E-2

23.7K 1.1K 247
                                    

" Şişko ! "

Söylediği şey kulaklarımda yankılanıyordu , onu o kadar çok seviyordum ki kızamıyordum bile. Kuzenim, Betül beni görse " Erkeklerin peşinden koşma , sen bir zayıfla var ya onlar senin peşinden koşar. " diye beni gaza getirmeye çalışırdı.Hayattaki tek desteğim oydu bir tek o anlıyordu beni , yaz tatilini dört gözle bekliyordum ama daha çok vardı soluğu Ayşe teyzemde alacaktım hemen. Betül ile uzun zamandır görüşmemiştik, onlara gittiğimde pek kalmak istemiyordum eniştem surat astığı için ama teyzem ısrar ediyordu.

Hep olumsuzluklardan bahsettim değil mi? Şimdi olumlu şeylere gelelim . Bütün bunların aksine derslerim çok iyiydi üniversitede iyi bir bölüm okuyabileceğimi biliyordum. Okuldaki öğretmenlerle de aram iyiydi, hepsi severdi beni.

**

Eve geldiğimde komşular bizdeydi . Hiçbir şey demeden odama geçmek istedim fakat Canan teyze beni görmüştü . Yavaş adımlarla salona ilerledim. Hiç sevmezdim bu kadını. Sürekli laf sokardı bana. Sanki kendi sıfır  beden..

" Hoş..." Bir anda bana bakan gözlerle lafımı yarıda kesmiştim.

" Türkan kız, bu çok kilo almış ne yediriyorsun buna anam maşallah! "

" Ne yaparsa kendine yapar. " dedikten sonra mutfağa geçtikten sonra kaş göz ederek yanına çağırdı beni annem. Peşinden mutfağa girdim.

" Odana git gözüme gözükme!" dedikten sonra beni ittirip elindeki börek tabağıyla salona geçmek için yanımdan geçerken tabaktaki böreklerden birini alıp ağzıma attım. Annem homurdansa da bir şey demeyip gülerek salona geçti. Annemle aram iyiydi ama bazen Dilara'nın ya da başkalarının lafına bakıp bana kötü davranıyordu.

Odama geçip kapımı kilitledikten sonra formamı çıkarıp yatağın üstüne attım.Günlük kıyafetlerimi giyip bilgisayarın açma tuşuna bastım.Facebook'tan Enes' in profiline bakıyordum hep bugün de bakayım dedim .Bakmaz olsaydım keşke. Taş gibi bir kızla ilişki yapmıştı hem de kız bizim okuldandı.  Facebook'tan çıkıp e postama girdim . Gelen mesajlar reklamdı hep .Bana kim ne gönderecekti ki zaten.Sıkıntıyla gereksiz kutusuna tıkladım iki mesaj vardı . Biri reklamdı , diğeri uzun bir şeydi . Okumaya başladım.

" Merhaba zayıflayıp güzel biri olmak ister misin? Yapacağın şeyler çok basit . Ben ne dersem onu yapacaksın ve sonuç mükemmel olacak. " ...

Güldüm ve cevap yazmaya başladım.
Bu tam bir saçmalıktı , ama cevap yazacaktım.

" İnanmıyorum yazdıklarının tek bir kelimesine. "Maili gönderip sekmeyi aşağıya aldım.Ders çalışma masama geçip kitaplarımı açıp ders çalışmaya başladım .Bir kaç dakika sonra kapım çalınmaya başladı.Sinirle kalkıp kapıyı açtım . Canan teyzenin ilkokula giden kızı gelmişti.

" Abla bilgisayarın çalışıyor mu? "

" Yok ev hanımı!"

O sırada aklıma e postam geldi hemen açıp baktım , cevap gelmişti .

" Kapıyı aç."  Ne? Kapı mı?

E posta oturumumdan çıktıktan sonra yanımda dikilen kıza baktım .Annemler sanırım pazara gitmişti.

" Gel bakalım , otur. " dedikten sonra odamdan çıkıp kapıya yöneldim . Kalbim güm güm atıyordu.Kapıyı açtığımda ufak bir kutu duruyordu karşımda .Kutuyu alıp kapıyı kapattıktan sonra odama geçtim .Kutuyu yavaşça açtım .İçinde bir not vardı.

