*Enes*
Okula gittiğimde Öykü daha gelmemişti . Neden bu kızı önemsiyordum ki.
Öykü sınıfta sadece Ceren ile konuşurdu , sessiz bir kızdı. Kitap okumayı çok seviyordu. Ondan hoşlanıyordum. Aslında bir yıldır ondan hoşlanıyordum ama bunu asla söylememiştim ona." Aşkım , yaz tatilinde kamp yapacağız sende gelmek ister misin? "
Yanı başımda duran Melisa'ya bir bakış attım . Okulun popüler kızı ile çıkıyordum . Tamam bende tanınan biriydim ama çok da değil. Melisa okuldaki çoğu erkekle sevgili olmuştu. Okulda tanınan biriydi, ben de tanınmak için onunla çıkıyorum diyelim. Ona karşı bir şey hissetmiyorum yani. Ama o beni benimsemişti ,bütün kızlardan kıskanıyordu.
" Bilmiyorum kızım ya . Hadi git sınıfına, ders başlayacak. " diyip postaladım onu. Gözüm kapıdaydı.
Melisa çıkarken Öykü ve Selçuk girdi sınıfa . Gülüşüyorlardı. İyice kıl olmuştum bu kıl kuyruğa. Öykü'nün peşinden ayrılmıyordu." Hiç bu kadar gülmemiştim Selçuk , sağol." dedi Öykü. Günden güne zayıflıyordu bu kız . Biri şuna dur demeliydi. Selçuk desen kızın dibine düşecek resmen. Her gün bunları böyle görmek zorunda mıydım ben.
Öykü*
Bugün son sınavımızı olacaktık . Yanım da Ceren oturuyordu , en iyi arkadaşım . " Sınavdan sonra semt pazarına gidelim mi? Çok yakışıklı , taş çocuklar var. "
" Ceren, pazarda taşın ne işi var Allah aşkına? " dedim fısıldayarak çünkü Volkan hoca sınav yapıyordu bizi.Sınavı çabucak bitirip çıktık sınıftan. Tüm gece Ceren ile görüntülü konuşarak sınava çalışmıştık.Merdivenlerde bir kız ağlıyordu bu Enes'in sevgilisiydi . Hemen gidip yanına oturdum .Yaşlı gözleri bana döndüğünde sinirle ayağa kalktı .Saçımı tutup çekmeye başladı . Ceren gelip kızı kenara ittirdi.
" Ne yaptığını sanıyorsun kızım sen? Yardım etmek istemiştim. " dedim sinirle. Yanıma yaklaşıp tokat attı , bende dayanamayıp yüzüne yumruğu geçirdim.
Enes gelip beni kenara çekti . Kız hâlâ söyleniyordu. Enes'in kollarındaydım, parfümünün kokusunu alabiliyordum. Enes sıkıca tutmuştu beni. Kollarının arasından çıkmaya çalıştım ama izin vermiyordu. Kulağıma doğru fısıldadı. " Şşşt, uslu dur."
" Beni bu kız yüzünden terk ettin değil mi? Bunu mu seviyorsun? " diye bağırdıktan sonra üzerime gelmeye başladı . Enes beni arkasına aldıktan sonra konuştu.
" Seni sevmiyorum bu yüzden ayrıldım senden tamam mı? Öykü'yle alâkası yok. "
Enes'in arkasından ayrılıp Ceren'in yanına gittim . Merdivendeki çantamı aldıktan sonra Enes'e döndüm .
" Sevgilini bir yere bağla , saldırıyor. "
**
" Kanka boya bak , sence yakışıklı mı?"
" Ceren bu çocuk GDO'lu lan görmüyor musun? " Yanımızdan geçen bir çocuk bana göz kırptı o sırada . Sevimsiz şey, göz kırpınca kendini havalı sanıyor ama değil işte. Sıkıntıyla iç çektim.
" Kanka , GDO ne demek? Kızım çocuk sana göz kırptı!"
Ceren'e gözlerimi devirip " Genetiği değiştirilmiş orangutan " dedim. Ceren bana ' sen ciddi misin kanka' der gibi bakıyordu.Her gördüğümüz yakışıklının fotoğrafını çekiyorduk gizlice.
" Öykü! , Ceren! "
Sesin geldiği yöne döndüm . Selçuk bize doğru koşuyordu .
Benden hoşlandığını söylemişti ama cevap vermemiştim ona . Aslında hoş çocuktu." Selam. "
" Selam! " dedik aynı anda Ceren ile.
