Theo szemszög:
Leültem vele szemben és mélyen a szemébe néztem; a tekintete már most sokat változott az első találkozásunk óta, a szürkés, élettelen élővé és zafírkékké vált.
-Szeretnéd, hogy Elijahnak hívjalak? – kérdeztem, mire kérdő tekintettel nézett vissza rám.
-Vagyis nem emlékszik. - gondoltam, majd elővettem az aktáját. Ügyelve arra, hogy eltakarjak néhány részletet, elé toltam az első papírt.
-Elijah Bailey. Ez a neved, igaz?
Ámulva nézett hol a papírra, hol rám.
-A nevem?... – motyogta. – Az nem ez?
A számára mutatott, mire megráztam a fejem.
-Egy szám nem lehet a neved, butus. A név, amit a szüleid adtak neked, az Elijah. A kérdésem igazából az, hogy akarod-e ezt használni. – Miután elolvastam a szüleiről szóló részt, kételyeim támadtak arról, hogy egyáltalán szeretné-e ezt a nevet. Ő azonban boldogan bólogatott.
-Elijah... - ízlelgette a nevet. – Tényleg Elijah Bailey?
-Persze. Miért írnának hamis neved a papírra? – mosolyogtam. – Na de, Elijah. Mesélj nekem magadról. Szeretnélek jobban megismerni.
-Magamról? – elvörösödött.
Azt hittem, könnyű kérdés lesz, de igazából mit is vártam?
-Igen. Amit szeretsz vagy nem szeretsz, a kedvenc dolgaidat, vagy bármit, ami eszedbe jut!
Törte a fejét, szinte hallatszott, ahogy kattognak a fogaskerekek.
-Hát... nem szeretem az íztelen ételeket és a hideg vizes fürdőt. – valahogy gondoltam – és szeretek... aludni és itt lenni.
Többet nem mondott. Bólogattam és mosolyogtam, de a kínos csend egyre hosszabbá vált. Aztán megszólalt a csengő.
Elijah szemszög:
Amikor megmutatta, mi az igazi nevem, mintha felfordult volna körülöttem a világ. Szinte alig emlékszem bármire a klub előtti időből. Egyáltalán hívtak másnak, mint 014? Abban a kevés emlékemben a szüleim is a számot használták. Vagy talán az agyam változtatta meg az emlékeimet?
Mindenesetre meglepődtem, amikor Theodore megmutatta a papírt. Nem csak kereszt-, de vezetéknevem is van! Furcsa volt olvasni, főleg úgy, hogy az emlékeim ennek hatására sem változtak meg; még most is képtelen voltam látni magam előtt az anyámat, ahogy ezen a néven hív. És hát mi tagadás, voltak előnyei a szám nevemnek is: az emberek, akik kihasználtak, soha nem használhatták az Elijahot. Akkor talán még rosszabbul éreztem volna magam.
Theo szemszög:
Kérdő tekintettel meredtem az ajtóra, hisz nem vártam látogatót. Összenéztem Elijahhal, aki már most remegni kezdett a félelemtől.
-Nyugodj meg, nincs baj. Biztos csak egy szomszéd. – mondtam, majd felálltam az asztaltól és az ajtóhoz siettem. Kinyitottam és rögtön megéreztem, ahogy a barátom, Caleb nagy teste rám nehezedik.
-Hogy vagyunk, hogy vagyunk? Készen állsz az afterpartira? – kiáltotta vigyorogva, miközben hatalmas körket írt le a levegőben néhány rekesz sörrel.
-Te meg mit keresel itt? – kérdeztem meglepetten, ahogy próbáltam kitolni a lakásból.
-Hát az afterparti! Hoztam sört is haver, miért tolsz ki? – kérdezte. Amíg én igyekeztem kizárni, körülnézett a szobában, és találkozott a tekintete az ijedt Elijahhal. Megállt előttem, próbálta feldolgozni az információkat, majd elordította magát:
VOCÊ ESTÁ LENDO
Angyal a pokolból
Romance"Csak a szálldogáló tollpihéket láttam, amik lassan földet értek és eltűntek a valóságban. Egyre közelebb jött hozzám, s megszorította a kezeimet; egy apró szellő libbentette meg a közeli fán épphogy kapaszkodó, elszáradt levelet, ami letört és sikl...