34. ||Rakkaus tekee hulluksi||

177 21 3
                                    

Anteeksi hyvin paljon kun ei oo taas tullu vähään aikaan!

Time skip 1vk
Aleksin nk
Olen istunut Ollin vieressä viikon. Liikkumatta mihinkään. Tottakai olen noussut välillä seisomaan yms, mutta olen ollut tässä samassa huoneessa viikon.
Tommi on käynyt välillä kotona. Jätkät kävivät Oulussa varta vasten katsomassa Ollia. He kävivät eilen. Kaikki lähtivät tänään takaisin Helsinkiin.
Olen nukkunut istualtaan Ollin vieressä. Olen odottanut tämän heräämistä.
Pari kertaa on ponnahtanut mieleen, että entä jos Olli ei enää herääkkään. Mitä sitten?

Tommin piti kai tulla kohta taas käymään. Olen väsynyt. Olen nukkunut ehkä juuri ja juuri koko viikon aikana noin 9h. Ei oikein ole tullut uni. En saa unta ennen kuin tiedän, että Olli voi koko ajan hyvin.

Kuulen koputuksen ovelta ja sitten ovi aukeaakin.
Tommi painelee sisään. Silmäni eivät pysy enää kauaa auki. Ei väsytä, mutta en saa unta. En jaksa enää pitää silmiäni auki.

"Aleksi nyt me lähdetään kotiin halusit tai et. Olli pärjää kyllä pari päivää ilman sua"
Tommi sanoo nostaen minut tuolilta jossa olen istunut.

"Mut entä jos se herää vaikka kahen tunnin päästä. Sitten mä en ole tässä"
Sanon.

"Kyllä ne soittaa kun Olli herää"
Tommi sanoo taluttaen minua pois.

"Oota"
Sanon tommille. Kävelen sängyn laidalle ja pussaan Ollin otsaa.

"Mä rakastan sua Olli. Koita parantua niin päästään kotiin täältä. Älä luovuta"
Sanon silittäen tämän kättä vielä.

Lähden Tommin mukaan. Hän vie minut kotiin ja ilmeisesti tulee kämpilleni. Hän tulee katsomaan perääni vaikka en tarvitse lastenvalvojaa.

"Tommi... kiitos kun oot huolehtinu Rillasta"
Sanon autossa.

"Tottakai. Tiiän, ettet pystyis just nyt"
Tommi sanoo ja lähtee ajamaan.

"Tää merkkaa mulle tosi paljon. Oikeesti susta on ollu suuri apu"
Sanon.

"Mukava kuulla"
Tommi sanoo.

Eihän sairaalalta ole pitkä matka edes meille. Toivon tosiaan, että minä olen ensimmäinen ihminen kenelle soitetaan kun Olli herää.
En ole nähnyt Ollin vanhempia vähään aikaan. Voisi joskus heitäkin nähdä ellei heitä näe sairaalalla.
Eivät he ole tulleet katsomaan Ollia.

Suurin pelkoni on, että Olli ei enää herää. Tai jos hän ei ollenkaan muista minua. Tai mitä olemme kokenut. Entä jos hän ei halua muistaa minua. Aleksi sä ylireagoit taas. Pitäs varmaan vaan lopettaa miettiminen ja mennä nukkumaan. No kohta pääsenkin nukkumaan.

Tommi taluttaa minut hissiin ja painaa oikean kerroksen nappia. Hissi pysähtyy ja ovet aukeavat. Tommi ottaa vara-avaimet, koska en itse jaksa kaivaa avaimia. Energinen vai mitä?
Tommi avaa oven ja taluttaa minut sisälle. Otan kengät ja takin pois. Kävelen ylös portaat ja lösähdän sängylle.

"Aleksi jos vaihtaisit vaikka vaatteet?"
Tommi ehdottaa.

"Vois"
Sanon ja otan vaatteet pois. Tällä on kylmä joten nukun T-paidalla. Yleensä minulta löytyy vain boxerit.

"Hyvää yötä Aleksi"
Tommi sanoo ja silittää hiuksiani.
Uni alkaa painamaan silmiäni. Ne ei enää pysy auki.
Nukahdan.

Rillan nk
Aleksi tuli kotiin. Hurraa!! Se karvanen, haiseva, rapasukka ei onneksi tullut:) tosin en tiedä onko se Olli mikälie hyvä vai huono. Huono, koska hän vie omistajani. Mur! Samalla taas hän kai tuo hänen huonoilla vitseillään hyvää. Aleksi voi hyvin.
Olli on likainen rapasukka. En tykkää hänestä:/

Kipitän portaat ylös ja katson omistajaani joka makaa sängyllä. Onko se kuollut vai elossa? Otetaan selvää! Rillan etsiväpartio etsii reitin sängylle.
Aletaan taiteilemaan itseämme ylös!
Hyppään jonkun laukun päälle josta hyppään tuolille. Tuolilta hyppään Aleksin yöpöydälle ja siitä taaperran sängylle.
Kauhea parkour suoritus! Olen kuin kissa!

Tallustan Aleksin naaman viereen ja nuolaisen sitä. Ei reaktiota. Se on kuollut!! Nuolaisen uudestaan. Ei mitään. Voi ei!! Alan murisemaan ja haukahdan.

"Rilla pää kii"
Aleksi ärähtää.
Painan tassullani tämän suun umpeen.
Aleksi avaa silmänsä ja naurahtaa minulle. Saatanan moppitukka elä minulle naura!

Aleksi ottaa minut kainaloonsa kuin minkäkin pehmolelun ja jatkaa uniaan.
Ahdistavaa, kuuma, mutta kelpaa:) tässä on hyvä alkaa nukkumaan:)

Tommin nk
Tein itselleni pedin sohvalle. Nukun täällä, koska katson Aleksin perään. Huomenna saa olla ensimmäinen päivä kun hän ei käy katsomassa Ollia. Ihan kokonainen päivä. Hänen täytyy levätä.
Aleksi tekee mitä vaan, että Olli voi hyvin. Hän on Ollin vierellä vaikka loppuun saakka jos se sitä vaatii. Tähän vedän rajan. On pakko puuttua tähän. Aleksi on istunut Ollin vieressä viikon ilman unta, kunnollista ruokaa tai ilman kunnollista nukkumapaikkaa.

Haen vielä vettä. Kuulen ylhäältä haukahduksen. Rilla ole hiljaa. Aleksin täytyy nukkua ja niin täytyy naapureidenkin.
En jaksa mennä tarkistamaan tilannetta. Aleksi komentaa Rillaa olemaan hiljaa.

En minäkään kauheammin ole nukkunut. Rilla ei ole syönyt. Aleksi ei ole ollut täällä ja Rilla on ikävöinyt häntä. Hänellä on kupissa ruokaa johon ei ole koskettu edes kuonollakaan.
Ehkä hän syö huomenna. Huomenna on lepopäivä. Kaikki lataa akkujaan ja sitten voimme palata sairaalalle.
Saan viestin puhelimeeni. Se on tekstiviesti.
Tuntematon numero.
Katson tarkemmin kuka viestin on lähettänyt.
OYS hoitaja...

746 words+
Pahoittelut näin lyhyistä luvuista!
Paina tähtee<3

I  don't need your diagnosis||Oleksi 2Where stories live. Discover now