BAB 24

40 1 0
                                    



Luna hanya memandang Louis dari jauh dia tahu Louis tahan marah dia berada di tepi Zyan Dia sendiri juga terkejut mendapat tahu Louis abang kepada Zyan *macam mana Louis boleh jadi abang kepada Zyan ni macam mana aku nak hadap Louis lepas ni confirm kekok tapi kenapa Louis tak tegur Zyan kan Zyan ni adik dia pelik macam mana la aku boleh bercinta dengan 2 sibling ni dalam satu masa apa la nasib aku siapa suruh kau cari masalah Luna Luna* kata hati Luna dia tidak tahu mahu buat apa selepas ini.

"Awak nak pergi mana?" Tanya Zyan dengan perlahan tidak mahu menggangu majlis.

"Saya nak pergi ke tandas Kalau ibu saya tanya saya ke mana cakap saya ke tandas."Jawab Luna lalu bangun pergi ke dapur sebenarnya Luna tidak mahu ke tandas cuma dia mahu keluar Dari majlis itu dia merasa kekok apabila kedua-dia kekasihnya berada di satu majlis yang sama.







Louis melihat Luna dan Zyan berbisik membuat hatinya panas api cemburu mula membara selepas itu dia melihat Luna pergi ke arah dapur dia bangun dan mengikuti Luna secara senyap dia mahu berjumpa dengan Luna dia tidak boleh tahan rasa cemburu dia mungkin dia akan membunuh Zyan besok akibat rasa cemburunya tetapi dia berfikir semula dia mahu Zyan menderita kerana telah rampas semua hak dia.

"Hi,Honey tak sangka kan kita berjumpa di sini I really Miss You honey tak sangka kekasih you tu adik I dia tak layak dapat you honey." Kata Louis dengan nada mengoda sambil memeluk Luna Dari belakang.

"What!you serious Kalau orang nampak macam mana." Kata Luna dengan sedikit marah kesal dengan Louis sekarang ini suka hati sahaja peluk dia Kalau Zyan nampak macam mana.

"So what!cakap je la I ni kekasih you tak susah kan Kalau Zyan boleh pulak you berbisik dengan dia Kalau i tak boleh ingat i tak nampak you dengan Zyan." Balas Louis dengan geram Kalau Zyan semua boleh makin cemburu Louis mengingat Hal tadi.

"Baby I ni jealous ke listen okay i tak tahu pun you abang Zyan i cintakan you baby you tahu kan I always your mine baby only your mine." Kata Luna dengan romantic sambil melihat mata Louis lalu Luna mencium Louis dan Louis membalas ciuman Luna 5 minit kemudian Luna melepaskan ciuman mereka.

"I tak puas lagi la you." Kata Louis dengan kesal ciuman mereka berhenti.

"Lain Kali kita sambung i nak pergi kat ibu i Nanti diorang curiga." Kata Luna lalu pergi sebelum pergi dia mencium pipi dan bibir Louis dan kembali ke majlis.





Louis hanya memerhati Luna Dari jauh sedikit kesal kerana tidak dapat meluangkan masa dengan Luna dia juga kesal kerana Zyan adalah kekasih kepada Luna dia bertambah benci dengan Zyan.

"Louis kamu buat apa dekat sini mama cari kamu." Kata Datuk Xyan kepada Louis yang berada di dapur.

"Buat apa cari Louis?"Tanya Louis pelik mamanya cari dia biasanya cari anak kesayangan dia Zyan.

"Ambil gambar family papa pergi dulu." Jawab Datuk Xyan lalu kembali ke majlis semula.





Louis mengikuti Datuk Xyan dari belakang dia melihat Zyan Dan Luna mengambil gambar bersama bersama dengan Mamanya dan Puan Sri Camelia membuatkan dia bertambah cemburu ingin sahaja dia menolak Zyan ke swimming pool dia menggengam tangannya dalam diam dan menuju ke mamanya.

"Mama tadi papa cakap mama cari Louis nak tangkap gambar family."kata Louis tanpa melihat Zyan dia tidak mahu menyakiti hati sendiri.

"Mama nak tangkap gambar Jom."kata Datin sofea lalu dia menyuruh Louis duduk di tepi Zyan dan Louis hanya mengikuti kata mamanya dan selama 20 minit mengambil gambar.







