BAB 37

801 89 22
                                    

"Maaf, daddy terpaksa guna cara macam ni untuk latih Eryna senyap-senyap tanpa pengetahuan reen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Maaf, daddy terpaksa guna cara macam ni untuk latih Eryna senyap-senyap tanpa pengetahuan reen. Ni je satu-satu perkara yang daddy boleh buat untuk bantu keluarga kecil kamu" Eryna menayangkan wajah blur. Latih? Latih apa yang daddy maksudkan?

"Daddy tau reen tak benarkan eryna berlatih pertahankan diri, tapi ini semua untuk kebaikan keluarga kecil kamu berdua."

"Wah! Betul ke daddy, Eryna memang nak berlatih pertahankan diri. Tapi Hazreen tak syak ke semua ni daddy?"  Haufan menggumam perlahan.

"Lama-lama kantoi juga tapi sekurang-kurangnya Eryna dapat belajar yang asas pun dah cukup. Musuh yang ganggu Eryna tu nakkan  Hazreen jadi daddy yakin dia akan buat macam-macam untuk singkirkan Eryna." Jelas daddy. Eryna mengangguk perlahan.

"Buat masa ni, mummy akan bawa Eryna ke sini senyap-senyap la."

"Eryna akan belajar dengan siapa daddy? Hazreeq ke?"

"Ya Hazreeq dengan Papa Kevin, walaupun diorang berdua tu bengap-bengap sikit tapi daddy yakin diorang boleh ajar Eryna." Tiba-tiba bunyi ketukan pintu.

"Hey sister in law! Dah bersedia nak belajar tumbuk-tumbuk?" Soal Hazreeq sambil membuat gaya seperti menumbuk. Eryna mengangguk teruja. Dia bertekad untuk belajar pertahankan diri untuk lindungi dirinya dan keluarga dia.

"Papa kevin mana?" Soal daddy

"Ada dekat bilik punching bag, harini kitaorang nak ajar Eryna lindungi diri dah mahir baru boleh tembak-tembak." Jelas Hazreeq. Daddy mengangguk setuju.

"Okay good, pastikan tiada kesan luka ke lebam nanti reen tau habis kita." Tambah daddy lagi.

"Orite daddy! Jom Eryna kita takde banyak masa." Eryna pun mengikuti langkah Hazreeq menuju ke bilik latihan mereka.

Sebaik sahaja mereka memasuki bilik latihan tersebut, kelihatan papa Kevin duduk sambil bermain handphone. Dia tidak sedar akan kehadiran Hazreeq dan Eryna.

Kevin asyik membalas mesej. Hazreeq mendekati belakang Kevin cuba untuk curi-curi melihat dengan siapakah papanya asyik bermesej. Tertera di skrin telefon Kevin nama seorang perempuan.

"Nadia?" Hazreeq menyoal sehingga menyebabkan Kevin terkejut. Cepat-cepat dia mematikan telefonnya.

"Shit! Apasal aku tak perasan budak ni masuk bilik. Bodoh betul la!" Kevin memaki hamun dirinya sendiri di dalam hati.

"Ehh... aaa tak kenapa tak beritahu dah sampai." Kevin cuba untuk mengalih topik sambil memandang Hazreeq dan Eryna. Eryna hanya memandangnya dengan pandangan bingung. Namun tidak bagi Hazreeq.

Dia menatap tajam mata Kevin sambil menggerakkan bibirnya.

"Papa kena cerita nanti." Kevin hanya pasrah mana mungkin dia menyorokkan sesuatu daripada Hazreeq.

"Okay! Okay! Harini kita nak ajar Eryna kan. Soooo jom mulakan dengan benda basic dulu. Hazreeq ajar." Eryna mengangguk teruja. Sudah lama dia teringin nak belajar begini.

"What the heck papa, Daddy suruh papa why reeq." Hazreeq membantah sambil bercekak pinggang.

"Aippp! Jangan melawan, tugas reeq ajar cara pertahankan diri yang basic tugas papa ajar menembak, guna pisau and macam-macam la."

