Koşuşturmayı bırakmış kanepede oturmuştuk. "Hani sen yarın geliyordun? Hoş neden geliyorsan!"dayanamayıp konuşmamla bana baktı.
"Sen bana hesap mı soruyorsun?"
Salak ya bu. Olmamış! "Yok abi hesap sormuyorum bizzat sorguya çekiyorum" göz devirdiğinde arkaya doğru yaslandım.
Ona çok kırılmıştım.
"Bak İnci 2 gün öncesi için özür dilerim tamam mı? Evren çok üstüme gelince ne yapacağımı bilemedim" demesiyle ağzımı daha fazla tutmadım "Sen de dedin ki kardeşime yazayım biraz onu üzeyim mi?"
"Üzüldün mü?"
"Bak abi bunu diyeceğime inanamıyorum ama salak mısın? Bana seni utandırdığımı hatalarımın cezasını çekmek zorunda olduğunu söyledin? Ne yapsaydım peçete alıp halay mı çekseydim?"
"Haklısın İnci o an kendimde değildim"
Ne kadarda iyi bir bahaneydi bu böyle. "Bunları bana derken benim ne kadar iyi durumda olup olmadığımı düşünmedin abi ben neden senin o anki halini düşüneyim?"
Keşke Aştan'ın buluşma teklifini kabul etseydim.
"Ne desen haklısın güzelim ama sen de beni anla"
"Sen timinden biri için benim kalbimi kırdın Ulubay Almelek. Oysa benim kalbim oyuncak değil. Sürekli kırma hakkın yok. Cümlelerini beni kırmak için kullandın ve tebrikler başardın. Ha bilmek istersen çok sevgili arkadaşın Evren de ağzıma sıçtı"
"Ne dedi o?"
"Bunun ne önemi var duyup içinden hak mı vereceksin? Her neyse sen ne için geldin. Herhalde bunca yolu özür dilemek için gelmedin?"
Gelmezdi zaten. Telefondan bile o günden sonra aramamıştı. İşleri olabilirdi ama kardeşine ayıracağı 1-2 dakikası bile mi yoktu?
"Telefonum bozuldu. Ben de hazır gelmem gerekiyorken arızalı kardeşimin gönlünü alayım dedim" demesiyle alaycı bir bakışla ona baktım.
"Ah öyle mi?"güldüğünü hissettim. Çapkınca göz kırpıp cebinden bir kutu çıkardı.
İnci kendine gel kutudan yüzük çıkaracağı yok ya.
Demesiyle dudaklarımı birbirine bastırdım. Gülmemeliydim.
Kutuyu açıp içinden bir şey çıkardı. "Biliyorum gerekmezdi ama görünce aklıma sen geldin. Dedim alayım"
Bu benim abim olamazdı! Çikolata almayan abim bana kolye almıştı.
Kesin ucuzdur yoksa asla.
Haklısın.
Kolyeyi elime bıraktı. Gözlerimi kısarak inceledim. Güneş vardı ve onun biraz üstünde ise bir yıldız vardı. Çok, çok güzeldi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Askerin Tek Zaafı
Novela Juvenilİnci abisini aramak isterken yanlış numarayı tuşlaması sonucunda abisinin timinden birini arar. Aradığı kişiyle zor zamanlar geçirmesine rağmen ona alışır. Konuşurken sakladığı sırların ortaya çıkmasıyla olaylar karışır. İnci duvarları yıkılmayan bu...