BAB 2

89 6 0
                                    

Di pagi hari,Louis bangun.Dia berjalan menuju ke dapur.

Semasa Louis ke dapur,Dia terdengar percakapan Zyan dengan kekasih hati Zyan bercakap di telefon. *sweet la sangat,Zyan ni pun satu tak sedar diri ke dah la hodoh dan bodoh pula.kalau,nak dibandingkan dengan aku mesti la aku lagi hensem dan bijak pula.kalau,ikutkan hati aku ni nak je aku tolak dia dalam swimming pool tu biar mampus dekat situ daripada hidup menyakitkan mata aku je.kalau,kau tak ada dalam life aku mesti life aku ni tenang je.sejak kau ada,dalam life aku.semua dah tak kisah pasal aku.semua kisah pasal kau je dan aku ni tak ada orang nak ambil tahu pun.semua orang kau rampas kawan aku mama dengan papa semua kau ambil.aku benci kau.aku nak kau mati* Louis cuba untuk tolak Zyan ke dalam swimming pool.Tapi,niatnya batal apabila dia melihat mama dengan papanya menghampiri Zyan untuk memberi Zyan hadiah kereta sport yang sangat diidamkannya.

Louis bengang dengan mama dan papanya yang selalu melebihkan Zyan daripada dia.Mama dan papanya selalu bagi Zyan hadiah yang bagus dan cantik sedangkan dia nak minta kereta baru pun susah *baik aku bla daripada sini,menyakitkan hati aku saja,aaargh.Shit* Louis pun tinggalkan rumah itu.




Luna menikmati aiskrim dan coklat yang diberi oleh peminatnya.Luna pelik apabila melihat aiskrim dan coklat yang berada di tangannya *kenapa dekat sini tiada nama biasanya orang yang hantar hadiah dekat aku,semua ada nama.mungkin,dia pemalu orangnya sebab itu dia tidak tuliskan nama di atas kard itu

"Tetapi kad Itu tertulis sesuatu. "Kata Luna sendirian sambil melihat kad yang berada di atas chocolate.

For:LUNA


I want you to know that i love you so much and i won't give up to get you.you are my first and last in love.please enjoy your chocolate and ice cream,i love you so much.

From:L***S

Luna rasa curious dengan kad itu*siapa pemilik kad ini?siapa yang memberinya?siapa L***S?Luna tertanya-tanya* Dia terfikir sesuatu.Dia mencapai telefonya yang berada dia atas katilnya dan dia menelefon Aqilah iaitu sahabatnya.



"Babe,Jom lepak.aku ada something nak bincang dengan kau,aku belanja kau makan makanan favorite kau harini tempat macam biasa."Kata Luna.Luna menutup telefon tanpa mendengar balasan dari Aqilah.

Luna bersiap untuk berjumpa dengan Aqilah.

Selepas bersiap.Luna turun ke bawah bersama kad yang dia terima.

Luna berjalan ke arah kereta dan dia masuk ke dalam kereta.

Luna meletakkan kad itu ke dalam begnya.Luna mula memandu kereta.


Tiba sahaja di restoran.Luna sudah nampak kelibat Aqilah yang sedang menunggu dia.

"Bab makan laju je kau kan."Perli Luna terhadap sahabatnya yang tersengih seperti kerang busuk.

"Hehehe,dah kau nak belanja.Mesti la aku laju dah la makanan favorite aku,melepas la aku nanti kalau aku lambat.kau nak bincang apa dengan aku?bunyi macam serious je."Tanya Aqilah dengan serious.

"Aku nak bincang pasal hadiah aku ni,ada orang bagi aku hadiah bunga,coklat and aiskrim banyak pula tu."Jawab Luna dengan serious.Dia menujukkan kad itu kepada Aqilah.

For Alyssa:

I want you to know that i love you so much and i won't give up to get you.you are my first and last love please enjoy your chocolate and ice cream,i love you so much.

  From:L***S

"Betul la,cakap kau pelik la ayat dia tulis dekat kad ni,macam psycho pula tu takut pula aku dengan kad ni."Kata Aqilah dengan perasaan risau terhadap sahabatnya itu.

