Jeg satt i senga og så på mobilen. Hvem var den gutten jeg snakka med i går? Jeg hadde aldri sett han før. Jeg søkte rundt på Facebook. Jeg gikk inn på gruppen for festen. Ingen av de som hadde meldt seg på siden var han.
Hvorfor snakker alle guttene om meg?
"Hvem snakker alle guttene om?" Ariana kom igjennom vinduet. "Hei" sa jeg litt skvettsom. "Hvem snakker guttene om?" Gjentok hun seg når hun satt seg på sengen. "Jeg møtte en gutt på festen i går, som Tydligvis kjente meg men jeg kjenner ikke han. Og han sa at guttene snakker om meg i garderoben hele tiden."
"Seriøst? det er jo så søtt" hun så litt overrasket ut. "Sa han noe om meg?"
Jeg smilte. "Nei det gjorde han ikke, men jeg har seriøst ikke sett han før, og jeg har lett på Facebook overalt. Han sa ikke hva han het engang"
"Åh, hvorfor spurte du ikke om hva han het da?" Hun fisket opp mobilen sin.
"Veit ikke. Jeg rakk det på en måte ikke" jeg sukket. "Var han kjekk da?" Hun så ikke opp fra mobilen. "Ja, han var vel det."
Men han var ikke kjekkere enn Lukas. Ingen er kjekkere enn han.
"Hvorfor er du her egentlig?" Hun så opp mot meg. "Du hadde rett" hun sa det lavt og fort. "Hva hadde jeg rett i?" Jeg så på henne med bekymrede øyne. "Daniel er ikke sånn jeg trudde. Han klina med meg i går også sa han at han likte noen andre. Så stakk han bare" hun sukket. Jeg sukket. Vi sukket.
Resten av den helgen overnattet Ariana hver dag. Vi lette og lette, men fant ikke gutten.
--------------------------
Mandag etter helgen:
Jeg og Ariana gikk mot skolen. Overraskende sto det folk utenfor. De sto i en ring. Tydligvis skjedde det noe inni ringen. Vi gikk mot den og presset oss fram i folke mengden. På bakken lå det en gutt. Jeg fikk en klump i halsen. Det var gutten fra festen. Oppå gutten satt Lukas. Jeg gispet. Skulle jeg gjøre noe? Lukas ville vel stoppet vis han så at jeg kom. Jeg tok mot til meg selv og gikk inn i ringen. "STOPP Lukas" Lukas skulle akkurat til å slå han i magen. Han så opp på meg. "du bestemmer ikke over meg" sa han og slo gutten i magen. Gutten skrek litt. "SLUTT!" Skrek jeg igjen. "Ja slutt" En av jentene i klassen min kom fram med en lærer. Læreren dro Lukas vekk. Alle i ringen forsvant inn i skolebygget. Jeg satte meg ned på huk ved siden av gutten. "Går det bra?" Jeg strakte en hånd mot han. "Er vandt til det" sa han og tok vek litt blod fra nesa. "Hva mener du med at du er vandt til det?" Jeg fant fram litt papir fra lomma og tok det mot nesen hans. "Lukas er broren min"
Jeg så på han med store øyne. "Du er broen hans??" Jeg fikk nesten sjokk. "Men jeg så ikke deg i Tyrkia. "
"Viste Lukas i det hele tatt noe av familien sin i Tyrkia?" Han så mot meg. Han presset fram et lite smil. "Nei egentlig ikke."
"Jeg var der. Han snakket om ei jente. Lukas er ikke som du trur" det siste sa han kjapt. "Hva mener du?"
"Han er ikke forholds personen. Han har alltid drevet med en jente når han er på ferie. Han sier han skal holde kontakten, men han slutter kontakten med engang han kommer hjem igjen. Han ble nok litt sjokka når han så at dere to skulen gå på samme skole. Derfor skygga han unna litt på starten. Nå prøver han bare å vise hvem han er"
Jeg ble litt lei meg av det han sa. "Hva heter du egentlig?" Jeg så ned i bakken. "Marius" han smilte. "Hei Marius" jeg smilte enda engang. " Er du og Lukas tvillinger likz?"
"Nei, jeg går i andre klasse." Han rødmet litt. "Er du eldre enn Lukas? Så Lukas banker opp storebroren sin?"
"Ja, han har jo hvert i fengsel flere ganger." Han smilte til meg før han forsvant inn på skolen. Ariana sto fortsatt rolig å så på meg. "Wow. Lukas banker faktisk folk" jeg ble lei meg.
---------------------------------------------
Hei! Nå la jo jeg ut bilde av hvordan jeg mener at hovedpersonene skal se ut, men jeg vil gjerne vite. Når du leste beskrivelsene. Hvilken kjendis trodde du Christy, Ariana, Lukas og Thomas ligna på?
Skriv i kommentarfeltet :-)
Så tar jeg med noen av svarene i neste del :/)
ESTÁS LEYENDO
Christy and the badboy- Gutten
De TodoBok 1 av triologien Når Christy er på ferie i Tyrkia møter hun super hotte Lukas Wengult. Han har alt en jente kan ønske seg og litt til, men hva er det ekstra? Han har hemmeligheter også. Lukas har brunt hår og blå øyne. Hun får ikke vite så mye...