28. ||Romeo ja Julius||

197 25 7
                                    

Aleksin nk
Olen istunut Ollin vieressä kauan. Olen istunut tässä koko yön yli. Olen yrittänyt pysyä hereillä. En nukahda ennen kuin Olli on herännyt. Jos jotain tapahtuu ja minä nukun en anna itselleni enään koskaan anteeksi sitä.
Kuulen Ollin huoneen ovelta ääntä.

"Miten sä voit?"
Niko kysyy astuessaan sisään.

"Ihan jotenki. Ollihan tossa makaa.."
Sanon.

"Ootko sä nukkunu yhtään?"
Niko kysyy.

"En"
Sanon silittäen Ollin kättä.

"Aleksi jos sä menisit ottaan ees pikku päikkärit tohon sohvalle?"
Joonas tulee taakseni laskien kätensä olkapäälleni.

"Jos lupaatte kattoa Ollia että sille ei käy mitään"
Sanon.

"Ei sille mitään käy"
Joonas sanoo.

"Okei"
Sanon ja menee sohvalle makaamaan.

Nikon nk

Menemme hakemana sillä aikaa kahvia kun Aleksi nukkuu. Haemme myös Aleksille sitten kun hän herää. Hän on valvonut Ollin vieressä nukkumatta minuuttiakaan.
Kävelemme kahvit kädessä takaisin huonetta 360 kohti. Aleksilla olisi kai tänään joku tarkastus. Se piti olla heti kun hän heräsi, mutta on tullut niin paljon kiireellisiä ennen sitä joten sitä on jouduttu siirtämään.

Aukaisemme huoneen valkoisen oven. Aleksi istuu Ollin vieressä penkillä. Hän katsoo Ollia ja silittää tämän hiuksia. Aleksi tosiaan välittää Ollista. Hän on Ollin tukena loppuun asti jos se sitä vaatii.
Olli pelasti Aleksin. Sekin kertoo jo hyvin paljon kuinka Olli rakastaa Aleksia.
He eivät ole kai sanoneet toisilleen niitä kolmea hienoa sanaa, mutta sekin päivä tulee vielä vastaan.

"Aleksi nyt nukkumaan. Ei tästä tuu enää yhtään mitään. Vaarannat oman terveytesi tässä"
Sanon ja autan Aleksia nousemaan tuolilta. Talutan hänet sohvalle.
Istun sohvalle ja Aleksi painaa päänsä syliini.
Ei mene kauhean kauaa kun Aleksi nukahtaa.

"Nää kaks on ihan hulluna rakkaudesta"
Tommi sanoo.

"Romeo ja Julius"
Sanon.

"Kumpikaan ei anna periksi. Toinen taistelee toisen puolesta ja tekee mitä vain että toisella on parempi olla ja pysyy hengissä"
Joonas sanoo.

"Miten joku voikin rakastaa jotakuta noinkin paljon miten Aleksi rakastaa Ollia ja Olli Aleksia?"
Joonas kyseenalaistaa.

"Kato Poosu ku sitä se rakkaus teettää"
Tommi sanoo.

"Siis mitä? Miks en kuullu?"
Joonas sanoo.

"Itsetyydytystä heikentää kuuloa"
Sanon naurahtaen kuitenkin yritän olla hiljaa ettei Aleksi heräisi.

"No hahhah olipa hauskaa hei. Eiku oikeesti mitä nää Tommi sanoit?"
Joonas kysyy.

"Sitä vaan, että sitä se rakkaus teettää"
Tommi sanoo uudelleen.

"Niinpä"
Porko sanoo.
Tällähetkellä penkillä Ollin vieressä istuu Joonas. Katson Ollin sydänkäyrää. Se piippaa mukavaan rytmiin.
Katson Aleksia joka makaa sylissäni sikeästi unessa.

"Mites Allu?"
Joel avaa suunsa.

"Väsynyt. Se taistelee Ollinki puolesta täällä maanpinnalla. Olli taistelee oman henkensä puolesta"
Sanon.

"Voin kuvitella kuinka rankkaa Aleksilla on"
Joel sanoo.

"Mut Ollihan on meille yhtä tärkee. Ollaan samassa veneessä kaikki."
Sanon hieman hiljaa.

Haluan, että Aleksi saisi edes vähän unta.
Silittelen Aleksin hiuksia. Olli joskus sanoi, että jos hänen pitää lähteä jonnekkin äkkinäisesti ja Aleksin täytyy jäädä kotiin hänet saa uneen näin. Olli tietää, ettei Aleksi nuku kenenkään muun kanssa eikä osaa nukkua ilman Ollia.
Aleksi vaipuu syvempään uneen.

Ollin äiti ei tule hetkeen käymään, koska Sami pakotti hänet jäämään kotiin vähäksi aikaa lepäämään.

Time skip 2h

Olemme istuneet tässä parisen tuntia. No Joel kylläkin lähti jo puolituntia sitten. Kuulemma jonkinlainen meno. En tiedä oliko Jorin meno nainen, perhe vai mummo.
Varmaan se mummo. Selkee.

Kuulen sylissäni katkonaista hengitystä. Katson Aleksia. Säikähdän vähän. Saako tuo mies kunnolla happea?!
Sitten tuo alkaa taas tuhisemaan.

"Ollimm... osta mulle taikahiekkaa"
Aleksi mumisee unissaan. Katson Joonasta ja Tommia jotka ovat yhtä hämillään kuin minä.

"Vai taikahiekkaa?"
Kysyn Aleksilta.

"Mmm.. tai sitte taikamiekka"
Aleksi vastaa mumisten.

"Jaa no kenenköhän taikamiekka"
Vastaan tälle.

"Hhhhh..."
Aleksi huokaisee. Tuo kuulostaa ärsyyntyneeltä.
Sori pikku Allu. Tungin sun uniin😈

"No Ollin tietty"
Aleksi sanoo.

"Jaahas.. minnes aattelit sen tunkea?"
Kysyn tältä.

"Keilaamaan mummoja"
Aleksi sopertaa. Joonas tirskuu Ollin vieressä ja Tommi näyttää siltä, että ei vittu.

"Minne?"
Kysyn pokkana.

"Suojatielle ne pomppaa ku jänöjussit"
Aleksi sanoo.

"Selkee"
Sanon.

"Eiku poutaa"
Aleksi sanoo ja piirtää ilmaan jotain. Pelottavaa että tuo liikkuu ja puhuu noin paljon unissaan.
Tuo alkaa silittämään ilmaa.

"Aitaan siitä hus"
Aleksi mumisee ja läpsäisee tuota mikä nyt onkaan.
Tuo alkaa heiluttamaan sormea ilmassa niinkuin laskisi jotain.

"Kaksikymmentäyksi lammasta ja kolme ja puoli laamaa"
Aleksi sanoo.

"Kolme ja puoli?"
Kyseenalaistan.

"Alpakka!"
Aleksi sanoo.

"Eikö se ollu laama tai lammas?"
Kysyn.

"Ei.."
Aleksi sanoo ja on hetken hiljaa.

Sellaset unet sitte meijän pikkuallulla..

689 words

I  don't need your diagnosis||Oleksi 2Where stories live. Discover now