BAB 18

41 2 0
                                    



BAB 18

Di Korea

Day 2

6.00 petang

Zyan sedar 1 jam yang lepas dia berharap nanti mukanya akan jadi lebih bagus dia harap selepas ini dia lebih semangat untuk hidup dan selepas itu doktor datang ke biliknya untuk membuka balutan di mukanya.

"Macam mana Zyan dah bersedia buka balutan ni?" Tanya Doktor Lyon Nam kepada Zyan yang berada di katil itu.

"Saya dah bersedia doktor."jawab Zyan dengan semangat.

Balutan di muka Zyan di buka oleh Doktor Lyon Nam dan di bantu oleh nurse di tepinya Datin Sofea dan Luna hanya melihat dari tepi sahaja selesai di buka semuanya.

"Cuba kamu buka mata perlahan-lahan." Kata Doktor Lyon Nam kepada Zyan dan Zyan membuka mata perlahan-lahan.

Zyan mencuba membuka matanya perlahan dan dia melihat ke tepi kirinya dia melihat Luna dan Mamanya berada di tepi kirinya kemudian dia melihat denga yang berada di dalam biliknya dan dia menyentuh mukanya sendiri Doktor Lyon Nam yang perhatikan dia kemudian memberikan dia cermin dan dia melihat mukanya yang sangat hensem baginya mukanya yang telah sembuh dari luka Dia sangat gembira selepas itu dia memberikan cermin itu kepada Doktor Lyon Nam dan berterima kasih kepada Doktor Lyon Nam kerana membuat mukanya pilih semula Doktor Lyon hanya mengganguk dan kemudian Doktor Lyon pergi keluar dari bilik itu.



Datin sofea menghampiri anaknya dan melihat wajah anaknya itu dia merasa gembira apabila melihat anaknya Zyan gembira.





Luna hanya melihat dari tepi dan dia terkejut kerana Muka Zyan kini tiada cacat cela Luna merasa jantungnya berdegup dengan kencang setelah melihat wajah Zyan yang pulih sepenuhnya dan Luna mendekati Zyan dan Datin sofea.

"Mama Luna pergi keluar kejap beli makanan mama dan Zyan ada apa-apa nak pesan ke?"Tanya Luna kepada Datin sofea dan Zyan yang berada di katil.

"Roti 2 dan air 2 itu sahaja." Jawab Datin sofea kepada Luna dan dia kemudian fokus kepada Zyan yang berada di katil.



Luna mengganguk dan dia keluar Dari bilik menuju ke cafe hospital sampai di cafe dia memesan nasi ayam 1 dan makan dia membayar dan cari bangku untuk di dudukinya dia duduk di hadapan seorang lelaki dan dia kemudian mula menyuap nasi ayam ke dalam mulut selepas dia selesai makan dia basuh tangan dan membeli roti dan air untuk Datin sofea dan Zyan selepas membayar semua dia kembali ke hospital dan menuju je bilik Zyan 990 semasa dia ingin dan membuka pintu dia terdengar perbualan antara Datin sofea dan Zyan.

"Mama nak tanya kamu tentang hubungan kamu dengan Luna sampai bila kamu nak bercinta dengan dia?"Tanya Datin sofea kepada Zyan yang berada di katil dia ingin Zyan memikirkan tentang masa depannya.

"Zyan tak tahu mama Zyan sememangnya mahu mendirikan rumah tangga bersama Luna tetapi Luna tidak bersedia lagi." Jawab Zyan yang sedikir mengeluh dia tidak tahu tentang hubungannya sampai bila hendak bercinta dia juga hendak berkahwin dengan Luna.

"Kalau mama cakap hubungan kamu dan Luna tidak akan berjaya macam mana mama bukan nak pisahkan kamu berdua tapi kalau kamu betul sayangkan dia tunjukkan."kata Datin sofea kepada Zyan sebenarnya dia ingin jujur tentang PERJANJIAN dia dengan Luna dan Puan Sri Camelia tetapi dia tidak sanggup kecewakan anaknya.

"Ok ma."balas Zyan yang tersenyum palsu.







Selepas mendengarkan semua itu Luna menghela nafas dan masuk ke dalam bilik itu dia tahu sebenarnya Datin sofea ingin dia berkahwin dengan Zyan tetapi nak buat macam mana dia dengan Zyan hanya tentang PERJANJIAN itu.

"Nah,mama roti dan air."kata Luna dan Luna menyerahkan roti dan air kepada Datin sofea.

