" Bitmedi mi daha? "
Evin içinde volta atıp duruyordum. Enes ve meşhur sağ kolu Cengiz akıl hastanesinin veri tabanına girmeye çalışıyorlardı.
" Öykü,başım döndü , otur bir yere! " Enes'in yanındaki boş koltuğa oturup beklemeye başladım.
" Abi , hallettim. Tesadüfe bak ki adamın eski eşi sizin okulda çalışmış bir süre. Ev adresi de işte burada. Onlar anlamadan gerekli bilgileri not alın." dedi Cengiz olmayan saçlarını düzeltmeye çalışırken.
Hemen elimde hazır tuttuğum deftere ekrandaki bilgileri not aldım. Ben yazmayı bitirdiğim anda veri tabanından çıkmıştı bilgisayar.
Kadının evinin adresini dört defa okumuştum , iyi de bu Türkan annemin karşısındaki apartmandı.
Hemen odama çıkıp montumu elime aldım , çapraz siyah çantamı da aldıktan sonra evden çıktım. Enes ve Cengiz çıktığımı fark etmemişti bile.**
Yoldan geçen bir taksiyi durdurup bindim.
" Nereye gidiyoruz abla? "
Abla ne ya? Abla ne! O kadar büyük mü duruyorum .Elimdeki kağıdı adamın gözüne sokarcasına uzatarak " Bu adrese gideceğiz abi. " dedim gülümseyerek.
***
Evin önüne geldiğimizde parayı taksiciye uzatıp indim. Daireyi bulmam zor olmamıştı. Bir sürü dua ederek kapıyı çaldım.Kapıyı açan kadın , annemin yaşlarında bir kadındı.
Eliyle ' geç ' işareti yapıp beni içeri aldı.
" Beni bulman uzun sürdü." dedi gülümseyerek. Sürekli gülüyordu.
" Kimsin sen? "
" İsimsiz." dedi gülerek. Daha sonra beni oturtup , salonun bir ucundaki masadan bir çerçeve alıp karşımdaki koltuğa oturdu.
" Kızım , daha 3 yaşındaydı. Onu her şeyden , herkesten koruyordum ama babasından koruyamadım. Harun bir takım ilaçlar alıyordu o zamanlar , ilaç aldığı zamanlar kendini kaybedip bana zarar veriyordu. Yine bir gün o lanet ilaçlardan almıştı. Mantıyı sarımsaklı yaptım diye beni dövmeye başladı, canım çok acıyordu ama Ecrin uyanmasın diye sesimi çıkaramıyordum. Kafamı kaldırdığımda onunla göz göze geldim.Korkuyla babasına bakıyordu. Harun aldığı ilaçların etkisiyle kontrolden çıkıp onun üzerine yürüdü ve onu boğarak öldürdü. Akıl sağlığını yitirmişti artık , akıl hastanesine kapattılar. Ama orda da gencecik bir kıza takmış kafayı. Kız üstelik evliymiş , çocukları varmış. Harun ona kafayı takınca , o da zavallım kızını evlatlık vermek zorunda kalmış. "
" Ben ne diyeceğimi bilmiyorum, çok üzüldüm kızın için. Neden bana yardım ettin? " dedim parmaklarımla oynarken.
" Harun seni bulmuş , bunu öğrenince sana yardım etmek istedim. Ve sana bir şey daha diyeceğim bunu Enes'e bile söyleme. Dilara ve Selçuk yaşıyor. " dedi kızının resimdeki yüzünü okşarken.Evin içi çok kötü kokuyordu, burnumu kapatmak zorunda kalmıştım.
" Kötü kokuyor değil mi ? Gel sana onu göstereyim . " Elimden tutup beni kaldırdı.Birlikte bir odaya girdik , koku burada daha yoğundu.
" Ecrin , bak Öykü ablan geldi. Hadi kalk ona merhaba de. "
Ecrin'in çürüyen bedeni yatakta yatıyordu. Öğürerek odadan çıkmaya çalıştım ama kadın izin vermiyordu.
Beni yatağın üzerine itip odadan çıkıp kapıyı da üzerime kilitledi." Sen o kenafir gözlüden de kaçıksın. Duydun mu beni! Çıkar çabuk beni buradan."
" Sessiz ol. Ecrin uyanırsa çok ağlar. "
Bu kadın gerçekten deliydi. Yataktan kalkmaya çalıştım , küçük kızın cansız bedeni yatakta yatıyordu öylece , çürümüş olarak.
Telefonumdan Enes'e konum atmıştım. O beni kurtarırdı buradan.Kadın içeri girdiğinde elinde benzin bidonu ve çakmak vardı.Bidondaki benzini odanın her santimine döktükten sonra " Geçmişimden kurtulmak istiyorum , senden de " dedikten sonra çakmağı çakıp tekrar odadan çıkıp kapıyı kilitledi.Duman tüm odayı kaplamıştı. Aceleyle telefonumu çıkardım . Enes arıyordu.
" İsimsizi buldum , konum attığım adresteyim. Kaçık kadın odaya kilitledi , yangın çıktı. Kurtar beni."
Nefes alamıyordum , yere düştüm .Telefondan hâlâ sesler geliyordu.
" Öykü, güzelim. Dayan kurtarıcaz seni. "
" Çok geç artık " dedim gözlerim kapanırken.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVRİM
ChickLitHayatı boyunca yiyip yiyip kilo almayan kızlara beddua etmişti , onlar gibi olmak istemişti. Her sinirlendiğinde kendini yemeğe veriyor, mutlu oluyordu . Ta ki isimsiz e postalar alana kadar . Sıradan bir hayatı olan Öykü o günden sonra bir daha e...