Taktiky a praktiky

18 3 0
                                    

Seděl jsem na jedné dřevěné židli a poslouchal, jak se místní generálové společně s mým otcem dohadují o následující taktice. Zatím mě nepustili k slovu, ale vlastně se tomu ani nedivím. Odhadovali umístění nepřátelských zásob a zbraní. Chtějí zaútočit na ně pravé jako první. Nikomu však nedochází, že se takovýmto dohadováním se jenom zdržujeme. Konečně, když otec uznal že je toto naprosto nevypočitatelné, mi pokynul a já mohl konečně mluvit za náš prapor. Měl jsem jim předložit náš návrh. Postavil jsem se a přešel kolem stolu, abych se dostala líp k 3D mapě na stole.

"Nemůžeme jen tak odhadovat, kde co mají a vysílat špehy jenom proto aby obhlédli tábor je nebezpečné. Mohlo by to vyvolat nebezpečný impuls z jejich strany." začal jsem a ukázal na mapě místo, kde mají tábor.

"Proto potřebujeme dostat někoho dovnitř toho tábora." oznámil jsem.

Okamžitě začali protesty a různé výkřiky nevole. Můj otec je okřikl a znovu mi pokynul ať pokračuju.

"Vyšleme špeha mezi odpadlý. Nesmí to byla, ale jenom obyčejný voják. Musí mít vyšší postavení." pokračoval jsem dál.

"A koho tam asi pošleme. Oni asi poznají, když místo jejich vysoce postaveného odpadlýho, přijde někdo jinej, ne? Nejsou hloupí. Na to nezapomínej kluku." prohlásil důrazně jeden ze starších generálů s jizvou přes tvář, která mu dodávala vzhled upíra, který tu není jen pár stovek let. Pokud vím tak to je čistokrevný zakladatel.

Uctivě jsem kývl hlavou a pokračoval:

"Na to jsme samozřejmě taky mysleli. V našem praporu se nachází Cevin Thomson. Jeho bratr Eden Thomson je jeden z vysoce postavených odpadlých. Čirou náhodou jsou ti dva velmi podobní. Někdo by řekl že vypadají jako dvojčata. A takové štěstí že Cevin je vycvičený na tajné akce a je dobrý herec."

Otec se napřímil jakoby ho můj plán začal zajímat.

"Jak je chcete ale zaměnit? Vždyť vysoce postavení odpadlý nevychází tak často z tábora?" zeptal se James

"K tomu nám pomůže čistě sourozenecká láska." rozšířil jsem úsměv a podíval se na nejstaršího bratra Jamese.

"Eden přesvědčuje svého bratra už několik let, aby se přidal právě k odpadlým. Neví, že jeho bratr se přidal k nám. Což nám dává výhodu. Cevin napíše zprávu svému bratru s tím že by se chtěl sejít a probrat jeho pomyslný nábor k odpadlým. A to je naše příležitost zajmeme Edena a Cevin mezitím zaujme jeho místo." prohlásil jsem lhostejně.

"Působivé. Ještě jedna dodatečná otázka. Je Cevinova věrnost stoprocentní? Protože ne všichni rádi zrazujou vlastní rodinu." promluvil konečně i otec.

"Jeho věrnost je stoprocentní. A jako pojistku máme na dosah jeho ženu." nadzvedl jsem koutek úst.

"Dobře tedy. Budeme hlasovat. Kdo je pro Nikolajův plán?" zeptal se a všichni v místnosti zvedli ruku.

Takový zájem jsem nečekal. Působivé.....teď už jen správné provedení.

Sama jsem ležela v posteli a koukala na látku stanu. Spát se mi vůbec nechtělo. Nakonec jsem se tedy zvedla a vyšla jsem ze stanu. Samozřejmě ne v pyžamu. Došla jsem až k celnímu stanu. Stála tam stráž, která ale napůl pospávala. Poslala jsem je do bezvědomí a prošla do stanu. Na zemi ležel menší vlk schoulený do klubíčka. Když mě uslyšel, zvedl uši a potom hned hlavu.

"Ahoj Henry" řekla jsem přátelsky a vešla do cely.

Nepatrně zavrtěl ocasem a proměnil se do lidské podoby. Oblečení měl na několika místech roztržené. A když jsem se víc nadechla, podle pachů jsem rozpoznává dokonce i krev.

7. generaceKde žijí příběhy. Začni objevovat