Kapittel 11: Pierre

561 25 4
                                    

Siden dere nådde nesten målet skal jeg være snill og legge ut en ny del :)
Den her ble faktisk litt lang også. Har aldri skrevet så lang før.
Neste mål jeg trenger er 110 reads :)
Lykke til
---------------------------------------------
Jeg snudde meg. Jeg sto rett i øynene på Lukas og Thomas. "Hva står du her og ser på?" Han gliste det perverse smilet sitt. "Du stirra vel ikke på oss?" Forsettet Lukas og gliste han og. "Ehm neida" klarte jeg å stamme frem. Bak dem sto Will og Sindre. "Hva gjør dere her da?" Sa jeg. " Dere lette vel ikke etter meg" jeg smilte
Jeg følte jeg fikk pay back for det dem ydmøyk meg for. "Nei, vi er på vei til en klubb" sa Lukas og tittet på mobilen han hadde i hånden.
"Nå er du sexy igjen da" Thomas smilte og så nedover kroppen min, men han stoppet ved puppene mine. "Den t-skjorta di er gjennomsiktig" sa Lukas før de forsvant bortover gata igjen. Faen, tenkte jeg og klatrer opp stigen til rommet mitt. Hvorfor måtte den gjengen være så digg. Alle i gjengen var digge. Jeg åpnet vinduet forsiktig og hoppet inn. Heldigvis ble jeg ikke skremt av noen denne gangen. Jeg satt meg ned på sengen. Tok mobilen min fra kommoden. Jeg gikk inn på facebook. Ikke så mye nytt. Det sto bare om en fest som Eline skal ha på fredag. Jeg var jo ikke bedt. Den festen blir sikkert kul. Jeg sukket.
Jeg hadde aldri hvert på en fest før. Plutselig pep det i mobilen
"Bli med på fest på Fredag?😏" det var fra et nummer jeg ikke kjente igjen. Når jeg søkte det opp kom navnet opp " Thomas Heimen"
Hvorfor ville Thomas ha med meg på fest? Jeg ville jo på fest. "Ja" skrev jeg tilbake. Jeg ventet lenge på at han skulle svare igjen, men det gjorde han ikke.
-------------
Neste dag:
Jeg våknet ekstra tidlig. Jeg tok på meg et skjørt og en singlet. Singleten puttet jeg nedi skjørtet. Det så litt kult ut. Jeg gredde håret mitt og satt det i en hestehale. Når jeg hadde sminket meg ferdig og alt gikk jeg ned. Mamma og pappa hadde dratt på jobb alt. Trine kom nok hjem hvert øyeblikk. Hun jobber som flyvertinne og hadde et nattfly. Jeg tok et eple fra fruktskålen. Det var noe jeg gjorde seriøst hver dag. Jeg spiser bare eple til frokost. Jeg tok på meg den rosa sekken og fant fram de høye hælte skoene mine. Når jeg åpnet døren hadde jeg ikke innsett at det regna. Jeg sukket, men tok fram en paraply fra skapet før jeg låste døren og gikk ut i regnværet. Det var ikke mange som gikk på gata nå. Bare noen få. De fleste løp med hetta over hodet siden de ikke hadde paraply. Jeg gikk fredelig bortover. Nå kunne jeg se skolen. Det sto fortsatt ingen utenfor utenom Ariana. Hun hadde dratt litt før i dag siden hun var hos faren sin. Jeg vinket til henne før jeg krysset veien. Hun smilte til meg. Hun hadde på seg en gjennomsiktig regnjakke, med matchende sko.
