2. ||Alex Mattson||

355 16 3
                                    

Aleksin nk
En jaksa avata ovea. Itken nyt. Ovi avautuukin itsestään. Kenellä on avaimet mun kämppään?!
En nouse katsomaan vaan itken lattialla. Pystynkö oikeasti tähän muka vielä. En.

"Aleksi"
Kuulen miehen äänen takaani.

Minut nostetaan ilmaan. Mies ottaa pöydältä avaimeni ja puhelimeni. En jaksa pistää vastaan. Ihan sama vaikka mut kidnapattaiski. Kai se on iha wörttiä.
Minut viedään kämpästäni pois. Sitten filmi katkeaa..
___________

Herään sohvalta. Mitä tapahtui. Katson ympärilleni. Missä helvetissä mä olen?!
Noniin Aleksi miten meni näin niinku omasta mielestä. Mulla ei oo mitään hajua missä olen, mutta sen mä ainaki tiiän, että en kotona ole. Päätän lähteä kiertelemään kämppää. Tämä on saman tyylinen kuin minulla mutta vanhempi. Tätä ei siis rempattukkaan.
Ei siinä ihan hieno kämppä.

Kuulen kun ulko-ovi avautuu. Voi vittu kuka se on.
Menen katsomaan hiljaa, että kuka ovella on. Mmitä...

"Aa. Sä heräsit. No onks sulla nälkä?"
Tommi kysyy.
Katson Tommia hiljaa.

"Alex?"
Tommi sanoo.

"Aa.. Ömm ei. Ei oo nälkä. Ehkä mä vaan... tästä alan pikkuhiljaa lähtemään"
Sanon.

"Niih.."
Tommi sanoo.

"Hei voisiks sä kertoo mitä oikein tapahtu?"
Kysyn.

"Joo. Tota mä olin tulossa treenikseltä kotiin ja asun kerroksen alempana kun sä. Kuulin huutoa täältä ja kysyin huoltomieheltä avainta ja no sit pääsin sun kämppään ja eka asia mitä nään on että sä makaat sun eteisen lattialla huuto itkemässä."
Tommi selittää.

"Ei paska kuinka noloa... anteeks"
Sanon.

"Siis ei se haittaa mut saanko kysyä että... miks sä itkit? Olit ihan rikki"
Tommi kysyy.

"Ömm.. sellane tota. Yks juttu, ei mitään vakavaa"
Sanon.

"Jos sä meet kotiin niin mun kannattais tulla sun mukaan tai sit sä jäät tänne. Mietin vaan sun parastas"
Tommi sanoo.

"Kyllä mä pärjään"
Sanon ja laitan kengät jalkaani.

"Muista et sulla ei mee kauaa kävellä noita rappusia alas, että mä olen aina täälä"
Tommi sanoo.

"Joo. Mä muistan. No mutta heippa ja kiitos kun autoit"
Sanon ja lähden omalle kämpälleni.

Tommin nk
Kun kannoin Alexia huomasin kuinka kevyt hän on..
En tiedä pitäisikö ehkä huolestua. Ei ehkä. Jos hän on vain luonnostaan kevyt. Tai entä jos hänellä on lapsuus traumoja ja ne ovat kantautuneet tähänkin ikään asti. Enpä usko.
Haluaisin tietää kyllä yhden asian. Onko hänen oikea nimensä Alex Mattson?

Otan avaimet mukaan ja lähden kerrosta ylemmälle asunnolle. Pimpotan ovikelloa ja Alex tulee avaamaan oven silmät punaisena...

"Saanko halata?"
Varmistan. Koska jos olen oikeassa teoriani kanssa niin näin on hyvä.
Alex nyökkää. Halaan häntä pitkään kunnon karhu halilla. Alex itkee olkapäätäni vasten.

"Sshhhh"
Hyssyttelen ja silitän hänen selkäänsä.
Nostan alexin syliini että voisin kantaa hänet sängylleen.

"EI!! ALAS!!"
Alex huutaa melkein heti.

"Okei anteeksi."
Sanon nöyränä.

Talutan alexin hänen sänkyynsä ja alan siivoomaan kämppää. Menen vessaan...
Näen lavuaarissa puukon... on jäänyt huuhtelu kesken... en usko että tuolla on leikattu eläintä..
Haluan vastauksia. Etsin alexin lompakkoa jota ei ole hankala löytää. Se oli eteisen lipaston päällä.
Katson alexin ajokorttia.
Se on suomen kielinen...
Kortissa lukee Aleksi Matias Kaunisvesi.
Hetkinen... jotenkin tuttu nimi...
HEI!! Siis täähän on SE Aleksi.. se sama Aleksi jonka kanssa kävin yläastetta. Ei juma.

Muistan kuinka pahat lapsuus traumat Aleksilla oli ja että hän taisteli syömishäiriötä vastaan ja viilteli.
En usko, että hän on parantunut niistä. Muutan vaikka Aleksin luokse tai Aleksi saa muuttaa minun luokseni. Kysyn aleksilta, että sopiiko jos hän muuttaisi minun luokseni.
Siten ainakin voisin turvata Aleksin. En saisi antaa hänelle hänen oman kämppänsä avaimia..
Piilottaisin puukkoni ja terävät esineet ja katsoisin, että hän syö.

Tiedän, että Aleksia sattuu katsoa kun Olli ja Susanna on yhdessä. Kun Aleksi ekan kerran astui studiolle sisään huomasin hänessä jotain tuttua. Minulla oli koko ajan sellanen viba, että Alex Mattson on enemmänkin kuin Alex Mattson.
En kerro kellekkään vielä. Odotan että Aleksi itse kertoo ja voin esittää yllättynyttä.

Tiedän että Aleksi haluaa pitää tämän ns 'salaisuutena' koska hän haluaa yllättää muut sillä että hei en oo oikeesti Alex Mattson vaan Aleksi Kaunisvesi. Tiedän tasan tarkkaan Aleksin aikeet.

Hän varmasti haluaa nähdä jätkien ilmeet ja, että muistaako jätkät hänet.
Olen ikävöinyt Aleksia siitä asti kun hän lähti. Ollikin on, mutta hän rakastui uudestaan... hän vannoi kautta kuun ettei rakastu muihin kuin Aleksiin ja, että Aleksi on hänen ainoa rakkautensa.
Eihän se ihan niin mennyt.

Olli ja Susanna on ollut yhdessä nyt about vuoden.
Olli oli alkuvaiheessa Aleksin lähdöstä ihan rikki ja hänelle ei kauhean aurinkoisesti käynyt. Ei Ollin sukka laatikkoonkaan aurinko paistanut. No milloinkohan sinne aurinko paistais?
Olen varma, että Aleksi rakastaa Ollia yhä. Olen 110% varma että Olli ja Sussu eroaa ja me saadaan meidän Oleksi takas.
Sanokaa mun ajatelleeni näin:)

744 words+

Mites on? Onko Tomppa oikeessa? Mitä seuraavaks tapahtuu?
Sori ku oli lyhyt:(
Paina tähtee<333

I  don't need your diagnosis||Oleksi 2Where stories live. Discover now