Jeg lå i sengen med babyen på fanget. Jeg hadde faktisk fått en unge. Det var pine fult å føde, men nå hadde jeg ikke så vondt lengre. Lukas satt fortsatt ved siden av meg og holdte hånden min. Han var så søt akkurat nå. "Hva skal du fortelle vennene dine?" Jeg sa det veldig rolig og lavt. "Jeg aner ikke. Jeg vet nesten ikke om jeg vil fortelle det engang. Du har gjort meg ganske pussy." Jeg lo. "Jeg liker deg bedre pussy enn bad." Han himlet med øynene og ga meg et kyss.
"Hva tenker du at hun skal hete?" Babyen hadde ikke åpnet øynene ordentlige enda. "det kan du velge" han kysset meg på pannen. "Jeg tror jeg må gå nå. Men jeg kommer tilbake i morgen før du blir skrevet ut" jeg nikket mot han og han gikk.
------
Noen timer senere:
Det pep i mobilen. Jeg tok den opp.
Mamma: Hei vennen. Orker du å komme ned så vi kan hilse på henne?
Jeg: ja, kommer om 10 min.Jeg lempet ut av sengen og tok på en joggebukse. Jeg hadde tross alt ligget med spredde bein uten bukse i flere timer. Jeg la ungen oppi baby seng disken. Sånn tralle man får til nyfødte unger. Og tok håret i en hestehale. Så begynte jeg å trille bortover gangen og inn i heisen. Mamma, pappa og Trine var sikkert de som var her.
Jeg kom alltid til å huske at ungen er født 1. Juni. 2015. Men om Lukas kommer til å huske det er noe annet. Jeg lo litt der. Han kom ikke til å huske det.
Jeg var kommet ut til ankomsts salen. Der satt mamma, pappa, Trine og Ariana. "Hei" sa jeg når jeg kom bort. "Hei" sa mamma og ga meg en klem. "Hvordan går det?" Pappa kom bort og ga en klem også. "Helt greit" sa jeg og gnudde meg i øynene. "Så lillesøster får barn før meg gitt" jeg måtte le litt av kommentaren til Trine. Trine hadde gått fra Pierre. Hun gikk fra han på alteret. Hun har aldri sagt den egentlige grunnen, men jeg tenkte hun ikke ville snakke om det. "kan dere passe på henne så går jeg å kjøper meg drikke?" Jeg skjøv trallen bort til dem. Ariana fulgte meg. "Lukas var der igjennom det hele" jeg så på henne. "Han var det?"
"Ja helt siden du dro. Han måtte dra for to timer siden, men han kommer tilbake i morgen" hun smilte.
"Har dere valgt navn?" Jeg ristet på hodet. "Jeg vet ikke. Det er så mange fine navn og Lukas sier jeg skal velge."
"Lukas har jammen hvert søt i det siste." Jeg nikket.
Når vi kom tilbake hadde mamma henne i fanget. Hun hadde endelig åpnet øynene. Øynene var krystallblå. De minnet meg om de nydelige øynene til Lukas. Hun hadde en liten nese og små ører. Hun hadde litt mørke blondt hår på toppen av hodet.
Hun var så nydelig å se på.
--------------
Dagen etter:
Jeg lå og sov. Plutselig kunne jeg kjenne noen ta hånden min. Jeg så til siden. "Hei" sa Lukas og kysset meg på kinnet. "Hei" sa jeg og stjelte et kyss på munn. "Hun har øynene dine" lo jeg og reiste meg opp for å hente henne. "Ja, det er best for henne" lo han og tok i mot henne.
"Jeg har snakka med gutta" sa han lavt. "Åh. Hvordan gikk det?"
"Helt greit" sa han med litt nøling.
--------------
<Lukas' synsvinkel>
(I går kveld)Jeg var på vei for å treffe gutta. Jeg skulle fortelle dem at jeg var blitt pappa. Det hørtes bare idiotisk ut. Jeg? Lukas har blitt pappa. Ingen tror på det.
Jeg gikk bort til skjulet vi brukte å henge i. "Halla" ropte de til meg. "Hvor har du hvert i hele dag a?"
"Christy" sa jeg kort.
"Hvorfor var du der?" Sa Thomas.
"Det er noe jeg må fortelle dere" jeg ble litt alvorlig i stemmen og blikket.
"Jeg har blitt pappa"
"Åh fy faen Lukas. Den var god. Jeg trodde nesten på deg med det alvorlige blikket ditt." Lo Will.
"Jeg kødder ikke. Jeg gjorde Christy gravid og hun fødte i går. " Jeg ble mer irritert.
"Du? Vet du hvor idiotisk det høres ut? Og ikke minst rart. Lukas Wengult har blitt pappa? " Sindre så litt rart på meg, han klarte nesten ikke å holde inne latteren.
"Bare glem det da gutta. Hva var vist i å si det til dere egentlig" jeg tok armene opp i været og gikk hjem igjen.(Tilbake til nåtid)
<Christy's synsvinkel>
"Åh så dumt da" sa jeg og tok hånden hans. "Fortalt foreldrene mine det også. De tok det ganske bra og ville gjerne møte ungen" han smilte. Jeg smilte også. "Skal vi dra til deg etter jeg har blitt skrevet ut?" Han smilte og begynte å hjelpe meg å pakke sammen.
--------------------------------------------
Jeg har en liten oppgave til dere. Jeg klarer ikke selv å bestemme hva jenta skal hete. Så derfor vil jeg høre hva dere vil jenta skal hete? :-)
ESTÁS LEYENDO
Christy and the badboy- Gutten
De TodoBok 1 av triologien Når Christy er på ferie i Tyrkia møter hun super hotte Lukas Wengult. Han har alt en jente kan ønske seg og litt til, men hva er det ekstra? Han har hemmeligheter også. Lukas har brunt hår og blå øyne. Hun får ikke vite så mye...