" İlk işimiz az yemek, seni izliyor olacağım. Benden kimseye bahsetme bu arada anneni takma , konuşup dursun . Bu aralar sebze ağırlıklı besleneceksin ekmek yemeyeceksin. "

Gülümsedim ve notu kutunun içine koyup kilitli dolabıma koyduktan sonra kapısını kilitleyip ders çalışmak için tekrar masama oturdum .

**

" Öykü! Gel kızım yemek hazır." Odadan çıkıp mutfağa yöneldim.

Babam , Dilara yalakasına harçlık veriyordu yine . Yavaşça masaya oturdum .Annem yine ıspanak ve makarna yapmıştı .
Kalkıp tabağıma üç kaşık ıspanak koyduktan sonra tekrar masaya oturdum annem bana hayretle bakıyordu.Yemekte sevmediğim yemek olursa kalkıp ekmek arası yapardım ama nottaki şeyler az yememi söylüyordu.Yemekten sonra anneme bulaşıklar konusunda yardımcı olmuştum . Hatta hızımı alamayıp odamı toparlamıştım .Yarın haftasonuydu , gidecek yerim olmadığı için evde duracaktım.

Dilara ile hiç iyi anlaşamıyorduk . Ondan büyük olmama rağmen bana adımla hitap ediyordu .Saygısızlık da cabası. Sanki o benim ablamdı.Arada bir küfür de ediyordu ama sesimi çıkaramıyordum çünkü babam laf ettirmiyordu ona .Odama geçip kendimi yatağıma attım. Odalarımız ayrı olmasaydı ya Dilara beni boğar ,öldürür ya da ben onu.

Sabah camın sesine uyanmıştım.Vampir Edward mı tırmanmıştı acaba 3.kattaki odamın camına. Bella'nın üç katısın dediğinizi duyar gibiyim ama gönül bu..Yavaşça kalkıp camı açtım. Starbucks poşeti vardı camın önünde.Poşeti hemen içeri aldım , içinde bir kutu vardı. 28 günde detoks çayı. İnternette görmüştüm , ünlüler bunu kullanıyordu.Kullanım talimatlarını okuduktan sonra çayın kutusunu dolabıma koyup kilitledim.Poşetin içinde bir de not vardı , açıp okudum.

" Bu çay sana hızlı kilo verdirecek sadece yediklerine dikkat et."

Notu buruşturup çöpe attıktan sonra odamdaki banyoya girdim duş almak için.İlk kez farkına varıyordum kilomun. Aslında annem kızmakla haklıydı ama güzellikle söylemek varken neden kalbimi kırıyordu ki?

Saçlarımı çabucak yıkayıp bornozuma sarılarak odadan çıktım.Annem odamda yatağımın kenarında oturuyordu .

" Sende bir değişiklik var Öykü , ne oluyor? Az yemek yiyorsun , bilgisayara oturmuyorsun, iş yapıyorsun. Sevgilin mi var senin? "

" Benden utanıyorsun ya sana layık bir evlat olmaya çalışıyorum anne."

" Öykü! " Ona doğru döndüm hışımla.

" Çıkar mısın? Giyinmem gerekiyor."

Kafasını sallayıp odadan çıktı .

***

Aradan iki hafta geçmişti. Ben yediklerime dikkat ediyor, sabahları spor yapıyor ve her gün yürüyüşe çıkıyordum.Ekmeği tamamen hayatımdan çıkarmıştım. Dilara malının inadına kilo verecektim. Kendisi bir oturuşta büyük boy pizza yiyordu ama kilo almıyordu keşke o da benim gibi olsa. Geçen gün yemek yerken bana bakıp " Anne , biraz makarna koyar mısın yoksa Öykü  ayısı hepsini bitirecek." demişti. Onun bu lafına gözümü devirip masadan kalkmıştım, annem Dilara'yı uyarmış daha sonra da masadan kalkıp yanıma gelmişti.Babam mı? Onun tepkisi Dilara'nın sözüne kahkaha atmak olmuştu.

Her neyse okuldan gelir gelmez direk odama gidip duş almıştım.Duştan sonra giyinip tartıya çıktığımda 77 rakamını görünce zafer dansı yaparak kutlamıştım bunu. Yavaş da olsa kilo veriyordum ve Dilara da benimle dalga geçen kızlar da gününü görecekti.

EVRİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin