Letavitsa

6.8K 164 27
                                    

Letavitsa en çok şeytani ruh olarak karşımıza çıkar; bunun dışında cadı, vahşi kadın ve nadiren de tanrıça olarak betimlenir.

~~~~~

Küçük kızım merhaba, bu mektubum; bu yalıdaki ilk yazılmış bir anımdır. Tek istediğim bu kağıtları okuduğunda bana hak vermen. Belki aramızda kuşak farkı olduğu için beni yanlış anlarsın. Olabilir, haklısın.. Tek anlaman gereken şey, geçmişimde çok şey feda ettiğimi görmen. Şimdiden, bütün günlerime dahil olduğun için teşekkür ederim.

Kendimi sana tanıtayım. İleride belki olmam, belki tanışırız; ne olacağını bilemeyiz. O yüzden sana her şeyi - adımdan soyadımı nasıl aldığıma kadar- anlatacağım. Göze korkunç ya da sıkıcı gelebilir. Ama sıkılma, şimdiki soyadımı almam o kadar uzun sürmedi. Sadece bir gece de, kaderim başka bir adamın kaderine bağlandı.

Seyran Korhan ben küçük kızım. Bilmiyorum belki erkek çocuğu da olabilirsin, asla evlat ayırmam ama hep bir kızım olsun istemişimdir. Babaların oğullarına mirasları soyadları olduğu gibi, benim de mirasım bu anılarımı yazdığım kağıt parçaları sana kızım.

Korhan soyadı, belki de çoğu kızın hayallerini süsleyen o beyaz kocaman beyaz yalıdan ibaret. Dışarıdan ne kadar şaşalı görünürse görünsün, içeride ki ihanetler halının altına süpürülmüş bir yalı. İçeride ki karmaşa, dışarıya asla yansımaz. Aile içi olaylar, o yalıda -kapıların ardında- her odanın perdesinde saklıdır. Ve dışarıdan gelen herhangi biri, asla o süpürülmüş ihanetleri gün yüzüne çıkaramaz.

Ve bu ailenin, en küçük o çocuğu.. Ruhu büyümemiş, büyümesine izin verilmemiş; çocuk gibi her oyuncağı eline verilmiş o çocuk... Kocam.

Ferit Korhan.. İsimi ne kadar yüce, ne kadar havalı geliyor değil mi? Aslında dışarıdan baktığında da öyle anneciğim. O yakışıklı biri. Güneş ışığı altında kahve köpüğüne evrilen gözleri, sıra gibi dişleri, çocuksu saf kalbi ile dışarıdan görüp hayran kalacağın bir erkek.

Onunla ilk ablamı istedikleri gün tanıştık. Şaşırdın değil mi? Evet anneciğim.. Ferit Korhan, teyzeni istemeye geldiği gün aslında kaderlerimiz bağlandı...

Bu sayfalara her gün yazacağım sonları merak ediyorum. Hayatım bir anda o kadar değişti ki gün bitiminde ne yaşadığımı, ne hissettiğimi bilemiyorum. Ve şimdi, bunların hepsine sende tanık olacaksın küçük kızım.. Annenin hatıra defterine hoşgeldin, bu yazdıklarım aramızda kalacak ona göre..

Madem anlaştıysak, diğer sayfalara geçebilirsin..

                                        Seni seven annen...

~~~~~~~~~~~~~~~
Herkese merhaba!

Wattyde dolanırken, birkaç Yalı Çapkını hikayelerine denk geldim ve aklımdaki senaryoyu neden bende burada yazmayayım dedim.

Umarım beğenirsiniz tanıtım bölümüydü bu. Çok istek gelirse bölümü atarım.

Ana hesap: 1RakunGece
Twitter: 1rakungece

Letavitsa | Yalı Çapkını Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin