18. ||Sukkahirviön paluu||

259 25 4
                                    

Söpö toi Nikon ja Jorin kuva😍
Aleksin nk
Vietimme saunailtaa ihan rauhassa jätkien kanssa. Kuunneltiin musiikkia, juotiin bisseä ja jauhettiin paskaa. Lähdemme ylihuomenna takaisin Ouluun. Ensiviikolla ois tarkotus alkaa siirtelemään kamoja Helsinkiä kohti, koska sieltä saatiin äänieristetty huone joka on täydellinen studio. Toi nykynen on vähän kämänen niin olisi aikakin siirtää työpistettä muualle.

Olemme tällähetkellä poreammeessa. On hämärää, muusikot pauhaa ja juomme bisseä. On mukavaa viettää jätkien kanssa iltaa muutenkin kuin työasioiden parissa.
Nyt saunassa on Tommi ja Olli. Minua ja Ollia ei päästetä samaan aikaan saunaan... ehkäpä sattuneista syistä...
Seuraavaksi menen Nikon kanssa saunaan kun nuo pääsevät sieltä. En tiedä onko hyvä idea päästää Joelia ja Joonasta samaan saunaan. Se sauna varmaan syttyy tuleen. En ihmettelisi.

"Onko meijän little manilla paha mieli kun ei päässyt Ollin kanssa lämmittelemään lauteita?"
Joel kiusaa.

"Hokka pää kii"
Sanon tälle.

"Elä nyt tunteisiin ota. Kyllä se Olli ilman suaki hetken pärjää"
Joel jatkaa.

"Joo aivan varmasti"
Sanon tälle.

"Eikös meijän pitäs alkaa tekee uutta albumia?"
Niko kysyy.

"Voishan sitä. Pitäskö eka väsätä taas joku single ennen sitä?"
Joonas ehdottaa.

"Joo hyvä idea"
Sanon. Kohta on syksy. Ei sinne kauan aikaa ole.
Vihdoinkin Tommi ja Olli tulee saunasta. Nousemme Nikon kanssa altaasta pois ja lähdemme tepastelemaan saunaa kohden.

Pääsemme lauteille. Niko heittää löylyä, mutta onneksi ei paljoa. Istun ikkunan vieressä ja katselen siitä ulos kaunista järvimaisemaa.

"Miten sulla menee?"
Niko kysyy.

"No siis. Paremmin"
Sanon.

"No hyvä. Millon sulla on seuraavan kerran terapia?"
Niko kysyy.

"Ens viikon keskiviikkona"
Vastaan tälle.

"Mikä viikonpäivä nyt on? Oon tippunu kärryiltä jo ajat sitten"
Niko sanoo.

"Oiskohan ollu lauantai"
Sanon.

"Maanantaina ois lähtö kotia"
Niko sanoo.

"Jep"
Sanon. Olemme vähän aika hiljaa.

"Tiiäkkö... sun kannattaa pitää tota Ollia vähän silmällä."
Niko sanoo.

"Ai millä tavalla?"
Kysyn.

"Me ollaan oltu yläasteelta asti kavereita ja tunnen Ollin. Sillä on ollu paljon ongelmia enkä halua, että se joutuu enään kokemaan mitään kauheaa."
Niko sanoo.

"Mitä se on kokenu?"
Kysyn.

"No sen lapsuudessa ei ollut kauheammin aikaa Ollille. Kaikki keskittyi Elluun eli sen siskoon, koska sillä on ADHD ja ADD. Ellulla oli myös lyhyen muistin sairaus eikä muistanut kauheammin mitään. Ei Ollin murheille ollut aikaa ja aina ajateltiin, että Elinalla on vaikeampaa kuin Ollilla.
Ollilla oli vakava syömishäiriö ja Olli oli masentunut. Olli vahingoitti itseään kun mikään ei tuntunut enää miltään. Se yritti itsemurhaakin, mutta ei onnistunut"
Niko selittää.

"Mä en tosiaan tiennyt. Ei Olli koskaan oo selittänyt mulle tota"
Sanon.

"Se ei usko, että se on totta ja luulee ettei mitään noista tapahtunut. Kuulin ton kaiken Joonakselta, koska se oli ainoo Ollin tuki silloin."
Niko sanoo.

"Ihan kauheeta mitä se on joutunut kokemaan"
Sanon.

"Monikaan ei oo huomannut, mutta Ollilla on nilkassa arpi. Se on peittänyt sen tatuoinnilla. Arpi tuli siitä kun se viilsi itseään vähän liian syvälle."
Niko sanoo.

