" Er dette hotellet?" Øynene mine var store som tallerkner og munnen min måpte. Hotellet var drit stort og fint. "Dette kan jeg leve med i tre uker ass" sa jeg. Jeg tok kofferten min og vi gikk inn på hotellet. Lobbyen var tom nå. Utenom vi som kom nå. Det var en liten sofakrok med noen stoler også. Mamma og pappa gikk mot resepsjonen for å hente nøkkelen. Plutselig la jeg merke til et stort akvarium i veggen. Jeg gikk bort og så på alle de fine fiskene som svømte fram og tilbake. Mange av fiskene var sikkert hentet fra havet.
Trine kom etter meg. Hun smilte til meg da hun stelte seg ved siden av meg. "Det er et fint sted" sa hun og så på fiskene. " Ja" sa jeg, men så ikke opp på henne. Fulgte bare nøye med på fiskene. "Kom" sa mamma og viftet oss til henne og pappa. " Rom 444" sa jeg og sukket. Vi gikk mot heisen. Heldigvis har de en heis, tenkte jeg før vi gikk inn i heisen. Jeg smilte for meg selv mens vi sto der inne. Det var varmere inne i heisen enn utenfor. Når vi endelig kom ut av heisen pustet jeg ut. Gangen var smal og alle dørene var brune. Tallene sto med rød skrift. Vi gikk mot rom 444. Jeg åpnet den med romkortet. Det var et fint stort rom. Det var et bad. To soverom. Jeg og Trine sov på det ene, mens mamma og pappa sov på det andre. Jeg hoppet oppå senga og så opp i taket. Dette skulle bli en heftig sommerferie med mye gøy.
-----------
Dagen etter gikk jeg rundt på stranda. Det var store bølger. Jeg hadde på meg en rosa bikini. Jeg satt meg ned på sanden og så mot det klare vannet. Vannet var klart uansett om at det var store bølger. Plutselig kjente jeg noe i ryggen. Jeg snudde meg. Det var en volleyball. Jeg reiste meg opp for å se hvor den kom fra. Plutselig kommer det joggende en gutt mot meg. Han har den digge magen. Six-Pack er det eneste som er inni hodet mitt akkurat nå. " Sorry" sa han.
Sorry? Hvor hadde jeg hørt den stemmen før. " Vent litt" sa han og kom nærmere. " Var det ikke deg på Gardemoen. Løp ikke vi inn i hverandre?" Sa han og smilte litt. " Jo" sa jeg og klødde meg i nakken.
"Kan jeg få ballen?" Spurte han og smilte litt mer. " Ja, selvfølgelig" sa jeg og kastet den til han. Øynene hans var mer blå nå og han hadde et perfekt brunt hår. " Vi sees vel, rosa" sa han og pekte på bikinien min. "Har du alt i rosa eller?" Sa han og lo. "Ja, nesten" sa jeg og fniste litt. "Ha det da" sa han og gikk tilbake til de andre guttene. De så utlandske ut, tenkte jeg mens jeg gikk mot bassenget. Når jeg la merke til Trine stupte jeg uti bassenget og svømte bort. " Hei" sa henne. "Hvorfor smiler du så fært" jeg rødmet litt. " Den gutten som jeg løp inn i på Gardemoen er her" stammet jeg fram. "Så kult" sa hun og smilte lurt. " Han har six-pack" " har han?" Sa hun og så med store øyne på meg. " Du må vise meg han" sa hun og så seg rundt. " Han er på stranda" " da går vi dit" sa Trine og dro meg nesten bokstavlig ut av bassenget. Vi gikk mot stranda. Nå var han ikke der lengre. Jeg så meg rundt. Ingen gutt med six-Pack og blå shorts. Jeg trakk på skuldrene. "Er du sikker på at du så han ved volleyball banen" sa hun ertende mot meg. " Ja, han var der for 3 minutter siden" sa jeg og trakk en gang til på skuldrene. Trine smilte til meg i klemte meg kjapt. " Det finnes flere fisk i havet vennen. Bare vent"Jeg hadde ikke akkurat tenkt meg å gifte meg med han, men han kunne blitt en fin sommerflørt. Jeg smilte for meg selv. Det gjør jeg veldig ofte. Jeg smilte for meg selv mens vi gikk mot lunsj stedet.
I dag var det burgere, noe som lignet tacokjøttdeig og kebab, Også noe jeg ikke viste hva var. Jeg tok en burger. Jeg var ikke veldig sulten. Bare veldig tørst. Jeg drakk en kjapp slurk av appelsin juicen. Den var veldig kald siden den hadde isbiter oppi.
Mens Trine hentet mat ser jeg noe kjent borte ved baren. Der var han. Han og den digge magen hans. Han så denne veien og smilte til meg. Så flaut. Han så at jeg så på han. Etter vi hadde stått å smilt til hverandre en stund vinket han og gikk videre.
Jeg så ned på maten min igjen og forsettet å spise. Det var tungt å spise i denne varmen.
"Er du ikke sulten eller?" Trine satt seg ned med maten sin og så på meg. "Nei, ikke egentlig" jeg skjøv maten vekk. "Nei, ikke alltid like godt med mat i varmen. "Skal vi prøve sånn banana båt? " Hun smilte til meg. " Ja" jeg ble nesten altfor ivrig. Det var noe jeg alltid hadde lyst til å prøve. " Vi kan gjøre det i morgen" sa henne og smilte. "Ja, ok" jeg reiste meg opp for og gå å hente mer drikke.
Mens jeg fylte på kjente jeg noen puste meg i nakken. Jeg snudde meg. Jeg sto øyne i øyne med gutten jeg ikke viste navnet på. "Hei" sa han og smilte. " Rosa nå og ser jeg"
Jeg rødmet. Jeg hadde på en rosa magetopp utenpå den rosa bikinien. Og en hvit shorts. Han hadde tatt på seg en hvit t-skjorte så jeg kunne ikke se magen hans. "Hva heter du egentlig ?" Spurte han og ventet på et svar. " Christy" jeg smilte og så ned i bakken. Det var den første gangen vi tok øynene fra hverandre på ivertfall 5 minutter. "Hva heter du da?" jeg så opp på han igjen. "Vent så får du nok høre det" han smilte lurt og gikk sin vei. han var kjekk. Altfor kjekk for lille meg. Han var sikker 1.90 eller noe sånt og jeg er bare 1.68 og jeg bruker å kalle meg høy.
Jeg gikk bortover mot bordet der Trine satt. "Skal vi gå?" Hun reiste seg opp. "Du kan ta med deg drikka bort til der vi ligger" jeg bare nikket og smilte som svar. Jeg kom til å tenke på han i hele dag og hele kvelden.
"Han var bare så digg." "Hvem var digg?" Trine sto og så på meg. Hadde jeg sagt det høyt. Å herregud, tenkte jeg. Jeg prøvde på å si noe kjapt.
"Var det han gutten du så i sta eller?" Hun dulter borti armen min mens hun lagde det Trine smilet igjen. "Ja. Jeg møtte på han i sta" jeg rødmet litt.
"Hva heter han?" Trine hadde forsatt smilet sitt. "Jeg vet ikke. Han ville ikke si det" Trine skiftet smilet sitt. Hun begynte å le istede. "Ja vel for en raring" sa hun før hun stupte ut i vannet. Jeg stupte uti etter jeg hadde puttet glasset på bordet. Det var som at denne ferien bare var for meg og Trine. Heller vi hadde ikke dratt vis ikke jeg hadde fått så bra karakter på eksamen.
Vi hadde bare tenkt en tur til bestemor på landet.
------------
Det nærmet seg kvelden og vi gikk oppover mot rommet. dette var en fantastisk dag. Jeg dusjet først, så mamma og så Trine. Pappa dusjet alltid rett før vi skulle spise middag. Jeg og Trine satt og spilte kort da pappa endelig ble ferdig med å dusje.
"Nå skal vi spise" sa mamma og kom inn på rommet vårt.
Jeg la kortene i senga og gikk for å ta på meg en annen topp. En som var litt finere og selvfølgelig var den rosa. Når jeg tenkte meg om var der bare noe av det som lå i kofferten ikke rosa. Vi gikk mot spisesalen. Det var fult av folk. Det var mange forskjellige språk jeg hørte. Jeg hørte ingen norske. Jeg sukket.
" Var maten god?" Mamma spurte meg etter en stund. "Ja da " sa jeg og smilte.
Jeg gjespet. "Jeg går og legger meg" sa jeg og tok romnøkkelen. Jeg gikk mot resepsjonen, så jeg kunne gå opp på rommet. "Miss?" Jeg snudde meg og så på en mann som sto ved resepsjonen. " Dosen't you live in room 444?" " Yes" sa jeg og gikk mot resepsjonen. han ga meg bare et brev. Jeg smilte og gikk mot heisen. På utsiden sto det navnet mitt. Jeg åpnet den, mens jeg sto i heisen.
Hei Christy!
Jeg ville bare si hei og si at navnet mitt er Lukas.
- Lukas.
Han heter Lukas. Jeg fikk et lite smil i munnviken.
YOU ARE READING
Christy and the badboy- Gutten
RandomBok 1 av triologien Når Christy er på ferie i Tyrkia møter hun super hotte Lukas Wengult. Han har alt en jente kan ønske seg og litt til, men hva er det ekstra? Han har hemmeligheter også. Lukas har brunt hår og blå øyne. Hun får ikke vite så mye...