Jeg gikk ut av legekontoret. Jeg var gravid... Og faren måtte være Simon. Eller var det Lukas? Jeg hadde hatt sex med begge to så who knows?
Jeg gikk ut døren og la merke til. Ovenfor meg sto Ariana. Hun gikk ut av den andre lege kontor døren. Hun kom løpende bort til meg. "Jeg vet du ikke vil snakke med meg, men jeg er gravid" hun snufset og gråt. Jeg fikk et sjokk og dro henne vekk herfra. Vi gikk ut og hjemover. Ingen sa noe før jeg brøt stillheten. "Jeg og" sa jeg fort. "Hva mener du?" Sa hun og så på meg. "Jeg er gravid også" jeg så ned i bakken. "Med Simon da eller?"
Jeg nikket halveis. Det måtte hvert Simon. " Jeg vil ta abort for din skyld" sa hun plutselig. "Jeg bil heller at du skal ha barn med Simon enn meg" hun så på meg. "Kan du bli med meg til en lab?" Jeg så opp på henne. "Hva slags lab"
"Jeg skal finne ut hvem faren er" jeg så ned.
"Har du hatt sex med andre enn Simon?" Hun så på meg med store øyne. "ja, Lukas for noen dager siden." Jeg så ned. Hun tok meg i hånden og vi gikk til labben.
------------
Damen sa at hun skulle sende meg meldingen snart. Jeg hadde ikke tilgitt Ariana men det var godt å ha en å snakke med. "Jeg vet hvor mye du er i mot abort, så jeg vil ikke at du skal ta det" jeg så bekymret på henne. "Jeg vil ikke at vi skal dele barne far" sa hun og så på meg. Hun smilte. Hun var inne bekymret. "Ja. Jeg er i mot abort, men er ikke klar for å være mor"
vi gikk på en kafe og kjøpe oss drikke. Vi snakket og snakket. Det var godt å snakke med venninna mi igjen.
---------------------
En uke senere:
Det var endelig juleferie. Jeg og Ariana var på senteret og shoppet da jeg plutselig fikk en melding. Jeg fisket den opp og leste den kjapt. Jeg fikk sjokk og klarte ikke å si noe. "Simon er ikke faren.... Lukas er"
Hun så forundret på meg. Og hun begynte å le. Jeg så alvorlig på henne.
"Åh du var seriøs"
Jeg nikket og viste henne meldingen.
"Jeg og Lukas brukte jo...nei vent. Det gjorde vi ikke"
Jeg slo meg selv i panna. "Hva brukte dere ikke?"
"Vi brukte ikke kondom" de siste sa jeg så lavt jeg kunne og så ned i bakken. "Hva????" Hun ropte nesten. Jeg bare nikket. "Lukas liker ikke kondomer..."
"Men da må du bruke p-piller.. Du visste vel at dette var en risiko."
"Ja, men jeg var deprimert. " Jeg sukket. "er det greit om jeg ikke tar abort da?" Hun så på meg.
"Det kan ikke jeg bestemme. Det er ditt barn. Jeg synes det er greit vis du ikke gjør det" jeg smilte. "Jeg vil ikke gjøre det."
"Okei men da får vi barn sammen" sa jeg og smilte.
Hun smilte også og vi forsettet å shoppe.
-----------------------------------------
Sorry fort kort kapittel. Er nettopp ferdig med eksamen i dag og så driver jeg å skriver på en ny bok som kommer snart. Den skal heter Amysa magien :-)
KAMU SEDANG MEMBACA
Christy and the badboy- Gutten
AcakBok 1 av triologien Når Christy er på ferie i Tyrkia møter hun super hotte Lukas Wengult. Han har alt en jente kan ønske seg og litt til, men hva er det ekstra? Han har hemmeligheter også. Lukas har brunt hår og blå øyne. Hun får ikke vite så mye...