E-3

22K 1K 280
                                    

" Kız, sen kilo vermişsin anam. Az vermişsin ama olsun verirsin. " diye kendi dilinde tebrik etti beni Canan teyze." Küçükken seni oğluma alıcam diyordun , sözünü unutma! " diyip sırıttım.Annemin terliğini yemeden odama geçip bilgisayarımı açtım.

Artık bilgisayara günde bir kez oturuyordum , sadece e postamdaki görevi okuyup çıkıyordum.İsimsiz destekçim bir kaç gündür e posta atmıyordu , kimdi o? Bana neden yardım ediyordu ki? Annemle aramı düzeltmiştim , aslında o benim iyiliğimi istiyordu sadece iyiliğimi . Babam ve kardeşim gibi değildi. Annemdi o.

***

" Öykü! Okula geç kalıyorsun. " Canım annem , yanındayım neden bağırıyorsun? Sabah sabah enerji doluydum . Günlerden pazartesiydi , isimsiz destekçimle tanışalı da iki ay olmuştu . Şuan tam tamına 70 kiloydum.

" Tamam anne. "

Formamı giymiştim zaten . Saçlarımı öylesine toplayıp çantamı aldıktan sonra aşağı indim . Adidas ayakkabılarımı da giyip kapıya yöneldim.

" Okula bırakmamı ister misin? " diye sordu sevgili babacığım.

" Hayır, bugün yürüyerek giderim, hep arabayla gitmek olmaz." dedim laf soktuğumu anlasın diye. Yüzüme boş boş baktı.

Hızlı adımlarla on dakikada okula varmıştım.

*Enes*

Oha! Bu bizim şişko mu lan? Ne ara zayıfladı bu kız? Gözüm sevgilimden başkasını görmüyordu heleki Öykü'yü .Aslında çok kafa bir kızdı ama ben onu taşıyamazdım . Bizim sınıftaki kırolar 'nefes alsın yeter ' dedikleri için kiloyu falan takmazlardı .Hem kilolu kadın çekiciliği diye bir şey vardı aslında kilolu kadınlardan bende hoşlanıyordum ama sevgili olarak yanımda dolaştırmazdım. Neyse. Konu başka yerlere gidiyor. Ama hoş kız ya, bir şansımı denesem mi bilemedim. Bir kere çok yardımsever, merhametli bir kız. Melisa kendinden başka kimseyi düşünmez, kimseye yardım etmez. Melisa ve Öykü'yü kıyasladığımı anlayınca silkelenip kendime gelmeye çalıştım.

Öykü gelip sırasına oturdu.

" Deprem oluyor sandım! " diyip kahkaha attı yanındaki piç.

Öykü'nün yüzü asılmıştı dayanamayıp ayağa kalktım . Çocuğun yanına gidip suratına bir tane geçirdim .Aslında ben de bazen dalga geçiyordum onunla ama üzüldüğünü görünce bırakmıştım. Silgi muhabbetinden sonra benim yüzüme bile bakmamıştı.

" Beni korumana gerek yoktu. " Sesi soğuk çıkmıştı . Bir şey demeden yerime oturdum. Tüm ders onu izleyebilirdim. Kimseyle muhattap olmuyordu. Sadece Ceren vardı konuştuğu. Tek arkadaşı oydu. Saçlarını eliyle geriye atıp dersi dinledi. Arada bir Ceren'e dönüp bir şeyler söylüyordu.

Hoca girmişti içeri ama biz o yokmuş gibi gülüyor , sohbet ediyorduk .

" Enes! Ben en son ne söyledim oğlum? " dedi Volkan hoca.

" En son ne söyledim oğlum dediniz. " Ardından da piç gibi sırıttım . Volkan hoca ' ya sabır ' çekerek derse başladı . Öykü  pür dikkat hocayı dinliyor , not tutuyordu . O sırada Selçuk şerefsizi sırasından kalkıp Öykü'nün yanına oturdu . Konuşmaya başladılar . Sinirle kafamı sıraya koydum.

Öykü*

" Öykü? İstersen seni evine bırakayım. "

" Sağol , ben giderim Selçuk " dedikten sonra gülümsedim. Okula daha yeni gelmişti ve ilk günden arabasına binemezdim.Kafa salladı ve arabasına binip hızla çıktı okuldan . Pek bir muhabbetimiz yoktu aslında ama iyi çocuktu Selçuk. Enes'in bakışları üzerimdeydi. Onunla göz göze gelince kafamı çevirip sınıftan çıktım.

Eve geldiğimde komşular yine bizdeydi .Altın günü yapıyorlardı .
Ne hikmetse sıra hep anneme geliyordu. Hiç Canan teyzeye sıra geldiğini görmemiştim. Komşulara yalancı gülücükler atarak odama geçtim . Bilgisayarda Canan teyzenin kızı vardı yine , sümüklü kızı Cemre.

" Öykü  abla, bana facebook açar mısın? Bizim sınıfta Arda diye biri var , sevgili olduk da ilişki durumu yapıcaz. "

" Hadi sen içeri geç ben ders çalışacağım. "

" Banane! " Kolundan sertçe tutup kaldırdım . Ağlayarak odadan çıktı . Oh canıma değsin.Kapımı kilitledikten sonra formamı çıkarıp dolabıma astım . Eşofmanlarım artık bol geliyordu , yürü be Öykü! Sadece Enes görmüyordu bunu, onun gözü benden başka herkesi, her şeyi görüyordu. Bok ye Enes! Acıktığımı farkedip odamdan çıktım . Annem beni görür görmez hemen el edip yanına çağırdı .

" Kızım, gel tabağını hazırladım. Karnını doyur öyle git ders çalış. " dedi. Tabaktaki böreklere, keklere bakıp yutkundum.

" Hamur işi yemek istemiyorum. Mutfakta kendime bir şeyler hazırlarım. " dedikten sonra mutfağa geçtim.Dolapta tavuk ve ayran vardı onları çıkarıp tepsiye koydum.Karnımı doyurup odama çıktım . E postama hızlıca girdim , isimsiz destekçimden e mail gelmişti .

" Bayadır yazamıyorum sana. İnternetim kapanmıştı.  Para da yok biliyon mu? Aferin iyi kilo verdin ama yağ ölçen aletten gönderdim sana akşama evde olur . Spor salonuna da yazılacaksın . Parasını her ay ödeyeceğim ben.Sen sadece buradaki adrese git .Kardeşler spor salonu.Evinizin yukarı caddesinde ,adını soyadını söyle hemen kaydını yapacaklar ."

Spor salonu iyi fikirdi .
Cevap yazmayacaktım . Kim olduğunu merak ediyordum ama söylemezdi .Bilgisayarı kapatıp ders çalışmaya başlasam iyi olurdu.Derse başlayacakken mesaj geldi Whatsapp uygulamasından .Yabancı bir numaraydı.

" Senden hoşlanıyorum Öykü.."

- Selçuk - "

Bu olamaz , ben zayıflayıp Enes'i kazanmaya çalışırken başkası bana aşık olmuştu. Sıçarlar böyle işe.

EVRİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin