BAB 49

31 1 0
                                    



Di bilik kerja Datuk Xyan sedang memikirkan sesuatu *Zyan tak bangun lagi kata doktor Zyan mungkin akan koma bertahun-tahun dan esok Luna akan ke Uk dan syarikat aku di sana perlu seorang Ceo tapi siapa yang aku nak lantik tiada masa lagi aku perlu memberi jawatan Ceo kepada Louis* dan pintu diketuk oleh seseorang.

"Masuk."Panggil Datuk Xyan dari dalam bilik.



Louis masuk ke dalam bilik apabila mendapat kebenaran daripada papanya.

"Bagus kamu datang ke bilik papa baru je papa nak panggil kamu."Kata papa yang duduk di kerusi.

"Ada apa papa nak panggil Louis?"Tanya Louis.

"Papa nak kamu pergi ke Uk syarikat papa perlukan Ceo awalnya papa nak adik kamu pergi tapi adik koma jadi papa nak kamu pergi ke Uk."Jawab papa.

"Nanti adik sedar macam mana?"Tanya Louis pula.

"Tentang itu kamu jangan risau kalau adik kamu sedar papa alan jelaskan tapi mungkin bertahun-tahun adik kamu akan koma."Jawab papa dengan sedih.

"Kenapa bertahun-tahun?siapa beritahu kepada papa yang adik koma bertahun-tahun?"Tanya Louis lagi.

"Doktor beritahu papa semasa kamu dengan mama ada di dalam bikik adik kamu."Jawab papa dengan mengeluh.

"Doktor beritahu apa?"Tanya Louis lagi yang ingin tahu.



2 Hari Lepas

Doktor Lille memanggil Datuk Xyan ke dalam billiknya untuk berbincang tentang Zyan.

"Kenapa dengan anak saya doktor?Bila anak saya akan sedar doktor?"Tanya Datuk Xyan yang sedang risau.

"Macam ni anak Datuk mungkin akan koma selama bertahun-tahun saya tidak tahu bila dia akan sedar sebab anak Datuk ada trauma dan racun bukan racun asid tapi racun dari kemalangan kereta itu jika anak Dato tidak terkena racun mungkin dia akan koma selama 1 atau 2 tahun tapi ini sebab trauma dan racun mungkin akan mengambil masa yang lama untuk dia sedar."Jawab Doktor Lille.

"Racun apa yang doktor cakap?Doktor tahu apa jenis racun itu?"Tanya Datuk Xyan lagi.

"Racun ini bukan sejenis atau gas tapi ia seperti dari kaca semasa saya melakukan pembedahan anak Datuk saya melihat kaca di lengan anak Datuk saya mengambil dan membuat pemeriksaan terhadap kaca itu bersama darah anak Datuk dan kaca itu mempunyai racun yang memberbahaya racun itu tidak diketahui kerana racun itu terlarang."Jawab Doktor Lille lagi dia faham perasaan Datuk Xyan.

"Boleh saya tahu apa trauma Zyan?"Tanya Doktor Lille.

"Anak saya ada trauma takut dengan darah."Jawab Datuk Xyan.



Doktor Lille hanya diam dan mengganguk faham.

"Kenapa Doktor?teruk sangat ke trauma anak saya?"Tanya Datuk Xyan.

"Jujur saya katakan trauma anak Datuk sangat teruk dan membuatkan otak membengkak saat otak menbengkak akibat trauma,cairan pada otak automatick mendorong ke atas tengkorak dan pembengkakan pada akhirnya dapat menyebabkan otak menekan batang otak sehingga meruosakkan RAS (Reticular Activating System) bahagian otak yang bertanggungjawab untuk membuat seseorang tetap sedar."Jawab Doktor Lille lagi.

"Bagaimana dengan racun pula doktor?"Tanya Datuk Xyan.

"Racun itu bukan sejenis ubat mungkin sebab bau minyak yang terlarang semasa berlaku kemalangan dan itu membuatkan kerusakan otak dan mengalami koma."Jawab Doktor Lille

"Saya faham Doktor apa-apa terus Doktor beritahu saya."Balas Datuk Xyan dan keluar dari bilik itu dengan sedih.





Doktor Lille hanya diam apabila melihat Datuk Xyan dia tidak mampu berbuat apa-apa kerana trauma Zyan sangat dalam.