"Så fint" sa jeg og smilte. Hun tok av seg hetta når vi kom inn i skolebygget. Det var flere elever som var våte i håret. De fleste av dem var gutter. Jentene ville helst ikke bli våte i håret. Vi gikk mot skapet våres som vi nesten aldri brukte. Jeg tok av meg regnjakka og kastet den inn i skapet med paraplyen. "Dritt vær" mumla jeg og slo igjen skapet. Jeg låste skapet og vi gikk sammen mot klasserommet. Vi skulle ha en prøve i seksualitet i naturfag. "Prøven går nok bra" Ariana smilte for seg selv. "Hvorfor er du så glad?" Jeg så opp mot henne. Hun var en del høyere enn meg, men jeg ble litt høyere av å bruke høy helte sko. "Jeg traff en gutt i går"
"Når du var på festivalen?" Jeg smilte til henne. Hun nikket som svar og fniste litt. "Er han eldre?" Jeg lo.
Hun så på meg med et blikk som jeg skjønte. Er du seriøs- blikket. Ariana har aldri hvert sammen eller flørtet med noen på sin egen alder. De har hvert opptil 17/18 eller eldre. "Han er faktisk 16"
Jeg måtte le litt mer. Skulle jeg kanskje fortelle om festen? Hun var jo ikke invitert. "Du vet den festen på fredag? Som Eline arrangerer." Hun så ned på meg. Hadde hun lest tankene mine? "Ja" sa jeg lavt. " Han gutten jeg traff inviterte meg" hun hun så opp igjen. "Åh" sa jeg. "Faktisk er jeg også invitert." Kom det plutselig ut av meg. Hvorfor sa jeg det. " Er du?" Hun så på meg med store øyne. Jeg nikket. "Av hvem? Av Lukas?"
Jeg ristet på hodet. "Av hvem da?"
Jeg gikk litt fortere. "Hemmelig" sa jeg. Hun tok meg igjen. "Hvem?" Hun maste mer og mer hele tiden.
"Hemmelig" sa jeg igjen. Det var det eneste jeg svarte de neste ti minuttene.
"Halla babe" det var Thomas. Jeg sukket. " Så du ville bli med meg på festen altså" han smilte det perverse smilet sitt igjen. Ariana dro meg vekk derfra. "Thomas? Thomas Heimen? Seriøst?" Ansiktet hennes forandret seg.
"Ja" jeg så ned i bakken. "Han inviterte meg i går. jeg sa bare ja fordi jeg ville på min første fest"
"Jeg skjønner" sa hun. "Hvem er denne gutten egentlig?" Jeg så mot henne. hun klødde seg i nakken. " Daniel Hansen" sa hun lavt.
"DANIEL???" Jeg skrek det nesten ut. "ro ned" sa hun og så på meg. "Daniel som i tvillingbroren til Eline?" Jeg fikk nesten hakeslep. Eline og Daniel var noen av de mest populære på skolen. Eller Daniel likte ikke denne skolen, så han går på en privatskole som ligger 500 meter herfra. "Ro ned" sa hun igjen. "Daniel er ikke som Eline når du først blir kjent med han" hun tok meg på skulderen får å roe meg ned. Hver gang når jeg begynner å skrike mister jeg nesten alltid pusten. "Hva skriker du sånn for a?" Lukas og Thomas sto ved siden av oss." Ingenting" sa jeg og dro med meg Ariana til klasserommet. Vi satte oss ned foran og gjorde oss klare til prøve. <pling> kom det fra mobilen til Ariana. Hun fisket den opp og smilte når hun trykket på hjem knappen. "Det er Daniel" hun skrev en melding tilbake. Meldingen var lang, men jeg så ikke hva hun skrev. Jeg kunne høre når hun var ferdig fordi da kom det et plopp og hun la vekk mobilen. "Den meldingen var lang" jeg så på henne, men hun svarte ikke. Jeg himlet med øynene og så mot tavla. "Hæ? Sa du noe?" Jeg kunne se hun så på meg i sidesynet. " Nei, ikke noe"
Hun bare nikket og tok fram penalet. Da kom læreren inn i klasserommet med en bunke ark. Jeg sukket og la hodet på pulten.
