Vika luku. Älkää pliis kivittäkö mua tän jälkeen🙏
Ollin nk
Herään kolmatta kertaa tänään. Heräsin kolmelta yöllä, kahdeksalta aamulla ja nyt kahdeltatoista.
En enää jaksa yrittää eikä enää väsytä.
Pitäisi tänään nähdä Aleksia... vähän jännittää. Haluan toki sopia välimme, mutta haluan ensin kuulla totuuden.
Katson puhelinta. Tik tok on hyvä ajan kulutuksessa:)
Eipä menekkään kauaa kun Tommi astelee huoneeseen."Olli Pitäskö jo alkaa nousemaan"
Tommi kysyy."Ei vielä ei kellokasta ole paljoa"
Sanon."Yks jo. Nyt ylös tuu syömään"
Tommi sanoo.Nousen ylös ja laitan mustat farkut ja mustan kauluspaidan päälle. Ihan niinku oisin hautajaisiin menossa.
Kävelen keittiöön jossa Tommi istuukin. Tommi juo tapaansa aamukahvia ja syö leipää.
Istahdan pöytään ja alan katsomaan puhelintani."Syöppä jotaki"
Tommi sanoo."Ei oo nälkä"
Sanon."Millon viimeks sä oot syöny?"
Tommi kysyy."Eilen siellä Metellä"
Sanon."Ootko ihan varma?ä
Tommi kysyy."Joojoo"
Vastaan tälle."Syö nyt ees leipä"
Tommi sanoo."En"
Vastaan."Sä et oo kertaakaan täällä ollessas syöny"
Tommi sanoo."Olenhan"
Sanon."Ai mitä? Millon?"
Tommi kysyy katsoen minua."No... en nyt satu muistamaan mutta olen syönyt kyllä"
Väitän. Tuohan siis ei ole totta, koska en ole syönyt viikkoon mitään."Hh okei"
Tommi sanoo.Tommin nk
Tiedän ettei Olli ole syönyt. Hän on taas laihtunut... kyllä minä sen näen vaikka hän huppareita pitääkin. Hänellä on nyt ihonmyötäiset farkut ja kauluspaita. Hänen kauluspaitansa on hieman iso hänelle.
Hän on myös laihtunut naamastaan josta ensimmäiseksi päättelinkin. Pitää varmaan kertoa Joonakselle. Hän osaa auttaa ehkä hieman paremmin. Onhan minulla hoitajan koulutus ja niin on Ollillakin. Emme ole nyt käynyt töissä.
Meille soitetaan jos tarvii heti lisäkäsiä. Meillä on kuin pitkä loma.
Laitankin heti Joonakselle viestiä.Viesteissä
Minä: Miltäs kalenteri näyttää?
Porko: Studiolla suurimmaks osaks. Kui?
Minä: Ehitkö millo käyä taas Oulussa?
Porko: Varmaan viikonloppuna. Kui?
Minä: Olli. Se ei oo taaskaan syöny.
Porko: Ootko pakottanu?
Minä: En haluu pakottaa sitä. Sä oot parempi juttelee sille. Sillä kysyin.
Porko: No tuun käväsee viikonloppuna.
Minä: Selvä. Ilmottelen jos jotaki muutoksia tulee. Sanon sille Aleksillekki tosta jos Olli ei synnytä riitaa.
Porko: Juups.
______________Pitää nyt alkaa enemmän kattomaan ton Ollin perään. Tiiän ettei sillä hyvin mene, mutta se menee paskempaan kuntoo päivä päivältä.
Oon tosi huolissani tosta jätkästä...Ollin nk
Alan kohta lähtemään kotia kohti. Tommi alkaa huolehtimaan vähän turhankin tarkasti syömistäni. Senkin takia aika lähteä. Toivottavasti hän ei sano Aleksille tuosta mitään. En tiedä yhtään minkä lainen keskustelu meille tulee. Toivottavasti ei riitaa, mutta tottakai sellainenkin syntyy. Tiedän sen jo nyt.
En vieläkään kestä ajatusta, että Aleksi on mennyt nussimaan Aadaa juuri samaan aikaan kun menetin isäni syövälle...
YOU ARE READING
I don't need your diagnosis||Oleksi 2
FanfictionTarinassa Aleksi palaa kuuden vuoden Amsterdamin matkalta Suomeen takaisin. Aikaa on kulunut 6 vuotta kun viimeksi Olli ja Aleksi viimeisen kerran halasi. Aleksi on 21-vuotias nuori mies ja Olli on 22-vuotias. Käy lukemassa ennen tätä se eka osa:) ...