Luna turun ke bawah setelah memastikan pernampilan dia sempurna."Jom makan ibu dah siap masak."Kata Puan Sri Camelia dan duduk di kerusi.
Semasa makan Puan Sri Camelia bertanya kepada anaknya.
"Luna ada masalah ke kalau ada cerita dekat ibu?"Tanya Puan Sti Camelia dengan sedikit risau apabila melihat anaknya yang selalu termenung.
"Tak ada apa masalah cuma Luna ada terjumpa seorang lelaki dia cakap dia peminat Luna tapi Luna rasa macam kenal dia tapi tak ingat dia tu siapa."Luah Luna sambil menguis nasinya.
"Biasa la Luna berjumpa ramai orang kan sebab tu tak ingat jangan fikir sangat."Kata Puan Sri Camelia tidak mahu anaknya terlalu memikirkan tentang itu.
Luna hanya mengganguk dan habiskan makananya setelah habis Luna ke office manakala Puan Sri Camelia memikirkan kata-kata anaknya di meja makan tadi *Siapa Luna maksudkan lelak itu harap tiada masalah ya allah lindungi anakku* setelah itu Puan Sri Camelia ke butik.
Di office Luna masih terfikir tentang lelaki itu *Kenapa aku terfikir tentang lelaki tu lagi macam ada sesuatu apa yang tidak kena kalau aku kenal lelaki tu kenapa aku tak ingat lelaki tu siapa pening kepala aku macam ni satu-satu masalah datang yang aku tak faham kenapa dia cakap Louis tu bahaya apa masalah laki tu sangat pelik* tiba-tiba bunyi ketukan bilik.
"Masuk."Kata Luna yang berada di kerusi.
Selepas mendengar Luna menyuruhnya masuk dan dia masuk ke dalam dan kunci pintu.
"Hi.Honey fikir apa tu i tengok you dari jauh lagi you termenung sahaja."Kata Louis yang dan duduk di kerusi depan Luna.
"Nothing i just terfikir tentang lelaki yang bernama Lionel tu pelik betul la i rasa macam ada yang tak kena je i rasa macam ada sesuatu yang i tak ingat tapi i tak tahu apa yang i tak ingat."Kata Luna dengan sedikit pelik.
"Kan i dah cakap dia tu orang jahat kalau tak kenapa dia bagitahu you yang i ni bahaya jangan fikir tentang tu fokus dekat kerja tu nanti salah pulak."Balas Louis dengan sedikit gelisah di dalam hati macam mana nk kalau Luna ingat macam mana relaks Louis kalau kau gelisah nanti Luna curiga selepas itu dia cium Luna begitu juga dengan Luna dan keluar dari bilik Luna terus dia ke biliknya.
Louis masuk ke dalam biliknya dan mundar-mandir memikirkan kata-kata Luna dia takut kalau Luna ingat kembali *Aku perlu buat Lionel jauh dari Luna tapi apa aku perlu buat* dia kemudian tersenyum licik selepas mendapat idea untuk jauhkan Lionel dari Luna.
Selepas beberapa jam Zyan ke bilik Luna di depan pintunya menyerahkan beberapa fail.
"Awak tolong periksa fail ni kalau boleh petang ni saya nak."Kata Zyah dan menyerahkan fail itu di tangan Luna.
"Boleh nanti saya bagi fail ni dekat awak selepas saya siap periksa."Balas Luna Luna dan kembali membuat kerja dan Zyan masuk ke dalam bilikbya semula.
Dari kejauhan Louis ingin menyapa Luna tetapi dia batalkan niatnya selepas melihat Zyan yang keluar dari bilik dan ke bilik Luna dalam diam dia menggengam tangan dan kembali ke biliknya selepas melihat kejadian tadi *asal aku nak dekat dengan Luna je mseti ada jantan tu apa masalah kau sebenarnya kalau macam ni Luna mungkin akan jatuh hati dengan jantan tu aaargh sial Lionel dengan Zyan memang menyusahkan aku* dan duduk di kerusi dalam keadaan marah.
Selesai kerja terus Luna balik ke mansion begitu juga Datuk Xyan dan Zyan manakala Louis pula pergi ke suatu tempat dan merancang sesuatu *Maaf Honey I buat semua ini untuk you i tak mahu kehilangan you* tak lama kemudian dia sampai ke tempat itu.
Luna sampai di mansion dan masuk ke dalam mansion.
"Luna mari makan ibu dah siap masak."Kata Puan Sri Camelia yang baru sahaja keluar dari dapur.
"Nanti lepas Luna mandi."Balas Luna dan naik ke atas terus masuk ke dalam bilik.
Di dalam bilik Luna menelefon Louis tetapi tidak dijawab oleh Louis dia berharap Louis baik-baik sahaja kerana dia mendapat messages dari Zyan bahawa Louis belum balik ke rumah *Dia ke mana buat orang risau sahaja la harap dia tak ada apa-apa* dan terus masuk ke blik mandi selesai mandi terus Luna ke bawah untuk makan malam bersama ibunya.
Di rumah Datuk Sofea risau tentang anaknya yang belum balik lagi.
"Dah la mari makan nanti dia balik la dia bukan budak kecil."Kata Datuk Xyan yang berada di meja makan.
"Saya risau abang."Balas Datin Sofea geram dengan suaminya anaknya tidak balik lagi suaminya ajak dia makan.
"Mama nanti abang balik la mungkin dia keluar dengan kawannya."Pujuk Zyan yang melihat mamanya yang mundar-mandir.
Tidak lama kemudian Louis tiba di rumah dalam keadaan basah kuyup.
"Kamu kenapa basah?"Tanya Datin Sofea yang melihat anaknya basah kuyup dan terus mengambil tuala dan beri kepada anaknya.
"Louis tolong budak yang hampir lemas tadi sekarang dia dah baik selepas hantar ke hospital tadi."Jawab Louis dengan perlahan dan duduk di sofa.
Setelah beberapa minit duduk di sofa Louis terus masuk ke dalam bilik untuk berehat manakala Datuk Xyan dan Datin Sofea sambung makan lain hal pula dengan Zyan dia merasa ada seuatu yang tidak kena dengan abangnya itu tetapi dia tidak pasti apakah itu.
Louis yang berada di dalam bilik tersenyum licik sambil memandang cermin *satu dah aku singkirkan Lionel bukan salah kau mati itu salah kau bukan salah aku tapi aku patut ucap terima-kasih dekat kau sebab kau tidak akan dapat muncul depan Luna lagi selepas puas bercakap dalam hati terus Louis masuk ke dalam bilik mandi dan mandi sambil menyanyi.
Zyan yang melalui bilik abangnya terdengar abangnya menyanyi dia tersenyum dan masuk ke dalam bilik dia berharap abangnya sentiasa gembira malangnya dia tidak tahu kenapa abangnya gembira.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
Misteri / ThrillerSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...