O serii Zwiadowcy mogę powiedzieć wiele nieprzyjemnych rzeczy, chociażby nieciekawi i jednowymiarowi antagoniści, cukierkowość świata, ubogie w informacje uniwersum, nachalna, wręcz „kserokopijna" zdolność autora do budowania świata przedstawionego na podstawie naszej realnej rzeczywistości, błędy logiczne itd. Flanagan gnębi tą serię i doi ją do ostatniego tchu, a spadek jakości jest doskonale widoczny.
Na szczęście jest jeszcze ratunek dla fandomu - tak drodzy czytelnicy, nie sądziłam że kiedykolwiek to powiem, ale tak - chodzi o fanfiki. A konkretnie o dobre fanfiki, gdzie autorzy próbują jakkolwiek odczarować ten dziecinny, ubogi świat i przekształcić go w coś większego i bardziej zajmującego. I tak odkryłam twórczość Coniferek.
Fanfik ten nie jest archydziełem, nie jest też śmieciowym opowiadaniem. Ale czy to ważne? Fanfik Coniferek po prostu dobrze się czyta, zaryzykuję nawet stwierdzenie, że wciąga czytelnika bardziej niż główna seria! A to w przypadku fanfiction bardzo duże osiągnięcie autora! Oddaję więc Coniferek honoru jako autorka, czytelniczka, fanka i jej internetowa koleżanka po fachu!
„Brud, smród..." zawiera w sobie wszystko to, czego byśmy oczekiwali po wciągającym uniwersum: postacie skonfliktowane z samym sobą, realne problemy, przemoc jako środek do osiągnięcia celu, kłamstwa, intrygi i miłość raniąca bardziej niż ostrze sztyletu. I koniki, przede wszystkim milusie koniki! <3
Miałam przyjemność śledzić przygody Chase i jego drużyny od samego początku publikacji i dotrwałam już do ostatniego rozdziału. Smutno mi. Głównie dlatego, że mam z tyłu głowy myśl, że coś się skończyło. Ale przecież to jeszcze nie koniec, bo autorka na pewno wróci do tego świata. Z nową historią, nowymi bohaterami i nową intrygą. A wtedy na pewno wrócę, bo czemu nie?
Jeśli tylko autorka nie każe mi zbyt długo czekać, to na pewno przeczytam kolejne opowieści z tego świata. A na razie odsyłam was do poniższej historii, bo warto. Tak po prostu.
Fawaris97 , autorka zwiadowczych fanfików, 5.11. 2022 roku.
CZYTASZ
Zwiadowcy: Brud, smród i zwiadowcy trud
FanfictionZgorzkniały zwiadowca zostaje oddelegowany do nowego lenna, aby zastąpić przechodzącego na emeryturę staruszka. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że czeka na niego zupełnie nowe, dużo bardziej skomplikowane zadanie. Aby odwrócić uwagę od nieszczę...