46. ||Sopu?||

133 24 4
                                    

Ollin nk

Olemme nyt olleet Joonaksen kanssa Tommilla. Joonas lähtee kuulemma tänään takaisin Helsinkiin.
Jään silti Tommille.
Haluaisin puhua Aleksin kanssa, että mitä oikeasti on tapahtunut ja, että olenko oikeassa, mutta en usko, että selviäisimme siitä keskustelusta ilman riitaa..

"Hei Olli.. tota mä aattelin jo lähtee. Tsemppiä ja yritä jutella sen Allun kaa. Kuuntele mitä se sanoo äläkä tee mitään hätiköityä"
Joonas sanoo.

"Joo joo. Kyl mä sille viimestää ylihuomenna meen juttelee ku sillo pitää hakee vaatteita.
Ajele varovasti"
Sanon.

"Olli oot tärkee mulle. Et tee mitään tyhmää.
Rakastan sua idiootti"
Joonas sanoo halista naurahtaen.

"Mäki rakastan sua paskaporko"
Sanon naurahtaen.

"Noni.. heippa Tommi nähään sit viimestää studiolla"
Joonas huutaa Tommille eteisestä.

"Heippa Olli. Juttele oikeesti sille"
Joonas sanoo.

"Joo"
Sanon.

"Moikka!"
Joonas huutaa ja lähtee.

Kävelen keittiöön Tommin luokse. Tommi syö aamupalaa. Vähän myöhäistä sellaista, koska kello on jo 13:45.

"Syöppä säki Olli"
Tommi sanoo.

"Ei oo nälkä"
Sanon ja astelen huoneeseen takaisin jossa nukuin vähän aika sitten.
Ajattelin mennä takaisin nukkumaan. Ei minulla ole muutakaan tekemistä.

Aleksin nk

Ajattelin lähteä käymään Tommilla, koska haluaisin jutella Ollin kanssa. En tiedä onko hän vielä valmis juttelemaan, mutta yritetään. En varmaan onnistu suunnitelmassani, mutta aina voi yrittää.

Aukaisen oven ja Rilla katsoo minua hänen suurilla silmillään.

"Rilla mä tuun kohta takas"
Sanon.

Lähden kävelemään rappuja alas. Pääsen Tommin oven eteen..
Mietin vielä kannattaako. Pakko kai se on jossakin vaiheessa. Pimpotan ovikelloa.
Tommi avaa oven ja katsoo minua.

"Aleksi.. Umm..."
Tommi mutisee.

"Voinko tulla sisään?"
Kysyn.

"Ummm.. joo. Joo tuu vaan"
Tommi sanoo.

"Eiks Ollin pitäs olla täällä?"
Kysyn.

"Joo mutta se nukkuu"
Tommi sanoo.

"Keitänkö kahvia?"
Tommi kysyy.

"Ei tarvi en mä viivy pitkään"
Sanon.

"Sä varmaan haluut kuulla mitä oikeesti tapahtu"
Sanon vähän kysyvästi.

"Joo mielelläni"
Tommi sanoo.

"Hhh.. eli sen baarin jälkeen Susanna kai huumas mut ja vei mut Aadalle. Aadalla ne hyväksikäytti mua ja laitto Ollille videoita ja viestejä jotka sais näyttämään siltä, että mä petän. Se video minkä Olli sai... mut oltiin huumattu siinä ja Aada raiskas mut. Susanna ei halunnu todellakaan tehdä sitä, mutta sen oli pakko ettei sen läheisiä tapeta.
Susanna oikeestaan autto mua pääsemään karkuun sieltä. Se vei Aadan ostoksille ja kerto miten pääsen pois. Mä en tarkottanu mitään pahaa."
Selitän Tommille.

"Jotenki arvasin että se meni jotenkuten noin. Mut tiiän ettei Olli usko sua jos sanot ton sille. Enkä tiiä uskooko se muakaa jos kerron että sä kerroit"
Sanon.

"Mut jos annat sen olettaa että sä tiedät"
Sanon.

"Käy. Pyydän sut tänne huomenna. Olli varmaan ei sillon nuku"
Sanon.

"Joo. Kiitos Tommi"
Sanon.

"Eipä mitään. Toivottavasti ei tuu enää yhtää mitään draamaa"
Tommi sanoo.

"Toivotaan niin"
Sanon.

"No mutta mun pitäs lähtä käyttämään Rilla ulkona"
Sanon.

"Joo. En kerro Ollille että kävit nii se ei tiiä että kerroit mulle"
Tommi sanoo.

"Joo. Kiitos taas"
Kiitän Tommia.

