Kapittel 5: hjem kjære hjem

504 25 0
                                    

< Christy's synsvinkel>
Nå har det gått 5 dager siden Wendy dukket opp og Lukas har ikke snakket noe med meg. Jeg har ikke sett noe av han heller. Han er ikke ved baren, ikke på stranda og ikke ved bassenget.
Vi hadde hvert her en uke nå. Jeg kjedet meg allerede. Jeg savnet venninna mi i Norge. Jeg savnet å henge med Lukas også. Han ble så rar da Wendy kom, og Wendy hørtes ikke så fornøyd ut da hun så han heller. Jeg gikk sakte bortover stranden. Sånn som jeg og Lukas gjorde. Plutselig fikk jeg øye på noe lengre bortover stranden. En rasende blond jente kom stormende mot meg. Når hun kom nærmere kunne jeg se at det var Wendy. "Hvem faen er du og hvorfor er du med Lukas" hun kom rett opp i ansiktet mitt. "Jeg møtte han her. Calm down" sa jeg. Hun stirret med sinte øyne på meg. Hun dyttet meg. "Hold deg unna kjæresten min" sa hun før hun gikk. Kjæresten? Sa hun kjæresten. Ja, da skjønner jeg ivertfall hvorfor hun ble sur når hun så han med ei jente, men hva faen? Hvorfor sa han ikke at han hadde kjæreste. Jeg satt meg ved et bord og så mot havet. Nå var det lite bølger. "Hei" sa en stemme foran meg. "Kan jeg sette meg?" Han så med et søtt smil på meg. " Jaja. Det er vel et fritt land" han satte seg. " Christy. Jeg..." "Hvorfor sa du ikke at du hadde kjæreste" jeg stoppet han, mens han skulle til å si noe. "Hva? Jeg har ikke kjæreste?" Sa han og tok hånden min. Jeg tok hånden min fort vekk. " Det sa Wendy."
"Sa Wendy det?" Han hevet et øyebryn. " Jeg slo opp med Wendy for flere måneder siden. Vent. Har du snakket med Wendy?"
"Ja, hun angrep meg nesten på stranda i sta" jeg så mot havet igjen. "Wendy ble sur når jeg slo opp. Hun godtok ikke at jeg slo opp"
"jeg liker henne ikke lengre"
Han satt seg på stolen ved siden av. "Wendy er bare ute etter popularitet" sa han og smilte. Han tok hånda si på kinnet mitt og lente seg mot meg. Jeg så på han mens leppene hans nærmet seg mine. Jeg lukket øynene. Når leppene våres traff hverandre ble alt helt fantastisk. Jeg smilte når vi trakk oss fra hverandre igjen. Han smilte også. Jeg tok hånden hans og holdte den. Vi holdte hverandre en stund før vi kysset en gang til. Kyssingen endte til klining.

<Lukas' synspunkt>
Å kysse Christy føltes bra. Hun likte meg kanskje eller var dette bare skuespill. Hun virket ikke som en jente som spilte på andres følelser, men jeg hadde ikke kjent henne mer enn en uke så man vet aldri.
-------------------------------------------
To uker senere:
< Christy's synspunkt>
Nå hadde vi hvert i Tyrkia i tre herlige uker. Jeg hadde fått den sommerflørten jeg ønsket. Jeg og Lukas har lovet hverandre å snakke sammen da vi starter på skolen igjen. Vi skulle ta farvel på flyplassen.
Jeg og Trine sto og så på fiskene i akvariumet mens mamma og pappa sjekka ut. De fleste som skulle dra samtidig som oss hadde allerede sjekka ut og var på bussene allerede.
"Jeg kommer til å savne dette stedet" sa jeg og så på Trine. " Ja, jeg og men jeg gleder meg til å komme hjem til kjæresten" sa hun og kysset meg på hodet. "Nå skal vi dra" sa pappa og ropte på oss. Vi gikk bortover mot bussen og satt oss på ledige seter. Jeg og Lukas hadde kysset mye den siste uka og det var fint.

Christy and the badboy- GuttenWhere stories live. Discover now