Kapittel 4: Wendy

564 28 5
                                    

"Hei. Vennen nå må du stå opp" jeg åpnet øynene. Trine satt på senga mi og smilte. Jeg gnudde meg i øynene og satt meg opp. "Dag 3 da" sa jeg og smilte. Trine kastet noen klær til meg fra kofferten. Jeg gikk mot badet og så meg i speilet. Jeg tok kjapt på meg klærne og satte håret i en hestehale. I dag har jeg ikke på noe rosa. Tenke jeg og smilte til speilbildet mitt. Vi gikk ned til spisesalen. Det var ikke så mange der nå. Vi satt oss ved et bord og spiste maten vår fredelig.
-------------------
Etter vi hadde spist og tatt på oss badetøy gikk vi ned til bassenget. Jeg stupte uti bassenget med engang. Det var enda varmere i dag enn det, det var i går. Jeg tok noen runder rundt bassenget. jeg gikk opp av bassenget og gikk mot stranden. Kanskje han var på stranda i dag og. Sanden var varm og god. Jeg så mot volleyball banen. Der var han ikke. Jeg gikk bortover stranden. Jeg satt meg ned på sanden og la meg på ryggen. Det var ingen skyer på himmelen. "Hei" plutselig lå det noen ved siden av meg. Jeg snudde hodet. Der lå gutten. "Hei" sa jeg og smilte. Jeg satt meg opp. Han gjorde det samme. Så du er ikke rosa i dag da" han smilte. " Nei, ikke i dag Lukas" sa jeg og smilte. "Åh så du har lest brevet" han smilte mer. "Ja, hvorfor skulle jeg ikke?" Han la seg ned igjen. "Jeg trodde ikke du ville åpnet et brev fra en fremmed." Han smilte. Han hadde så søtt smil. Perfekt smil. Jeg så ned på magen hans. "Hva stirrer du på?" Han hadde så perfekt mage. Jeg skulle ønske jeg bare kunne ligge ved siden av han og ta på magen hans. "Rosa? Hører du meg" har denne gutten havnet fra himmelen eller. " Christy hører du meg?" "Hæ?" Jeg så på han med store øyne. " Hva så du på? " Han smilte. "Ikke noe Spessielt" sa jeg. Han smilte. "Jeg tenkte bare på venninna mi i Norge" løy jeg. "Hva heter henne?" Han så på meg. " Ariana" jeg smilte. Jeg reiste meg opp igjen. " Jeg må tilbake til søsteren min" sa jeg og smilte. " Vi sees" sa han.
Jeg gikk mot bassenget. "Skal vi kjøre banana båten?" Trine sto i bassenget. "Ja" sa jeg og smilte. Trine hoppet opp fra bassenget og vi gikk mot stranden.
"Så har du sett mer til kjekkasen?" Sa hun og smilte. De sjøgrønneøynene hennes lyste opp. Vi stelte oss i kø for å være med og betalte fyren 6 euro. Vi satt oss på og ventet på at flere skulle være med. "Deg igjen rosa?" Det var Lukas. "Hei" sa jeg og smilte. "Er dette Lukas" Trine strakk fram hånden og hilste. "Trine" sa hun og smilte. Han smilte tilbake, men så fort tilbake på meg igjen. "Hvor lenge skal du være her da Rosa?" Han smilte. "3 uker" han la armen sin på låret mitt. " Jeg og" sa han og smilte.
Da begynte banana båten og kjøre. En etter en datt av. Tilslutt var det bare meg og han igjen. Han hadde holdt meg fast igjennom hele turen. Det var en fin følelse å kjenne armene hans rundt meg. Men plutselig splash. Han hadde faen meg dyttet meg uti,mens jeg dagdrømte. "Faen ta deg" sa jeg før jeg tok tak i beinet hans og dro han ned. Han falt oppå meg. Jeg fikk et lite Flashback ved da han datt oppå meg på flyplassen. Han kyssa meg lett på kinnet. Jeg rødmet. Vi svømte mot land. Han svømte litt fortere enn meg. " Hva gjør du på fritiden?" Spurte jeg da vi kom opp på land. "Henger egentlig bare ute med kompiser ogsånn" sa han og smilte litt. " Jeg er bare med venner ogsånn jeg også" jeg smilte. Han hadde faktisk kyssa meg på kinnet. "Hva mener du med ogsånn egentlig" vi gikk bortover mot baren. " Ikke noe Spessielt" Det så ut som han løy, men jeg spurte ikke noe mer om det. Han bestilte en brus. Vi satt på barstolene. Jeg hadde hodet mitt i håndflaten og satt og drømte meg bort i de fine brune øynene hans. Han stirret ned i brusen og hadde ikke lagt merke til at jeg så på han.

<Lukas' s synsvinkel>

Jeg så ned i brusen. Jeg satt ved baren med en nydelig jente. Hun hadde langt blondt hår og blanke havblå øyne. Jeg så opp mot henne. Hun lå med hodet i hendene og så på meg. Jeg smilte til henne. Jeg hadde aldri sett så blå øyne før. De var et magiske. Man kunne drømme seg bort i dem. "Hva ser du på" jeg smilte til henne. "Ingenting" sa hun og så en annen vei. Hun rødmet. jeg var vandt til at jenter likte meg, men denne jenta var annerledes. De fleste jentene viser at de liker meg, men det gjør ikke henne. Kanskje hun ikke liker meg.
"LUKAS!!" Noen ropte bak meg. Jeg snudde meg og der sto en sur jente. " Wendy hva gjør du her?" sa jeg og snudde meg mot Christy igjen. "Hvem er det?" Sa Christy og så på meg. " Hun er en ex av meg" sa jeg og fikk litt lyst til å forsvinne.

Christy and the badboy- GuttenWhere stories live. Discover now