"Heippa Aleksi. Sopikaa mahollisimman pian"
Tommi sanoo.

"Yritän parhaani"
Sanon.

Lähden nyt Tommilta, koska se Rilla tosiaan pitää käyttää. En varmaan käytä häntä kauhean pitkällä lenkillä, koska ei se makkara jaksa kävellä.

Kävelen samat portaat ylös ja aukaisen kotini oven. Toivottavasti Olli kuuntelee minua.
Hän ei onneksi oli niiiin pitkävihainen. Nyt Rilla mentiin.

Ollin nk

Herään taas samaisesta sängystä josta heräsin tänä aamuna ennen kuin Joonas lähti.
Nousen ylös ja katson puhelimestani kelloa. Se on kahdeksan illalla...
Hups. Kyllä yölläkin uni tulee. Minulla on hyvät unenlahjat:)
Kävelen vierashuoneessa ulos keittiöön jossa Tommi tekee jotakin läppärillä.

"Mitäs hommaat?"
Kysyn.

"Huomenta Matela"
Tommi sanoo.

"No huomenta"
Sanon.

"Musa juttuja"
Tommi vastaa kysymykseeni.

"Jaahas"
Sanon ja avaan jääkaapin. Ei tee mieli mitään.

"Hei Olli.."
Tommi aloittaa.

"Mitä?"
Kysyn vähän jännittyneenä.

"Sun pitäs oikeesti puhua sen Aleksin kanssa"
Tommi sanoo.

"Miks kaikki hokee tota. Se petti mua mitä selitettävää siinä on?"
Tokaisen.

"Sun oikeesti kannattais kuunnella mitä sillä on sanottavaa"
Tommi kehottaa.

"Hetkinen... kävikö Aleksi täällä?"
Kysyn katsoen Tommia silmiin.

"Ei."
Tommi sanoo siirtäen katseensa takaisin läppäriin.

"Tommi. Kato mua... kävikö Aleksi täällä kun mä nukuin?"
Toistan kysymyksen.

"Ei käyny"
Tommi sanoo vähän vaisusti.

"Eli kävi. Miks sä valehtelet mulle?"
Kysyn.

"En mä-"
Tommi on sanomassa.

"Tommi me ollaan oltu kavereita ala-asteelta asti. Luuleks sä että mä oon tyhmä?"
Kysyn.

"En."
Tommi sanoo.

"Joo no ihan sama. En puhu sille ennen ku ite haluan"
Sanon.

"Olli-"
Tommi on sanomassa.

"Mä en ota sulta yhtään neuvoa ku tiiän että Aleksi on käyny manipuloimassa sua"
Sanon ja lompsin takaisin huoneeseen jossa nukuin juuri vähän aika sitten.
Menen takaisin nukkumaan, että voin herätä aikaisin.
Minulla on suunnitelmia huomiselle nimittäin.

Time skip 1h

Olen nyt pyörinyt sängyssäni tunnin. En saa unta. Olen miettinyt mitä Tommi sanoi. Entä jos hän oli oikeassa. No en ehkä nyt tiedä, mutta tiedän mistä saan vastauksia.
Muutenkin on pitänyt jo pitkään käydä siellä..
Nyt Olli nukkumaan, että jaksaa huomenna ajaa.

Aleksin nk

Pesin juuri hampaani. En pysty nukkumaan, koska mietin jatkuvasti Ollia. Mitäköhän hän ajattelee minusta? Vihaako hän minua? Haluaako hän erota?
Mitä hän haluaa? Milloin hän on valmis juttelemaan kanssani?
Noihin kysymyksiin haluaisin vastaukset. En saa niitä ennen huomista joten parempi vain mennä nukkumaan.

Laitan vielä Rillalle ruoan ja lähden kipittämään portaita ylös. Sänky on niin tyhjä ilman Ollia. En ole pitkään aikaan nukkunut hänen kanssaan... Toivottavasti saan hänet pian viereeni taas nukkumaan.

Kuulen kuinka Rilla kipittää portaat ylös ja nousee sängylle hänen upeita portaitaan pitkin viereeni.
Hän pyörii vähän aikaa etsien itselleen hyvää paikkaa. Nyt hän asettui. Pitäisi itsekkin vain alkaa nukkumaan.
Kyllä huomenna asiat selviävät vain jos Olli suostuu puhumaan minulle...
Hyvää yötä Olli<3

902 words+
Sori ku tuli lyhyt. Lupaan että tää menee viel jännäks.

I  don't need your diagnosis||Oleksi 2Where stories live. Discover now