BAB 17

44 2 0
                                    

Di korea

Day 2

8.00 pagi



Luna bangun dan bersiap untuk ke hospital melawat Zyan semasa dia bersiap dia menerima telefon Dari Louis dai menjawab call Louis.

"Morning honey,how are you?I miss you so much honey bila nak baik honey I rindu u." Tanya Louis yang berada di dalam telefon.

"Lusa i balik la baby i sihat je i tengah bersiap nak keluar ni." Jawab Luna sambil make-up.

"Lamanya i dah rindu u la ikutkan i nak je I fly jumpa u tapi tak boleh papa I suruh jaga company dia." Kata Louis dengan manja.

"Esok 1 hari je lagi baby lusa i balik sabar la baby I pun rindukan u."balas Luna dengan sedikit manja.

"Hmm,ok Kalau ada apa-apa terus call I love you honey." Kata Louis yang berada di dalam telefon itu.

"Love you too take care baby."balas Luna dan dia menamatkan panggilan bersama Louis dan turun ke bawah.









Luna turun ke bawah dan dia mengambil bekal yang telah di masak olehnya untuk di bawa ke hospital dia keluar Dari mansion dan masuk ke dalam kereta dia membawa kereta menuju ke hospital selepas memandu selama 20 minit Luna sampai di hospital.

"Mama nah bekal yang saya masak saya tahu mana tak makan lagi." Kata Luna yang menyerahkan bekal ke tangan Datin sofea.

"Terima kasih Luna."kata Datin sofea mengucapkan terima kasih kepada Luna dan dia mula membuka bekal yang berisikan mee goreng dan mula makan."

Selepas 10 minit Datin sofea selesai makan dan beberapa minit kemudian doktor datang untuk memeriksa keadaan Zyan.

"Anak saya macam mana doktor." Tanya Datin sofea kepada doktor Lyon Nam yang selesai memeriksa Zyan.

"Anak puan sudah sihat balutanya akan di buka petang nanti dan esok pagi anak puan boleh discharge saya rasa tak ada apa dan Kalau macam tu saya pergi dulu."jelas doktor Lyon Nam semasa ingin pergi dia sempat melihat Luna yang duduk di sofa sambil bermain telefon dia merasakan Luna itu sangat cantik dan dia merasakan Zyan beruntung dapat perempuan secantik Luna selepas itu dia pun pergi memeriksa pesakit lain.





Luna sedar dia di perhatikan oleh Doktor Lyon Nam tetapi dia hanya diam malam membuat kecoh dia tahu Doktor melihatnya dengan kagum bukan sahaja doktor malahan orang lain juga bukan dia tidak biasa di perhatikan dia sudah terbiasa dia bangun menuju ke Datin sofea.

"Mama balik la dulu mesti mama penat kan dari semalam mama jaga Zyan biar Luna pulak yang jaga Zyan."kata Luna yang kasihan melihat Datin sofea menjaga Zyan semalaman.

"Baiklah,mama balik sekejap rehat sekejap nanti mama datang semula kalau ada apa-apa Luna terus call mama."kata Datin sofea yang sememangnya dia berasa sangat penat tetapi oleh sebab Zyan itu anaknya dia sanggup menemani anaknya itu.

"Ok,nanti ada apa-apa Luna call mama."kata Luna dan menghantar Datin sofea ke pintu bilik.







Datin sofea keluar dari hospital dan masuk ke dalam kereta menuju ke mansion di dalam kereta dia berfikir tentang anaknya Zyan *macam mana kalau Zyan tahu tentang perjanjian aku dengan Luna dan puan Sri Camelia aku berharap Luna sudi berkahwin dengan Zyan tetapi Luna buat semua ini hanya demi ibunya dan kerana perjanjian itu kalau Zyan tahu tentang ini mesti Zyan kecewa padahal Zyan sangat mencintai Luna setiap hari ada sahaja nama Luna meniti di bibir Zyan aku berharap sangat Luna dapat menerima Zyan selepas Zyan menjalani pembedahan ini aku sangat berharap aku tidak mahu kecewakan Zyan dengan hal ini jujur aku menyesal membuat perjanjian ini tapi tiada guna menyesal nasi dah jadi bubur* Datin sofea hanya boleh menghela nafas tidak tahu ingin meluahkan kepada sesiapa malahan kepada suaminya dia tidak berani kerana suaminya tidak tahu tentang perjanjian ini beberapa minit kemudian Datin sofea sampai ke mansion dia masuk ke dalam mansion dan menuju ke biliknya dia ingin membersihkan badan dan berehat.