"Kamu teman Zyan sekejap ya Luna mama nak pergi keluar sekejap."kata Datin sofea dan keluar dari bilik sebenarnya dia ingin meninggalkan Luna dan Zyan berdua.

"Zyan awak macam mana sakit lagi ke?"tanya Luna dengan sedikit risau dengan keadaan Zyan.

"Saya tak sakit dah saya gembira sangat awak ada dekat sini teman saya."jawab Zyan dengan gembira sambil melihat muka Luna yang cantik bak bidadari itu.





Kemudian Datin Sofea masuk ke dalam bilik itu dan ingin memberitahu Zyan esok pagi dia akan discharge.

"Sorry sebab macam kacau kamu berdua mama cuma nak cakap esok pagi kamu akan discharge Dari hospital ni dan lusa kita balik ke Malaysia.

"Ok mama Zyan faham." Jawab Zyan.

"Satu lagi mama nak cakap balik nanti mama nak buat sedikit kenduri sempena kamu berjaya buat pembedahan mama akan ajak kawan mama dan papa kamu dan Luna pun boleh bawa kawan kamu." Kata Datin sofea dengan gembira dan dia keluar Dari bilik dan keluar dari hospital Datin sofea menaiki kereta dan balik ke mansion.







DI Malaysia

11.00 pm





Di mansion Louis sedang memikirkan sesuatu sambil melihat gambar Luna yang cantik dia merasa rindu dengan gadis itu dia memikirkan apa yang di buat oleh gadis itu sekarang alangkah indahnya jika gadis itu berasa di sisinya selalu semasa dia memikirkan tentang gadis itu dia menerima mesej dari mamanya melihat mesej itu membuatkan dia kesal.

"Louis lusa mama balik dengan Zyan adik kamu tu Selepas mama balik Nanti mama nak buat kenduri sempena pembedahan adik kamu berjaya kira kenduri kesyukuran jantan nak pergi mana hari tu mama nak kamu ada sekali faham!"

Mesej Datin sofea Dari whatsapp.



"Zyan Zyan Zyan semua pasal Zyan tak boleh ke bagi aku tenang sikit."marah Louis yang melihat mesej Datin sofea itu.



Kemudian Louis bangun Dari katil dan menyimpan gambar Luna selepas itu dia turun ke blik mandi untuk membersihkan badannya yang di penuhi darah itu mengingat tentang petang tadi membuatkan dia tersenyum sendirian seperti orang gila.

4 jam yang lepas

Semasa Louis hendak balik ke mansion dia terdengar seseorang berkata tentang Luna dan orang itu ingin mengambil kesempatan terhadap Luna sampai di lorong sunti dia menekup mulut lelaki itu dengan kain dan di bawa ke sebuah tempat dia meletakkan lelaki itu ke tanah lelaki itu sedar dan ingin melarikan diri.

"Tolong....lepaskan aku tolong."Rayu lelaki itu dengan menangis kerana takut dengan Louis.

"Hahahahaha....lepaskan kau lawak la kau ni buat apa aku nak lepaskan kau sedangkan aku nak bunuh kau."balas Louis yang sedang ketawa sinis.

"Apa salah aku?" Tanya lelaki itu dengan takut.

"SALAH KAU SEBAB KAU NAK AMBIL KESEMPATAN DEKAT GIRLFRIEND AKU." Jawab Louis dengan muka bengis.

"Si...apa girl...friend kau?bi..la ma...sa nak amb..il kesem....patan de..kat girl...firend kau?" Tanya lelaki itu dnega takut.

"LUNA GIRLFRIEND AKU HAHAHA DAH KAU PATUT MAMPUS!" Jawab Louis dengan bengis dan mula pancung kepala lelaki itu dengan kejam dia Gali tanah dan tanam lelaki itu dan kepala lelaki itu dia gantung di pintu rumah lelaki itu.



Selepas mengantung kepala lelaki itu dia kemudian masuk ke dalam keretanya dan melihat dari dalma kereta ada seorang ke rumah lelaki itu dan menjerit histeris apabila lihat kepala lelaki itu dan orang itu telefon polis kemudian dia melarikan diri di dalam kereta dia merasa puas kerana dapat mebunuh lelaki itu dia bau darah lelaki itu melekat dekat bajunya hanyir.



Dia tersenyum sendirian dan mula membersihkan badannya dan selepas itu dia tidur dan ingin mimpi tentang Luna.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now