Datuk Xyan yang berada di tepi isterinya rasa pelik Louis hanya diam dan sesekali Louis memerhati Luna dia merasa ada sesuatu anatara Louis dan Luna tetapi dia abaikan semua itu mungkin anaknya Louis pelik Luna pelajar yang dia mengajar di college adalah kekasih kepada adiknya sendiri..







Puan Sri Camelia melihat jam sudah menunjukkan pukul 11.30 malam dia mencari Darin sofea ingin meminta diri balik ke mansion kerana sudah lewat malam.

"Sofea i balik dulu la dah lewat malam."kata Puan Sri Camelia kepada Datin sofea yang berada di sofa.

"Kalau macam tu you balik la dulu see you later Luna lain kali datang la sini."kata Datin sofea kepada Puan Sri Camelia dan Luna lalu mereka keluar dari rumah Datin sofea.





Sebelum Luna balik sempat Louis berbisik ke telinga Luna.

"Esok i nak jumpa You dekat College dekat bilik i see you later honey mimpi i tidur nanti i pun akan mimpikan you honey."bisik Louis lalu mencium pipi dan bibir Luna tanpa di sedari sesiapa dan berlalu pergi naik ke atas bilik.





Luna hanya tersenyum dan berlalu dari rumah Datin sofea dengan senyuman Luna dan ibunya masuk ke dalam kereta dan menuju ke mansion 20 minit setelah tak lama kemudian sampai di mansion Luna dan ibunya masuk ke dalam mansion dan terus masuk ke dalam bilik.

"Ibu Luna nak naik dulu penat nak rehat goodnight."kata Luna lalu Luna mencium pipi ibunya dan terus masuk ke dalam biliknya.

"Goodnight too princes."kata Puan Sri Camelia dan kembali cium pipi anaknya dan masuk ke dalam biliknya/









Luna baring di atas katil berfikir tentang tadi *macam mana aku nak hadap Louis lepas ni dengan Zyan lagi susah betul la ni semua sebab PERJANJIAN tu kalau tak aku dah bebas nak buat apa sahaja yang aku suka malas la aku nak fikir baik aku pergi mandi lepas tu tidur esok pergi college pula* kemudian Luna bangun Dari katil dan menuju ke bilik mandi untuk bersihkan badan setelah mandi dia memakai losyen dan lain-lain terus dia menutup lampu dan tidur.















Louis masuk ke dalam bilik dan menghempaskan pintu biliknya dia benci melihat kemesraan antara Luna dan Zyan dia mengambil pasu bunga di atas meja menghempaskan ke lantai *Zyan aku Akan bunuh kau secara perlahan-luahan just wait and see aku pastikan kau mati di tangan aku hahahaha* Kata hati Louis sambil tersenyum sinis di depan cermin Louis bangun dan terus mandi setelah mandi dia terus tidur sempat dia mengucapkan goodnight kepada gambar Luna yang berada di handphone dia.









Datin sofea dan Datuk Xyan terdengar pecahan kaca di bilik Louis begitu juga dengan Zyan terdengar Datin sofea ingin pergi ke bilik Louis tetapi di halang oleh Datuk Xyan.

"Kenapa abang halang saya pergi ke bilik Louis.?" Tanya Datin sofea dengan sedikit marah dia tengah risaukan anaknya itu.

"Biar dia selesaikan masalah dia sendiri Zyan kamu masuk bilik jangan nak masuk campur hal abang kamu." Kata Datuk Xyan lalu Datuk Xyan masuk ke dalam bilik di ikuti oleh Datin sofea Dari belakang.







Zyan hanya mendiamkan diri dan masuk ke dalam bilik terus bersihkan badan dan baring di katil dia berfikir kenapa dengan abangnya tak lama selepas itu dia terlelap.




Datin sofea bengang dengan suaminya yang menghalang dia daripada melihat anaknya.

"Kenapa abang halang saya apa Alaskan abang Kali ini.?" Tanya Datin sofea kepada suaminya yang berdiri di depan dia.

"Shhh,senyap sikit Nanti Zyan dan Louis dengar saya rasa Louis ada masalah esok kita bincang pasal ni dekat luar Jom tidur." Balas Datuk Xyan kepada isterinya itu doa faham isterinya risau lalu Datuk Xyan tutup lampu dan terus tidur begitu juga dengan Datin sofea terus tidur.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now