Jeg våknet. Jeg så meg rundt i rommet. Jeg var ikke hjemme. Jeg så ved siden av meg. Der lå Simon. Jeg så nedover kroppen min. Jeg var naken. Hadde vi gjort det?
Jeg reiste meg forsiktig opp så jeg ikke vekket han. Jeg fant fram trusa og bhen min som vi Tydligvis hadde kastet fra oss på gulvet. Jeg husket virkelig ikke mye fra i går. Jeg hadde ikke drukket, men husket like vel ikke. Jeg fant fram t-skjorta og shortsen før jeg skrev en lapp til han. "Sorry måtte dra. Glad i deg" skrev jeg før jeg gikk ut av huset hans. Solen skinte. Det var overraskende varmt uansett om at vi var i november. Jeg tok jakken litt tettere inntil. Jeg bodde jo ikke så langt unna herfra. Mamma og pappa skulle være borte i går og i dag så de merket ikke at jeg hadde sovet hos han.
Jeg så ned på klokken på mobilen. Den var 12:30. Det var lørdag. I morgen var det 1.desember. Nå kunne jeg se huset mitt. Jeg gikk litt kjappere. Det vibrerte i lomma. Jeg fisket opp mobilen.
"Hei. Kan du møte meg i yoghurt kiosken?" Jeg smilte litt. Den var fra Sara. Jeg hadde ikke sett Sara siden September. Ungen må ha blitt litt større. Jeg løp hjemover den siste delen for å sminke meg litt. Først når jeg kom inn på badet la jeg merke til hvor fæl jeg så ut. Jeg hadde skikkelig pulesveis og jeg hadde to sugemerker på halsen. Jeg sukket. Gredde igjennom håret og sminket meg. Jeg sendte melding tilbake til Sara og gikk ut igjen. Det hadde blitt litt kaldere nå, så jeg tok jakken tettere. Yoghurt kiosken lå i sentrum, så jeg måtte ta bussen dit. Bussholdeplassen lå rett nede ved huset mitt. Neste buss gikk om 5 minutter så jeg var heldig med det. Det sto en jente det allerede. Hun var sikkert litt eldre enn meg. Hun hadde langt rødt hår og grå/blå øyne.
Hun smilte til meg når jeg satte meg på benken. Jeg fisket opp mobilen igjen. En ny melding. "Hvorfor dro du?" Den var fra Simon. "Måtte møte en venn" skrev jeg fort tilbake før bussen kom kjørende. Jeg betalte bussen 15kr. Det var ikke mange på bussen. Det var bare 4/5 personer + meg og hun jenta som kom på. Det satt to 3 klassinger bakerst i bussen, så jeg satt meg langt foran. De plystre på jenta. Hun smilte flørtende tilbake til dem.
"Hei" sa hun og smilte til meg. Jeg satt meg på en 4 manns plass og hun satt seg over meg. "Hei" sa jeg og smilte tilbake. "Frida" sa hun og strakte en hånd mot meg. "Christy" jeg tok den. "Jeg er ny her" hun fant noe fra vesken sin. "Jeg leter etter foreldrene mine" hun så litt trist ut.
"Foreldrene dine?" Jeg så ned på vesken hun drev med. "Ja, jeg har aldri møtt de før. De ga meg bort for mange år siden. Jeg har bodd hos fosterforeldre, men jeg vil gjerne møte de." Hun tok fram en lipgloss fra veksa og tok på to lag. "Hvor gammel er du?" Hun la ned lipglossen. "Jeg er 16" sa hun og så opp mot meg igjen. "Jeg og" sa jeg. "Hvor skal du?" Jeg så bekymret på henne. "Et motell"
"Veit ikke fosterforeldrene dine at du har dratt?"
"Joda, de sendte meg hit. De liker meg ikke noe særlig. De vil helst bli kvitt meg"
Hun sukket. "Så kjipt"
Hun nikket. "Men jeg har blitt vandt til det. "Jeg skal av her" sa hun. "Ring meg hvis du trenger noen" sa jeg og skrev nummeret mitt på en lapp. "Takk. Skal gjøre det" sa hun og tok den i mot før hun hoppet av bussen.
Hun var en hyggelig jente.
Jeg gikk av neste stopp og gikk inn på yoghurt kiosken.
jeg ble møtt av et kjent fjes som satt ved et bord med en unge i armene. "Hei" sa hun. "Hei"
"Så søt Marie har blitt"
"Ja, hun er snart 3 måneder nå." Hun smilte. "Det er noe jeg må spørre deg om" sa hun. Hun fikk et alvorlig ansikt. "Har du sett Marius i det siste?"
"J.." Nei jeg hadde faktisk ikke sett han. "Nei" sa jeg. "Hvordan det?" Jeg så bekymret ut på henne. "Han forlata meg etter en måned med ungen" hun sukkertøy. Han sa han skulle støtte meg, men plutselig en dag var han borte og han svarer meg ikke. Jeg trodde kanskje du viste hvor han var siden du var så god venn med broen" hun la Marie ned i vognen. "Jeg er ikke på talefot med broren akkurat nå." Jeg så ned. "Åh sorry"
"Nei sorry for deg" sa jeg tilbake kjapt. "Jeg skal si ifra vis jeg ser han" jeg prøvde på et smil. Hun smilte tilbake. "Takk" sa hun. "Vil du ha en frozen yoghurt?" Sa jeg når jeg reiste meg opp for å kjøpe en til meg. "Ja takk" sa hun og smilte. "Sjokolade og vanilje" jeg nikket og gikk å bestilte en med sjokolade og vanlige til Sara, og en med Sjokolade og brownie til meg.
Jeg tok yoghurtene og ga Sara sin. "Takk" sa hun. "Hvordan får det ellers?" Jeg tok en bit. "Bra. Jeg har jo mamma perm, men jeg må ta permisjonen til Marius også siden han forsvant bare." Hun sukket. "Mhm" jeg sukket også.
Når klokken ble 14:00, så måtte jeg gå. Jeg ga klem til Sara og sa at hun måtte ringe meg. Hun ga meg en klem tilbake og vi sa ha det.
Neste buss gikk op 3 minutter så jeg måtte løpe til bussholdeplassen.
Jeg rakk den akkurat.
—————————————————————-
Håper alle dere likte denne delen :)
God pinse ferie :/) SNART BLIR DET MASSE DRAMA FOLKENS!!! SÅ BARE FORSETT Å LES.....
ESTÁS LEYENDO
Christy and the badboy- Gutten
De TodoBok 1 av triologien Når Christy er på ferie i Tyrkia møter hun super hotte Lukas Wengult. Han har alt en jente kan ønske seg og litt til, men hva er det ekstra? Han har hemmeligheter også. Lukas har brunt hår og blå øyne. Hun får ikke vite så mye...