"Erm,aku tak rasa dia psycho cuma dia minat dengan aku je kut."Balas Luna.Dia untuk menyedapkan hati sahabatnya itu supaya tidak risaukan dia.

"Hmm,ikut suka hati kau la.Tapi,kalau ada apa-apa beritahu aku cepat-cepat bukan apa,aku takut dia buat apa-apa dekat kau."Nasihat Aqilah kepada sahabatnya itu.Dia tidak mahu ada apa-apa terjadi dengan Luna.

"Ok,Nanti.ada apa-apa aku beritahu kau.Tapi,aku nak tahu la siapa yang hantar hadiah ni."Balas Luna sambil memikirkan siapa yang hantar hadiah itu kepadanya.

"Aku rasa aku tahu tapi ni tekaan je la,aku tak tahu betul ke tak,erm.aku rasa Prof Louis yang hantar sebab dia macam cintakan kau je dan nama dekat tu tertulis L***S kan LOUIS.ini pendapat aku je."Kata Aqilah kepada Luna yang sedang memikirkan sesuatu.

"Aku tak tahu la nak kata apa kadang aku fikir tekaan tu ada betulnya juga sebab semalam aku dekat bilik dia tiba-tiba marah sebab aku datang lambat tu dan dia minta nombor telefon aku,aku pun bagi la sebab dia cakap aku ni suka datang lambat la senang dia nak call nanti."Cerita Luna kepada sahabatnya itu.

"Aku rasa memang prof Louis la yang hantar cause aku tengok dia syok gila kat kau weh kau ingat tak semalam yang kita borak dekat class tu yang aku kau datang lambat cause kau on call dengan bf kau malam tu aku tengok muka dia jealous and marah gila dengan kau time tu tapi bila dia perasaan aku tengok dia cepat-cepat dia alihkan pandangan dia dekat kau kalau kau tengok muka dia time tu confirm kau rasa takut seram gila muka dia aku tengok muka dia pun dah takut."kata aqilah sambil geleng-geleng kepala mengingati muka marah prof Louis.

"Serious la aku tak perasaan pula dia tengok aku tapi bila difikirkan balik aku memang pelik bila marah dekat aku pasal aku on call tu marah dia tak tahu la aku nak cakap macam mana lain macam marah dia kalau prof lain biasa je marah tak ada la marah Macam prof Louis tu."kata Luna kepada aqilah yang sedang makan kek strawberry favorite dia.

"Kan aku dah cakap dia syok gila kat kau untung la kau dia syok kat kau aku ni tak ada pun orang suka kat aku but aku dah boyfriend aku tak perlu pun orang suka aku dah cukup aku ada boyfriend yang hensem,kaya macam oppa korea pulak tu."puji aqilah terhadap boyfriend sambil tersenyum sendiri.

"Baik kau kahwin je la dengan boyfriend kau tu untung jugak aku ada anak buah."kata Luna sambil minum air yang dipesannya tadi.

"Kau ni kan by the way dah lewat ni dah pukul 12 malam esok kita ada class pulak lambat Nanti kena marah dengan prof Louis tu pulak Jom balik."kata aqilah

"Jom."kata Luna.


Semasa Luna dalam perjalanan balik ke rumah Luna  ada kereta yang keluar Dari Kawasan rumahnya Luna mengingati kata-kata tadi aqilah tentang prof Louis dia pun menyedari yang kereta itu adalah kereta prof Louis yang dia tertanya-Tanya  *kenapa prof Louis  ada di Kawasan rumah dia?prof Louis buat apa di kawasan rumah dia?setahu dia rumah prof Louis bukan di sini?prof Loius pun Tiada kawan di sini?* dia cuba untuk berfikir positif mungkin prof Louis tunggu seseorang.

Luna pun memasuki rumahnya dan terus ke dalam biliknya kerana dia mahu bersihkan badan dan tidur.

Di dalam sebuah kereta Louis yang sedang bengang kerana Luna balik lewat Malam dia risaukan Luna  tetapi dia gambira cause hadiahnya diterima dia ke rumah Luna cause dia rindu dekat Luna semasa Luna dalam perjalanan balik dia tinggalkan kawasan itu dan dia tidak mahu Luna menyadari yang dia stalk Luna.Dia balik ke rumah dan terus ke biliknya untuk tidur.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now