"Mulla ei ollut mitään käsitystä millanen Ollin lapsuus oli ollut."
Sanon.

"Ei se kerro siitä kellekkään. Vaan ne ketkä oli Ollin tukena tietää. Eli Joonas. Joonas on kertonut kaikille meille. Olli väittää ettei mitään ole tapahtunut, koska hän ei halua uskoa sitä"
Niko sanoo.

"Miksi se ei halua uskoa sitä?"
Kysyn samalla kun Niko heittää löylyä.

"Ei Olli usko, että sen elämä voi olla rankkaa. Tai rankempaa kuin Elinan"
Niko sanoo.

"Kuinka kauan sitä jatkui?"
Kysyn.

"Päälle vuoden"
Niko sanoo.

"Ollin koulunkäynnistä ei huomannut kuinka rankkaa hänellä todellisuudessa oli."
Niko sanoo.

"Se piilotti kaiken"
Sanon tuijottaen seinää.

"Niinpä."
Niko sanoo.

"Teillä kummallakin on ollut aika rankka lapsuus. Te muistatte kaikki tapahtumat. Välillä ne pompahtelee mieleen ja tulee paska olo. Kuin kaikki olisi tapahtunut eilen. Se olo saattaa vallata teidät ja sitten ei käy hyvin. Kummallekkaan. Joten pitäkää huolta toististanne"
Niko sanoo.

"Joo, tottakai"
Sanon.

"Lähdetäänkö takaisin, että toi kauhukaksikko pääsee tänne?"
Niko kysyy.

"Joo"
Vastaan tälle.

Time skip 2h

Katsomme telkkaria. Meillä on lonkerot kädessä, sipsiä ja dippiä pöydällä. Olli lähtee keittiöön. Tuo tulee kohta takaisin kurkun kanssa.

"Olli mitä sä tolla?"
Kysyn.

"Syön"
Tämä sanoo.

"Ei kun nyt syödään sipsien kanssa. Etkö sä itse ehdottanut näitä?"
Kysyn.

"Mm.. jooh"
Olli sanoo.

"Hei nyt älä mieti liikoja. Kerran me vaan eletään"
Sanon Ollille.

Hän vie kurkun takaisin jääkaappiin ja mönkii viereeni. Tuo halaa minua kuin mikäkin takiainen. Tuota ei saisi irti ei millään. Ei edes sukka ale hetkauttaisi häntä.

"Aleksisukka"
Olli sanoo naurahtaen.

"Mikä oli?"
Naurahdan.

"Ollikissaa pelottaa, että sukkahirviö vie Ollin oman Aleksisukan:("
Olli mutisee rintaani vasten. Lasken jalkani sohvan reunan ylitse.

Sukkahirviö haistaa sukkani. Tunnen puristavan otteen nilkassani. Ensin sukkaan revitään ja sitten jalkaani vedetään sohvan alle. Sukkahirviö vie Aleksisukan...

Olli nostaa jalkani takaisin sohvalle.
"Sukkahirviö voi viedä!"
Olli komentaa kuin mikäkin pikkuinen lapsi.

"Oot sää kyllä söpö"
Sanon Ollille antaen tämän otsalle pusun.

"Sukkahirviö paluu"
Olli sanoo mystisesti.

"Aijaa. Vai sukkahirviö paluu?"
Kysyn tältä.

"Kyllä. Aleksi sukka on yhtä hukassa kuin minun sukkaparini:)"
Olli sanoo.

"Jaahas. Onkos nekin hukassa?"
Kysyn Ollilta.

"Kysy mielummin millon ne ei olis hukassa"
Joonas avaa suunsa.

"Tuo on totta"
Sanon.

"Höpö höpö"
Olli sanoo.

"No missäs sun sukat on nyt?"
Kysyn Ollilta.

"Ei mitään hajua. Sukkahirviö varmaan vieny... eli Joonas"
Olli sanoo.

"Hei minu ei sinun hikiset ja likaiset sukat kiinnosta ja pidä vaan toi Aleksisukka"
Joonas sanoo.

"Miks sulla sitten on mun sukat jalassa?"
Olli kysyy osoittaen tämän jalkoja.

"Hups..."
Joonas sanoo.

"Niinpä"
Olli sanoo.

"Sukkavaras"
Olli tokaisee.

"Jaahas."
Tuhahdan. Alan silittämään Ollin selkää. Tuo silittää kättäni tämän peukalolla. Tässä on mukava olla:)
Rakastan Ollia niiiiiiin paljon!!

887 words+
Sori kun oli taas niin lyhyt:(

I  don't need your diagnosis||Oleksi 2Where stories live. Discover now