Datuk Xyan hanya diam dan sedikit mengeluh *Maafkan papa Zyan sebab papa kamu kemalangan kalau malam tu kamu naik kereta dengan papa tak jadi kemalangan dan kamu tak koma* dia takut kehilangan anaknya.

"Papa jangan risau adik kuat adik akan sedar."Kata Louis memberi semangat kepada papanya.

"Macam mana dengan tawaran papa?kamu setuju?"Tanya papa pula.

"Louis setuju."Jawab Louis.

"Papa nak minta tolong sesuatu dengan kamu?"Pinta papa.

"Tolong apa?"Tanya Louis.

"Papa nak kamu tolong kamu menjaga Luna untuk adik kamu setelah dia koma adik kamu akan berkahwin dengan Luna buat masa ini perkahwinan akan ditangguhkan."Kata papa.

"Tangguh perkahwinan tapi bukan ke Luna tak setuju lagi tunang pun tak lagi."Balas Louis.

"Mereka tidak bertunang tapi papa tahu Luna cintakan adik kamu sebab itu papa minta kamu tolong jaga dia semasa di Uk nanti."Balas Datuk Xyan.

"Baiklah,papa Louis akan jaga Luna."Balas Louis pula dan keluar dari bilik itu.





Louis masuk ke dalam bilik dan memandang cermin *kau koma pun menyusahkan orang papa minta aku jaga Luna untuk kau Zyan memang tak la aku jaga Luna untuk aku bukan untuk kau bodoh papa cakap Luna cintakan kau itu silap Luna cintakan aku bukan kau bodoh aaargh sial kau ingat aku nak biar je kau kahwin dengan Luna itu kau silap aku tidak akan biarkan Luna kahwin dengan kau hanya aku boleh kahwin dengan dia HANYA AKU hahahahaha* dia ketawa dalam hati sambil tersenyum di depan cermin jika seseorang melihat dia sekarang pasti orang itu berkata Louis gila ketawa dan ketawa depan cermin.



Luna yang berada di mansion sedang berkemas untuk ke Uk esok dan tak sengaja dia terjumpa cincin yang diberi oleh Zyan.

"Cincin ni."Kata Luna sendiri sambil melihat cincin itu.



3 Tahun Lepas

Di sebuah villa ada sepasang kekasih yang sedang meraikan hari annivesary mereka:

"Awak ni cincin saya belikan khas untuk awak untuk annivesary kita."Kata Zyan dengan romantic.

"Terima kasih awak saya akan jaga ini baik-baik."Balas Luna dengan gembira.



Zyan sangat gembira kerana Luna menyukai hadiahnya.

Mereka berdua menari dan melakukan semua yang mereka berdua inginkan.



Melihat cincin itu Luna hanya mengeluh dan memasukkkan cincin itu ke kotak khas dan diletakkan di dalam begnya untuk dibawa ke Uk.





Selepas berkemas terus Luna tidur.





Louis yang berada di bilik tersenyum licik apabila melihat telefon yang berada di tangannya *LIONEL!Kesian kau mati dulu jadi ni ke bukti kau cakap tu bagis bukti kau tapi kau tak dapat nak bagi kepada Luna sebab kau dah mati dulu kesian....aku perlu hapuskan bukti ini esok aku akan pastikan bukti ini lenyap kalau tak aku yang mati* dan dia meletakkan telefon di bawah bantal dan dia memegang sesuatu di tangannya *Cincin ini sepatutnya milik aku kau tak layak ka Zyan hanya aku yang layak mendapat cincin ini* dia tersenyum apabila dia memakai cincin itu dia menyukai cincin itu dan dia memakai cincin itu sehingga tidur.





Puan Sri Camelia hanya diam melihat Luna berkemas dia tahu Luna rindukan Zyan cuma ada sesuatu yang menghalang Luna dan dia tidak pasti apa yang menghalang anaknya itu dia tidak mahu anaknya sakit hati lagi dia mahu anaknya gembira selepas dia memastikan Luna tidur dia masuk ke biliknya.







Datin Sofea yang berada di dalam bilik Zyan sedang mencari sesuatu *Mana cincin itu?Bukan ke Zyan simpan di sini esok aku tanya Xyan* tak dapat mencari dia masuk ke biliknya.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now