~5.Bölüm~

198 9 1
                                    

Uyandığımda gece bebek gibi bir uyku çektiğimi anladım. Şüheda dolabının önündeydi uyandığımı anlayınca "Günaydın çavuş. İyi uyuya bildin mi? " dedi. Gülümseyerek "Sanada günaydın matmazel. Çok güzel uyumuşum. Sen napıyorsun? bu gün giyeceğin eteği mi seçiyorsun? " diye sordum. Şüheda kocaman gülümseyerek "Unuttunmu yoksa. Dün kaybettin. Yani sen etek giyeceksin. Sana yedek eteklerinden çıkarıyorum. " dedi. Göz devirerek "ah unuttuğunu sanmıştım. " dedim. Şüheda bana göz kırparak okula ait olan etek lerden ve gömlek lerden çıkardı. Şaşırarak "oha kızım senin kaç tane yedek okul kıyafetin var? " dedim şüheda sadece gülümseyip omuz silkmekle yetindi.

Uzun olanından seçmeye çalıştım eteği. Ama malesef hepsi aynı boydaydı. Ve kısaydı. Şühedanın bana zor da olsa yine etek giydireceğini bildiğim için aralarından bir tanesini seçtim ve annesinin ütülediği gömleği de üzerime geçirdim ve şühedanın verdiği uzun çorapları da bacağıma geçirdim ve bacağımın yarısı kapandı . Şüheda ya dönüp yüzümü buruşturarak "Oldumu hanımefendi? " diye sordum. Şüheda yine kocaman gülümseyerek başını olumlu anlamda salladı ve kahkaha atmaya başladı.

"Yanlız kanka sende iyiymişsin ha. Etek yakışıyor sana. " dedi . Göz devirerek "hıhı bende öyle düşünüyorum zaten. " dedim. Şüheda bana yaklaşıp saçımı açtı ve yüzünü buruşturarak beni makyaj masasına çekiştirip oturt'du. Şühedayı meraklı gözlerle izlerken şüheda çekmeceyi açtı ve düzleştiriciyi çıkarıp fişe taktı. Merakla "saçımı mı düzleştireceksin? " dedim şüheda başını aşağı yukarı salladı ve saçımdan tutam tutam düzleştirmeye başladı ve bittiğinde bana hayranlıkla "oha kızım ya sende ne cevherler varmış bunca zaman. " dedi bende karşılık olarak gülümsedim ve şüheda oturup kendi zaten düz olan saçlarını düzleştirmeye başladı . İşlerimiz bittiğinde şühedanın evinden çıktık ve okula geldik bir an duraksayarak "ee hani sende eşofman giyiyordun ne oldu? " şüheda gözlerini büyüterek "bak kankacığım bu gün sen etek giyeceksin,pazartesi ben eşofman giyeceğim. Okey? " dedi. Derin nefes alarak "hı okey okey. " dedim ve şühedayı geçiştirdim. Okula girer girmez bütün gözler bize döndü. Şüheda sanki kırmızı halıda yürüyormuş gibi dimdik yürüyordu. Bana bakıp gururlanmış anne gibi gülümsedi ve koluma girdi kulağıma fısıldayarak "dik yürü kızım bu ne yürüyüş ya. Yaşlı teyzeler gibi yürüyorsun. Bir tek elinde bastonun eksik. " dedi ve bende olabildiğince dik durmaya çalıştım. Eşyalarımızı sınıfa bıraktık ve şüheda bana çantasından uzattığı kendi hırkasıyla aynı renk olan hırkayı verdi. Şaşırarak "oha kızım gerçekten dolabında her şeyden iki tane mi var? " dedim şüheda gülerek "saçmalama ya. Geçen kendi hırkamı alırken sanada aldım beraber giyeriz diye. Ayrıca eminimki o gömleğin içinde hiç rahat olmadığını düşünüyorsun. " dedi. Şüheda ya sarılarak "teşekkür ederim matmazel. Yardımıma koştun vallahi. " dedim üzerime hırkayı geçirerek. Şüheda koluma girerek "hadi kantine inip çay alalım. " dedi şaşırarak ve gülerek "çay mı? Çay ve sen ha? " dedim şüheda suratını asarak "sana demiştim koleje yazılalım diye ne güzel babam ikimizi de koleje yazdıracaktı ve o zaman biz çay yerine kahve içiyor olabilirdik aptal. " dedi  elini anlına götürüp bayılma taklidi yaparak. Sessizce güldükten sonra kantine gittik . Kantine girer girmez yine bütün gözler bize döndü . Şühedayla her zamanki masamıza oturduk ve çayımızı içtikten sonra zil çalınca sınıfa çıktık.

Derse giren bütün hocalar şaşırmıştı. Ve bütün hepsine kısaca neden imaj değişikliği yapmak zorunda olduğumu yalana başvurarak  anlattım. Bütün dersler çok normaldi bu olanlar dışında . Tenefüs zili çalınca şüheda koluma yapışıp beni kantine sürükledi . Birşeyler alıp masaya oturduk. Şüheda aldığımız şeylerden yemeye başlarken karşı masamızda bize doğru gülümseyerek bakan kuzey ile merti gördüm. Mert doğrudan bana bakıyordu, kuzey de doğrudan şüheda ya bakıyordu. Mert ile göz göze gelince mert bana kocaman gülümsedi bende ona gözlerimi devirerek karşılık verdim.

 Zorba AşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin