Di Korea selatan
1.30 pagi
Mereka akhirnya sampai di Korea Zyan melihat Luna yang bangun daripada tidur dan Luna turun dari kapal terbang begitu juga dengganya dan mamanya mereka semua keluar dari AirPort dan menaiki kereta yang di bawa oleh driver mamanya mereka menuju ke sebuah mansion yang di miliki oleh Puan Sri Camelia.
"Finally sampai pun penatnya badan ni."kata Luna yang memasuki mansion itu dan ingin menuju ke biliknya.
"Sayang Jom saya temankan awak sampai ke bilik."kata Zyan yang menawarkan diri untuk temani Luna.
"No,thanks saya boleh naik sendiri lagi pun awak mesti penat kan rehat la besok kita akan pergi ke hospital tu."balas Luna dan masuk ke dalam lift untuk ke atas.
"Zyan Jom naik kamu berehat dulu besok hari yang panjang untuk kamu."kata Datin sofea yang melihatnya dari pintu.
"Ok mama."balas Zyan dengan sedikit senyuman lalu mereka masuk ke dalam lift.
Luna masuk ke dalam bilik dan menghempaskan badannya ke katil dia membuka telefon dan menelefon Louis.
"Hello baby i dah sampai penat sikit la lagi 2 hari i balik."kata Luna yang bercakap dengan Louis di dalam telefon.
"U rehat la dulu honey i tahu u penat perjalanan jauh kan."kata Louis di dalam telefon dia tahu kekasihnya penat.
"Ok baby i love you muah."kata Luna dan memberikan ciuman melalui video call.
"Love you mote honey muah too."balas Louis yang berada di dalam video call itu.
Luna ke bilik mandi dan membersihkan badanny dan selepas itu dia tidur kerana terlalu penat.
Semasa Zyan ingin ke biliknya dia terdengar perbualan Luna dengan seorang lelaki tetapi dia tidak tahu siapa jujur dia merasa cemburu dan dia merasa Luan ada lelaki lain di belakangnya tetapi dia tidak mahu bertindak terburu-buru dia cuba berfikir positif mungkin itu kawan baiknya dan dia pun ke biliknya untuk berehat.
"Siapa yang Luna telefon agaknya ya?hfft kalau aku tanya semestinya Luna tidak akan menjawab atau itu kekasih barunya no tak dia tak orang lain selain aku tak mungkin lebih baik aku mandi selepas itu aku tidur."kata Zyan sendirian di biliknya dan dia bangun daripada baring dia ke bilik mandi untuk membersihkan badannya dan dia pun tidur dan berharap fikirannya tentang Luna itu tidak betul.
Luna bangun dan dia mandi untuk bersiap dia turun ke bawah dan dia melihat Zyan dan Datin sofea sudah berada di meja makan.
"Lambat bangun Luna macam mana tidur semalam nyenyak?"tanya Datin sofea hairan biasanya Luna yang selalu bangun awal.
"Nyenyak sangat penat sangat semalam tu yang bangun lambat tu."jawab Luna sambil mengambil roti bakar di pinggan.
"Ok kalau dah habis breakfast Jom bertolak ke hospital nanti lambat pulak."kata Datin sofea tidak mahu melambatkan masa dia tahu Zyan dan Luna tidak berapa baik.
Luna dan Zyan hanya mengikuti Datin sofea dari belakang dan masuk ke dalam kereta di dalam kereta Zyan dan Luna tidak bercakap Darin sofea menyedari itu dia jug tahu Luna begitu kerana dirinya kerana hal tempoh hari dia melamar Luna untuk Zyan kalau dia tahu situasinya begini dia takkan melamar Luna untuk Zyan dia merasa bersalah terhadap Zyan kerana dirinya Luna mengelak dari Zyan.
Mereka sampai di hospital LUNA'S HOSPITAL INTERNASIONAL atau di kenali di Korea 루나의 국제 병원 hospital ini milik Luna dan separuh Luna miliki Schol,Hospital,college,cafe dan office mereka masuk ke hospital dan meraka menuju ke bahagian pembedahan plastik Surgery mereka bertemu doktor bernama KIM LYON NAM Zyan masuk dengan Datin sofea Zyan dan Datin sofea tandatangan beberapa kertas dan selepas itu Datin sofea membayar semua bil untuk pembedahan Zyan semasa ingin melakukan pembedahan Zyan merasa sedikit gementar.
"Zyan rasa takut la pembedahan ini akan berjaya ke?"tanya Zyan kepada mamanya yang berdiri di tepinya.
"Don't worry semuanya akan berjaya jangan risau."balas Datin sofea dan memberikan semangat untuk anaknya itu.
"Jangan risau semuanya akan berjalan dengan lancar sorry sebab mengelak daripada awak saya cuma busy sikit lately ni now saya ada dengan awak jangan risau saya selalu ada dengan awak dan awak akan berjaya." Kata Luna yang memberi semangat kepada Zyan dan dia memegang tangan Zyan dan memberi kata-kata semangat.
Zyan masuk ke dalam bilik pembedahan dan pembedahan berjalan selama 7 jam dan selama 7 jam itu Datin sofea tidak senang duduk memikirkan tentang anaknya yang berada di dalam bilik pembedahan itu dan selepas itu Doktor Kim Lyon Nam keluar Dari bilik pembedahan itu.
"Doktor macam mana dengan anak saya?" Tanya Datin sofea dengan risau.
"Anak puan baik-baik sahaja dan pembedahan ini juga berjalan dengan lancar Zyan akan di pindahkan ke wad dan puan di benarkan melawat dan balutan di mukanya akan di buka esok Kalau tak ada apa-apa saya pergi dulu."Jawab Doktor kim Lyon Nam dan dia terus pergi dari situ.
"Terima kasih ya allah Luna pembedahan berjaya syukur sangat." Kata Datin sofea yang bersyukur anaknya selamat dan pembedahan berjaya.
Luna hanya tersenyum dan mengangguk Luna juga lega kerana pembedahan ini berjaya dia harap Zyan tidak lagi insurer dengan dirinya Datin sofea dan Luna melawat Zyan mereka melihat Zyan sedang tidur nyenyak dengan balutan di muka Datin sofea ingin tidur di hospital ingin menemani anaknya dan Luna balik ke mansion untuk berehat.
Di malaysia
5.00 petang
Datuk Xyan mencari anaknya Louis dan memberitahu Louis pembedahan Zyan berjalan dengan lancar.
"Syukur pembedahan berjalan dengan lancar dah la papa naik dulu nak solat." Kata Datuk Xyan dan naik ke biliknya untuk solat membersihkan diri.
Louis hanya memandang papanya naik ke atas dia kesal kerana Zyan selalu dapatkan perhatian dari papa dan mamanya dia harap Zyan masa pembedahan tetapi lain pula jadinya dia pun menaiki tangga untuk ke biliknya masuk dalam biliknya dia baring di katil sambil melihat gambar Luna di telefonnya dan memikirkan tentang Luna di sana dia ingin mengikut Luna ke korea tetapi papanya menyuruh dia duduk di rumah kerana ingin berbincang tentang company dia merasa kesal benci terhadap Zyan dia harap Zyan menghilang Dari hidupnya ataupun lebih tetapatnya M.A.T.I dia ingin Zyan mati kerana baginya Zyan itu adalah bala dan beban baginya dia benci B.E.N.C.I teramat terhadap Zyan.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
Mistério / SuspenseSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...