BAB 32

30 1 0
                                    



"Mulai hari ini Luna akan bekerja dengan kita sementara papa cari pekerja baru Luna akan bekerja sebagai secretary kamu Zyan."Kata Datuk Xyan yang sedang mengambil nasi.

"Bagus juga macam tu zyan dapat la luangkan masa dengan Luna."Kata Datin sofea pula yang baru tiba dari dapur.

"Insyaallah."Balas Zyan dengan tersenyum.



Louis hanya diam mendengar percakapan mama dan papa *Luangkan masa dengan Luna kau ingat aku nak bagi ke Zyan kau tengok la nanti apa aku buat* malas mendengar lagi dia bangun dan memiinta diri untuk ke office.

"Louis pergi dulu nanti lambat pula lagipun Louis nak ke tempat lain dulu sebelum ke office."Kata Louis meminta diri untuk ke office dan keluar dari rumah.



Datuk Xyan dan Zyan menaiki satu kereta untuk ke office.

"Papa Zyan nak tanya sesuatu boleh?"Tanya Zyan kepada papanya yang sedang memandu.

"Boleh tanya apa tu macam serious sahaja."Balas Datuk Xyan yang sedang memandu.

"Zyan nak tanya tentang abang kebelakangan ni Zyan tengok abang macam pelik sahaja abang tu ada apa-apa masalah ke papa?"Tanya Zyan dengan sedikit risau tentang abangnya.

"Abang kamu tu tak ada apa-apa masalah Zyan dia dari dulu lagi macam tu kamu macam tak kenal dengan abang kamu tu kalau ada apa-apa bukan cerita dengan kita pun kan."Jawab Datuk Xyan cuba menyedapkan hati anaknya itu dia sendiri juga risau tentang anak sulongnya itu *Harap Louis tiada apa-apa masalah* dan sambung memandu.







Setelah beberapa minit mereka sampai di office.











Selepas breakfast Luna memandu menunu ke office Datuk Xyan dia tidak sabar untuk ke office setelah 20 minit Luna sampai di office.



Luna masuk ke bilik Datuk Xyan dan Datuk Xyan memanggil Zyan untuk membawa Luna ke meja Luna.

"Perhatian semua kita ada perkerja baru tetapi hanya sementara sahaja nama dia Tengku Luna camelia kamu semua sudah kenal siapa Luna kan jadi saya harap kamu semua hormat dia seperi kamu hormat saya."Kata Datuk Xyan kepada pekerja-pekerjanya.

"Baik bos,"Balas salah satu pekerja di situ.

"Kembali buat kerja masing-masing jangan bergosip sahaja."Kata Datuk Xyan dengan gurauan dan masuk ke biliknya semula.

"Baik bos."Balas semua pekerja di situ.



Selesai berkenalan Zyan membawa Luna ke meja kerja Luna.



Selepas Zyan dan Luna pergi pekerja di pejabat mula bergosip.

"Cantiknya Tengku Luna kalau aku ada di tempat bos Zyan aku pun jatuh cinta dengan Tengku Luna dah la cantik,bijak,pandai,model,athelete dan anak tan sri pula tu angota keluarga kerajaan kalau aku tak lepaskan dia."Kata seorang pekerja lelaki di situ yang bernama Ken.

"Kan aku tengok diorang berdua sesuai sangat bagai pinang dibelah dua."Kata Qis pula pekerja di situ.

"Dah la baik kita sambung kerja nanti bos marah pula."Kata Saly ketua pekerja di situ.







Louis yang mendengar gosip antara pekerja di office membuatkan dia marah dan dia terus masuk ke biliknya niatnya terbantut apabila melihat Zyan dan Luna *Bagai pinang dibelah dua konon aku dengan Luna lagi sesuai la Zyan tu apa yang ada dah la muka plastik* tiba-tiba telefonnya berbunyi menandakan message masuk dia membuka messages itu.

Kesian kau Louis dari dulu kau
sama sahaja tidak berubah DIA
memang tak ingat aku tapi aku
tak akan menyerah aku akan
bagitahu semua kepada DIA
aku akan ambil DIA semula
kesian kau bercinta dengan
DIA walaupun kau tahu DIA
adalah kekasih adik kau sendiri
kesian adik kau dapat abang sial
macam kau LELAKI PERAMPAS
kau nak tahu tak LELAKI PERAMPAS
macam kau penuh dekat club bekerja
sebagai gigolo di club good luck Louis.




UNKNOWN
NUMBER



Louis mengetap gigi dan mengigil kerana menahan marah dia *Kau dulu akan mati Lionel di tangan aku berani kau hina aku samakan aku dengan gigolo kau tak akan dapat Luna aku akan pastikan Luna tidak ingat kau Lionel aku tahu apa aku nak buat just wait and see nampaknya aku tahu perlu tukar plan aku* dia sambung membuat kerjanya semula.



















Zyan membuat kerjanya sesekali dia melihat Luna melalui dinding biliknya dia pelik apabila memikirkan abangnya *Apa masalah abang sebenarnya haritu aku tengok dia bawa beg dan dia balik lewat malam abang pergi mana sebenarnya aku rasa tak sedap hati tentang abang tapi takkan la aku nak tanya abang dah tentu abang mengamuk nanti la aku tanya papa* dan sambung kerjanya semula dan sesekali memandang Luna.







Luna ke tandas dan dia keluar dari tandas.

"Honey i miss you so much cantik and wangi favorite i."Kata Louis dan mencium leher Luna.

"I miss you too you kalau ada orang nampak macam mana kita dekat office sekarang ni."Balas Luna dan cuba lepaskan diri dari Louis.

"Fine,Zyan tu boleh pula tengok you dekat you kalau i tak boleh."Balas Louis dengan nada cemburu dia sememangnya cemburu dengan Zyan.

"Baby i ni jelaous jangan la macam you tahu kan hubungan kita macam mana dan i dengan Zyan macam mana."Pujuk Luna dan cium bibir dan pipi Louis dan terus ke mejanya semula.





Louis hanya memerhati Luna dari jauh ingin sahaja dia menarik Luna ke biliknya dan dia kembali ke biliknya semula sempat dia melihat Luna di depan bilik Zyan.





Selepas itu Luna sambung membuat kerjanya manakala Louis tidak puas hati kerana tidak dapat meluangkan masa dengan Luna.





Selesai kerja Luna terus balik ke mansion begitu juga dengan Louis,Zyan dan Datuk Xyan terus balik ke rumah.







Luna tiba di mansion dan terus masuk ke dalam mansion.

"Macam mana hari pertama kerja?"Tanya Puan Sri Cemelia kepada anaknya yang sedang duduk di sofa.

"Biasa sahaja cuma penat sedikit."Jawab Luna yang duduk di sofa.

"Luna naik rehat mandi nanti turun makan ibu dah siapkan makanan."Kata Puan Sri Camelia yang kasihan melihat anaknya penat.



Luna naik ke bilik dan terus mandi dan rehat sekejap kemudian turun ke bawah untuk makan bersama ibunya.





Manakala di rumah Datuk Xyan dan Datin Sofea di dalam bilik Louis sedang merancang sesuatu yang licik lain pula dengan Zyan dia memikirkan tentang hubungan dia dan Luna.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now