Ceren pazarın içinden geçip eve gidecekti . Bizde Selçuk ile pazarın çıkışına kadar yürüdük . Arabasını pazarın girişine park etmişti .
" Eve bırakıyorum seni geç oldu, itiraz etme sakın." dedi kolumdan tutmuş arabaya bindirirken .İtiraz edemedim zaten çünkü buralar bu saatte çok ıssız olurdu.
" Teşekkür ederim. " dedim kısaca .
Uzun süre bana baktıktan sonra önüne döndü .
" Yarın bir şeyler yapalım mı? " dedi . Normalde kabul etmezdim ama bu sefer edecektim. Dilara her gün dışarıdaydı, ben okuldan başka bir yere gitmiyordum. Babam izin vermiyordu. Benim de gezip eğlenmeye hakkım vardı.
" Tamam. Şurada ineyim ben . Teşekkürler. "
Ben eve girene kadar beklemişti beni . Yukarı çıktığımda babamın gelmiş olduğunu anladım çünkü kapıda ayakkabısı vardı , kabul edin çok zekiyim.Anahtarımla kapıyı açıp içeri girdim . Annem hemen koştu yanıma .
Anneme haber vermiştim geç kalacağımı o yüzden sorun yoktu.Odama geçip üzerimi değiştirdim.E postama yeni bir mesaj gelmişti." Bugün takıldığın çocuğu beğendim ve o seni seviyor . Enes'i boşver. " Bu salak beni mi takip ediyordu. Bilgisayarı kapattığım sırada babam daldı içeriye. Kapı çalma adeti yoktur kendisinin. Ama Dilara salağının odasına girerken destur ister öyle girer.
" Neredeydin sen? "
" Arkadaşımla birlikteydim baba . " Baba kelimesini bastırarak söylemiştim.
" Bir de cevap veriyor . Kız kısmı bu saatte ne arar dışarıda? Ne arayacak erkek arar. " dedi sinirli sinirli. Uzunca yüzüne baktım.
" Evet haklısın o yüzden Dilara akşamları dışarıda değil mi? " Yanağımdaki acıyla ona döndüm bana vurmuştu.
" O benim kızım , onun hayatı beni ilgilendirir! "
" Hatırlarsan ben de senin kızınım! " dedim gözlerim dolu dolu.
" Değilsin sen evlatlıksın Öykü!"
" Evlatlık mı? Ne diyorsun sen baba?"
O sırada dolmuş gözleriyle annem girdi içeri . " Sen ne yaptın? Neden söyledin ona! " diye bağırıyordu babama. Sendeleyerek duvara tutundum.
" Öykü biz sana söyleyecektik ama bizi bırakırsın diye çok korktum.Lütfen otur konuşalım anneciğim." Yüzümü yere eğip halıyı inceledim.
" Bırak ne hâli varsa görsün Türkan, bana bak şimdi pılını pırtını topla ve defol bu evden. " dedi babam annemi odamdan çıkarırken. Gözyaşlarıma engel olamamıştım , ne yapacaktım ben? Nereye gidecektim? Eşyalarımı toparlarken bunu düşünüyordum. Ayşe teyzem, o bana sahip çıkar. Evet, onu aramalıyım. Ama önce istenmediğim şu evden çıkayım. Ben onlara ne yapmıştım ki? Daha doğrusu babama ne yapmıştım? Ondan para bile istemiyordum okula yürüyerek gidiyordum. Bazen cebimde harçlığım bile olmuyordu.
Artık ağlamayacaktım, bitti Öykü ağladın bitti. Şimdi güçlü ve umursamaz kız olmanın tam zamanı. Burnumu silip odamın kapısında sırıtarak bakan Dilara'ya döndüm.
" Beklediğim gün geldi, artık anne ve babamı paylaşmak zorunda değilim."
Ah be Dilara keşke biraz büyüsen. Tamam anlaşamıyoruz ama keşke bir kez olsun yanımda olsaydın. Ağladığımda gözyaşımı silseydin.Sen hep benim mutsuzluklarımla mutlu oldun. Keşke be keşke seninle iki kız kardeş olabilseydik..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVRİM
Romanzi rosa / ChickLitHayatı boyunca yiyip yiyip kilo almayan kızlara beddua etmişti , onlar gibi olmak istemişti. Her sinirlendiğinde kendini yemeğe veriyor, mutlu oluyordu . Ta ki isimsiz e postalar alana kadar . Sıradan bir hayatı olan Öykü o günden sonra bir daha e...