Kapittel 31: Stabil far?

396 25 0
                                    

"Hei" jeg snudde meg. Der sto Frida. "Hei Frida. Hvordan går familie forsøket?" Jeg smilte til henne. "Har ikke funnet noe" hun sukket. "Åh" jeg så hun var lei seg. "Vet du hva de heter?"
"Nei ikke enda. Skal treffe en på kontoret idag som skal si hva de heter"
Hun smilte. "Så jeg må gå, men vi snakkes" jeg nikket. "Hvem var det?" Ariana kom ut av prøverommet. "En ny jente i byen som leter etter sine biologiske foreldre."
"Åh" sa hun og tok med klærne til disken. Damen begynte å pipe inn skjørtet og blusen. "300" sa damen. Ariana ga pengene og vi gikk ut av butikken. "Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort vis ikke jeg visste det"
"Ja ikke sant" sa jeg. Vi gikk ut av senteret og mot Starbucks. Det var nesten ingen der nå. Jeg skulle bestille for begge. "En chocolate cream chip small og en cotton candy small." Hun nikket til meg. "Navn?" Sa hun og så på meg. "Christy på den cotton og Ariana på den andre." hun nikket igjen og sendte de videre. Etter ca.5 minutter kom dem. Det var en kjekk gutt i 20 årene som leverte dem. Han uttalte navnet mitt feil, men jaja. "Takk" sa jeg og gikk mot der Ariana satt. Vi bare satt der og drakk. "Skal vi dra hjem snart?" Sa hun og så på klokken sin. "Ja, toget går om 20 minutter så vi burde komme oss avgårde. Vi gikk ut av starbucks og mot tog stasjonen som skulle ta oss tilbake til Lillestrøm. Vi hadde hvert i Oslo en tur.
---------------
Når vi endelig kom hjem gikk jeg inn på rommet mitt. Der satt Lukas på sengen min. "Hei" sa jeg og hoppet på fanget hans. "Jeg må si deg noe" jeg fikk et alvorlig fjes. "Okei ?" Sa han og tok hånden min. "Jeg er gravid og du er faren" sa jeg med en rolig stemme. "Hva faen?" Sa han og dyttet meg vekk fra fanget hans. "Jeg har aldri gjort en jente gravid. Du sa du brukte p-piller" han reiste seg. "Ja, men jeg gjorde ikke det." Jeg så nedi bakken. Han gikk mot vinduet mitt og klatret ned stigen. Han var sur. Han skulle vel ikke forlate meg? Jeg sukket og satt meg med på sengen og gråt. Det banket på døren og jeg snudde meg. Trine kom smilende inn."hei" sa hun. Jeg snudde meg igjen. "Hva er galt?" Sa hun og satte seg ved siden av meg. "Vis jeg sier dette kan du love å ikke si det til mamma og pappa? " Jeg så på henne. "Ja okei" sa hun og så alvorlig på meg. "Jeg... Jeg er... Jeg er gravid" da kom tårene, og jeg begynte å hulke. "Du er gravid ? Jeg visste ikke du hadde miste jomfrudommen engang jo." Hun la hodet mitt inntil seg. "Ikke si noe" hulket jeg fram. "Det trenger hun ikke" jeg snudde meg. Mamma og pappa sto i døren. Jeg begynte å gråte mer. "Vi er ikke sure på deg vennen" mamma og pappa satt seg på sengen.
Jeg hadde en så forståelsesfulle familie. "er faren han kjekke som jeg ba gå opp på rommet ditt?" Jeg nikket.
"Men han bare stakk da jeg sa det." Jeg sukket. "Åh" sa mamma og ga meg en klem. "Vennen vi støtter deg uansett hva du vil. "Jeg vil ikke ta abort" sa jeg kjapt. "Nei okei" sa mamma og kysset meg på pannen. "jeg kan ordne ultralyd time til deg" jeg smilte. Alle gikk ut av rommet mitt så jeg kunne sove. Hvorfor var Lukas sånn? Han blir kanskje ikke en stabil far siden han hooker med nesten alle han ser. Nå har han holdt seg til meg en stund. Håper jeg, men nok ikke nå lengre. Jeg gråt enda engang til jeg sovnet.
-----------------------------------
Nå har det kommet ut ny bok. Jeg tror jeg kommer til å skrive på denne her mest :-)

Christy and the badboy- GuttenWhere stories live. Discover now