"Urghhh okay! Fine! Jom la sister in law i ajar you nanti senang kalau reen gatal-gatal you boleh je bantai dia." Eryna terus mengikut langkah Hazreeq.



" Eryna terus mengikut langkah Hazreeq

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





Beberapa jam kemudian,

Seharian itu Eryna berlatih cara untuk melepaskan diri daripada ditangkap musuh. Cara untuk membaca gerakan musuh dan serangan balas. Tidak disangka Eryna begitu cepat menangkap segala yang di ajar oleh Hazreeq. Kevin juga terkejut.

"Dia bukan gadis biasa. Dia berbakat." Bisik Kevin di dalam hati.

"Arghhhhh! Apa ni Eryna! Why you lock kepala i! Lepas laaaa." Hazreeq menjerit kesakitan apabila Eryna berjaya menangkis serangannya dan terus meng'lock' kepalanya dekat kuat.

Eryna tersenyum bangga dapat menjatuhkan Hazreeq. Entah bagaimana dengan mudah dia boleh mempelajari apa yang di ajar Hazreeq. Mungkin memang gerakan dia mudah.

"Siapa sebenarnya kau Eryna?" Bisik hati kecil Kevin.

"Wow, hebatnya you cepat belajar. Kecil-kecil dulu pernah masuk taekwondo ke apa?" Kevin segera memuji Eryna. Eryna menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"Eryna pun tak pasti la mungkin arwah Ayah dulu pernah kot hantar." Ujar Eryna tidak pasti. Ingatan dia samar-samar. Dia hanya ingat kemalangan yang menimpan ibu dan ayahnya sahaja.

"It's okay. Good for you boleh terus papa ajar guna pistol terus. Lagi cepat you belajar lagi bagus takdelah Hazreen tau kan?" Soal Kevin sambil mengangkat keningnya. Eryna mengangguk setuju dan teruja.

"Hebat la sister in law, reeq dulu ambil masa 3 hari belajar itu pun kena paksa dengan daddy." Sambil mengaduh kesakitan lalu memegang tengkuk dan pinggangnya yang sakit.

"Jom, papa ajar cara menembak sikit tapi bukan dekat sini." Mereka berdua pun mengikuti langkah Kevin keluar dari bilik menuju ke kawasan lapang di luar markas. Kelihatan daddy dan mummy sedang memperhatikan Afiya dan Hilman bermain.

"Mummy!" Hazreeq menjerit dan berlari ke arah Aira. Tubuh kecil aira dipeluk manja sambil membuat mimik muka sedih.

"Reeq sakit mummy, sister in law bantai reeq tadi." Adunya kepada Aira. Aira hanya tergelak melihat kegedikan anak bujangnya itu. Daddy menghampiri Kevin yang sedang mengeluarkan papan bagi latihan menembak.

"Terus ajar guna pistol?" Soal Haufan dengan kerutan di dahinya.

"Kau tengok je fan, aku yakin kau sendiri terkejut." Tanpa basa basi terus sahaja dia menghulurkan sepucuk pistol kepada Eryna.

"You tau tak cara pegang pistol ni?" Eryna menggeleng ragu.

"Okay, cara pegang dia macam ni. Kemudian luruskan tangan, mata you pandang tepat pada sasaran. Bila you dah yakin dengan posisi you tekan-"

Bang!

Belum sempat Kevin menghabiskan kata-katanya Eryna sudah menekan picu itu terlebih dahulu dan tembakannya tepat mengenai sasaran.

Haufan terkejut.

Aira dan Hazreeq juga terkejut.

Haufan memandang Kevin dengan pandangan tidak percaya. Bagaimana menantunya boleh begitu mahir menembak. Kevin membalas tatapan Haufan seolah-olah ingin memberitahunya.

"Dia bukan gadis biasa"

BERSAMBUNG

Assalamualaikum and hi everyone, did you guys miss me?

Maaf sebab menghilang selama 2 tahun (i guess) harapnya readers semua dalam keadaan sihat. Ada banyak sebab saya menghilang and now i have the courage to update this chapter. I hope ini dapat mengubat rindu korang.

Thank you sebab selalu support saya🤍

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 24 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

That Girl Belong To The Devil!Where stories live. Discover now