Di hospital Luna dudu di kerusi memandang Zyan yang sedang tidur bersama dengan balutan di muka dia berharap dia dapat mencintai Zyan selama 3 tahun ini tetapi dia tidak dapat mencintai Zyan kerana dia sememangnya tidak mencintai Zyan dia buat semua ini hanya demi ibunya dan perjanjian itu dan perasaan kasihan terhadap mama sekarang dia jatuh cinta terhadap Louis profesor di college dia Louis yang sudah lama menunggunya sejak sekolah dia bingung dengan perasaanya dia ingin memberitahu perkara sebenar tentang perjanjian itu kepada Zyan tetapi dia tidak sanggup dia kasihan terhadap Zyan dia berharap suatu hari nanti Zyan faham tentang perasaanya terhadap Zyan.











Di Malaysia

8.00 Malam

Louis yang berada di office tak senang duduk apabila mengingat Luna pergi ke Korea dengan Kekasihnya dia merasa gelisah kerana berfikir apa yang di buat mereka di Korea ingin sahaja dia pergi ke Korea menyusul Luna tetapi papanya ingin dia berada di office kerana Zyan berada di Korea membuat pembedahan dia menjadi semakin benci terhadap Zyan kerana papa dan mamanya sanggup buat pembedahan untuk muka Zyan bagi Louis papa dan mamanya selalu melebihi Zyan daripanya selalu Zyan dapat apa yang Zyan minta semua di tunaikan baginya Zyan itu hanya perampas dia ingin Zyan mati tetapi dia tunggu saat yang tepat untuk membunuh Zyan dia teringat tentang masa dia di sekolah orang yang pertama yang dia bunuh.

3 tahun dahulu Di dalam toilet sekolah.

"Woi,berani kau kacau awek aku memang nak mati awal ke?"tanya Louis dengan bengis.

"Siapa awek kau ke LUNA tu awek kau kesian betul LUNA tu tak tahu pun kau suka dia hahaha so funny kau tu pengecut LOSER!"balas Lelaki itu dengan ketawa sinis.

"KAU JANGAN NAK KACAU LUNA LAGI KALAU KAU KACAU DIA LAGI MATI KAU AKU KERJAKAN AKU AKAN PASTIKAN KAU MATI KALAU KAU KACAU DIA LAGI!"marah Louis dengan menghentakkan kepala lelaki itu ke dinding toilet lepas memberi amaran dia pergi.

"kau ingat aku takut."kata lelaki itu sendirian tanpa sedar dia menempah maut dengan Louis.





Lelaki itu mengacau Luna di depan tandas dan perkara itu dilihat oleh Louis dan Louis menggengam tangganya selepas balik sekolah lelaki itu ke tandas semasa lelaki itu basuh tangan ada sebuah pisau yang menikam lelaki itu daripada belakang dan orang yang menikam lelaki itu adalah Louis dengan Licik Louis meletakkan pisau itu di tangan lelaki itu dia membuang semua bukti dan melarikan diri selepas itu ada seorang lelaki masuk ke dalam tandas dan menjerit kerana ada mayat Louis yang berada di depan sekolah hanya diam tersenyum sinis di dalam hati merasa puas dan gembira *PADAN MUKA KAU NI LA PADAHNYA KACAU HAK AKU LAGI* tak lama kemudian papanya datang mengambilnya di sekolah.







Mengingat tentang 3 tahun lepas dia tersenyum suka siapa suruh kacau hak dia memang mencari maut dia tersenyum sinis dan kemudian dia menyambung kerjanya.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now