujar marissa manja..terlentok kepalanya ke dada mikail..

SAMA LAGI !! samalah macam dia tak makan nasi!! memang sah la marissa ni anak dia!! Mikail memang tak makan nasi..tapi bila pergi event tertentu je yang ada nasi dia tetap makan.. Well marissa totally same like me!

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now