-------------------------
Etter skolen:
"Hvordan gikk prøven?" Ariana smilte til meg. "Bra. Tror jeg" jeg var ikke særlig fornøyd egentlig. Dette hadde hvert en ræva dag. Vi gikk mot skapene våres. Det hadde sluttet å regne. Jeg puttet regnjakka og paraplyen min oppi sekken og gikk ut. Nå sto mange i skolegården for å vente på bussen. Jeg la merke til at Lukas og gjengen sto i hjørnet sitt som alltid. "Jeg skal på biblioteket. Kan du gå hjem alene?" Ariana sto i døra og så på meg. Jeg bare nikket. Hun gikk inn igjen på skolen og forsvant inn i et rom. Jeg gikk ned skoletrappen og ble møtt av Thomas. Han tok armene sine rundt halsen min og fulgte meg vekk fra skolegården. "Hva driver du med?"
"Jeg bare går med deg" han smilte lurt. "Kan jeg spørre om noe?" Jeg så på han. "Sure" sa han. "Hvorfor blir dere kalt the badboys egentlig? Dere er ikke det. Dere har jo ikke gjort noe" jeg tok vekk armen hans. "Ikke gjort noe?" Han så på meg med et rart uttrykk. "Du har ikke fulgt med i timen ass" han gikk tilbake til gjengen sin. Hva faen likz? Hva var det for noe? De har jo ikke gjort en dritt. Jeg begynte å gå hjemover.
Jeg gikk inn døra denne gangen og ikke vinduet. Jeg lukket vinduet tidligere i dag siden det regner. Jeg gikk som alltids inn igjennom vinduet, men ikke denne gangen. Når jeg hadde tatt av meg skoene gikk jeg inn på kjøkkenet. På kjøkkenet satt Pierre. "Hei Pierre. Hvordan kom du deg inn?" Han tok opp nøklene. Pierre var kjæresten til Trine. Som snart skulle bli samboer. "Jeg kom hjem tidligere." Han smilte. "Trine veit det ikke"
Jeg nikket og ga han en klem. "Hun kommer hjem om en time ca." Jeg smilte til han. "Var det kult i Asia?"
"Ja helt greit, men jeg savnet Trine veldig så jeg klarte ikke å være der lengre. Pluss at jeg fikk beskjed at leiligheten var klar." Han smilte enda mer. "Jeg har tenkt til å fri til henne" han tok opp en boks, og ga den til meg. Jeg åpnet. Den var helt nydelig. "Den er nydelig. Hun kommer til å elske den."
Ja Trine var kanskje bare 18, men å gifte seg nå så ung er nok enda bedre. Pierre var jo 21 da så. Pierre er også kristen, så han vil gifte seg før de får barn. Jeg ga boksen tilbake til han.
Etter en time kunne jeg høre døren ble åpnet. Jeg og Pierre var i stua og hadde ordner det romantisk med roser og alt. "Hallo? Christy er du hjemme?" Hun gikk innover mot stuen. Når hun så oss ble hun helt taus. Hun fikk tårer i øynene og løp mot Pierre med engang. "Vil du gifte deg med meg?" Pierre holdte ringen mot henne. "Ja" sa hun og nikket. Hun tok imot ringen og ga han et langt kyss. det var så søtt å se på. "Viste du at han kom?" Hun så bort på meg. "Nei" jeg ristet på hodet. "Jeg møtte på han innpå kjøkkenet" jeg smilte til dem. De gikk ned til kjelleren til rommet til Trine. Jeg himlet med øynene og gikk oppover mot rommet mitt. Jeg satt meg ned på sengen.
Etter en stund banket det på vinduet. Det var Ariana. Jeg åpnet vinduet og hun hoppet inn.
