Jangan lupa vote and comment banyak-banyak okay! 🥺
🌻🌻🌻
Keesokannya...
"What the hell! Why mummy ajak dia masuk rumah kita?!!" soal Hazreen tidak puas hati.
"Haa elok la tu mencarut siapa entah ajar" ujar Aira sambil menjeling Haufan yang sedang duduk di sofa di dalam bilik tidur mereka sambil melayani anak mereka, iaitu Hilman dan Afiya yang berusia 4 dan 2 tahun. Haufan yang perasa akan jelingan Aira itu terus sahaja berpura-pura sedang sibuk.
Oh ya! Mesti korang ingat Arisa Medina adik bongsu kan!!!! Tapi tak sebab beberapa tahun selepas itu Aira mengandung lagi Hilman Hazzan yang berusia 4 tahun dan anak bongsu mereka iaitu Afiya Medina yang berusia 2 tahun. Beza dua tahun je.
"Reen tak suka la mummy! Halau la dia!" ujar Hazreen lagi.
"Tak baik halau tetamu, lagipun dia cakap dia kawan Reen mummy ajak je la masuk" jelas Aira
Hazreen mula merengus kasar, dan tidak suka! Perempuan tu memang tak reti serik betul sampai ke rumah dia datang.
Siapa lagi kalau bukan Zara. Dia baru sahaja hendak menuju ke ruang tamu tiba-tiba terlihat kelibat Zara sedang berbual dengan Aira di ruang tamu. Apa lagi terus sahaja dia menarik lengan Aira agar mengikuti langkahnya.
"Reen tak suka la mummy! Perempuan tu serabut nak mati, biar la dia dekat bawah tu takpun mummy suruh Reeq yang layan perempuan tu" ujar Hazreen dengan muka tidak puas hati.
Perempuan tu betul-betul menganggu mood dia hari ini! Serabut!
"Reeq mana ada, dia pergi jogging kan. Baik Reen turun cepat, kawan tak kawan belakang cerita. Sekarang ni dia tetamu" ujar Aira dengan tegas sekali. Hazreen terus sahaja memandang Haufan yang sedang duduk di sofa itu, mukanya meminta simpati supaya memujuk Aira.
"Daddy.... " panggil Hazreen namun Haufan membuat isyarat supaya dia turun sahaja melayan perempuan itu. Haufan tidak mahu mendengar bebelan Aira.
Hazreen mengeluh kasar lalu mengikut sahaja kata-kata Haufan. Malas dia mahu berbalah dengan Haufan. Dia pun terus sahaja keluar dari bilik tersebut dan turun ke ruang tamu.
"Haa itulah anak abang!" sergah Aira. Haufan sudah pun mengerutkan dahinya. Aikk dia pula yang kena katanya di dalam hati.
"Cuba la belajar cakap baik-baik dengan perempuan, kalau tak sampai bila-bila takde orang nak ke dia" bebel Aira kepada Haufan. Aira pun melabuhkan punggungnya di sebelah Afiya yang sedang bermain dengan permainannya itu.
"Yang sayang membebel kat abang ni kenapa pula?"
"Iyela... Dah Reen tu anak abang, perangai pun macam abang"
"Anak abang tapi keluar dari perut sayang" ujar Haufan dengan gatal sambil mengusap perut Aira. Hilman yang melihat mummy dan daddy itu bermesraan terus sahaja menepuk tangan suka.
"Haa abang jangan nak macam-macam eh! Anak dah 7 orang dah kan yang gatal sangat kenapa?!" marah Aira sambil menghadiahkan cubitan di perut Haufan.
"Awww!!"
"Padan muka! Werkkk!" ejek Aira sambil menjelirkan lidahnya ke arah Haufan.
"Jangan macam-macam sayang... Nanti ada Afiya dapat adik lagi kang" ujar Haufan sambil tersengih gatal. Inilah perangai Haufan sekarang makin hari makin gatal! Tak sedar diri dah tua.
Tetapi perangainya itu mengada dan gatalnya itu hanya di tunjukkan depan Aira sahaja. Jika di hadapan anak-anaknya dia akan menunjukkan sikap garang dan tegas. Acah sangat! Hahahaha
YOU ARE READING
That Girl Belong To The Devil!
Romance⇨ SIRI KE-2 YOU'RE MY STELLA kisah anak-anak Haufan Hazzan dan Aira Medina Siapa masih ingat lagi Hazreen dan Hazreeq?! Haa mereka berdua ni la anak kembar sulung kepada Haufan dan Aira. Now umur mereka sekarang pun dah masuk 22 tahun dan merupakan...