Det var en klein stillhet lenge før jeg brøt den med å spørre henne. " Hvorfor blir gutta kalt the badboys egentlig? De har jo ikke gjort noe"
hun så på meg med et rart utrykk. Nesten det samme som Thomas ga meg. " De har jo faen meg nesten drept flere personer"
"Hva mener du med nesten drept folk?" Jeg så på henne med et bekymret blikk. "Flere folk har havnet på sykehuset med kraftige skader etter en slåsskamp med de. Jeg har hørt at Lukas er den værste"
"Den værste? Men han var jo så søt og sånn i Tyrkia" jeg så ned på gulvet.
"Ja kanskje, men han har nesten kjørt på noen før. Eller han kjørte på den personen, men han døde ikke" hun så også ned i bakken. "Hvordan vet du det? Han er jo ny"
"Jeg har bare hørt det" sa hun raskt.
"Ok" jeg så det var noe hun ikke fortalte meg, men jeg brydde meg ikke mere. "Hva mer har de gjort?"
" De har brutt seg inn i flere hus" hun fisket opp mobilen.
Det viste jeg ikke. Da skjønner jeg hvorfor de blir kalt det. "Skal vi gjøre oss klar for fest eller?" Hun smilte. Åh faen festen. Den hadde jeg helt glemt.
"Ja ofc" jeg bare smilte og gikk mot klesskapet mitt. "Passer denne eller?" Jeg tok den rosa korte kjolen mot kroppen min. " Ja ass" hun tok fram en pose hun hadde med. "Dette er min" jeg fikk store øyne. " Den kjolen er drit fin" den var lilla og var sykt fin.(bilde for begge kjolene)
Begge kjolene hadde en svart sløyfe rundt livet. Vi tok de på og sminket oss. Ariana tok på seg en søt liten tiara og ga en til meg også. Jeg smilte til henne. Vi så ut som noe Eline hadde kastet opp. Vi var veldig likt kledd som Eline og Anna og alle de folka.
Jeg tok veska med mobilen min i og vi gikk ut døren. I gangen tok jeg på meg et par hvite høy helte sko. Ariana hadde et par svarte og så forsvant vi ut i den friske sommerluften mot vår første videregående fest. Når vi kom fram til huset sto overraskende Thomas og venta på meg. Han hadde på seg en svart shorte og svarte bukser. "Trodde ikke du likte fester?" Sa jeg og så på han. "Jeg er bare her for å få meg noe. Jeg måtte komme med noen for å komme inn" han gikk mot inngangen. Jeg fulgte etter. "Nå holder du deg unna meg" sa han og så stygt på meg. Han gikk mot en gjeng med jenter. Noen tok meg på skulderen og jeg snudde meg. "Det er lett å finne deg Rosa. fin kjole foresten" han smilte.
Det smilet hadde jeg ikke sett siden Tyrkia. Jeg smilte tilbake. "Jeg hørte du kom hit med Thomas bare for at Thomas kunne få komme inn. "Ja, hvem kom du med?" Jeg så opp på han.
"Eline inviterte meg" han så seg rundt. "Åja ok" jeg så mot døra. Hvorfor kommer ikke Ariana inn? Jeg gikk ut. Utenfor sto Ariana å klinte med Daniel. Jeg smilte. Når jeg snudde meg tilbake sto Lukas og klinte med ei jente. Jeg ble litt lei meg. Jeg hadde ikke trodd han ville kline med noen andre enn meg. Jeg trodde nesten vi var kjærester fordi det var så vondt å se på det. Jeg ble også sur. Jeg gikk forbi dem og innover i huset. Det satt folk og klina overalt. Jeg satt meg ned på en stol. Over meg satt en gutt. Han så ut til å kjede seg. "Kjeder du deg?" Kom det ut av meg. "Hæ?" Han så på meg. "Åja ja" han smilte ikke. Jeg bar nikket. "Er ikke du Christy?" Han så Tydligvis forsatt på meg. "Ja? Hvordan viste du det?" Jeg så på han. "Alle guttene snakker om deg i garderoben" sa han før han forsvant ut av huset. Snakket alle guttene om meg?

Christy and the badboy- GuttenWhere stories live. Discover now