Luna keluar dari mansion dan dia jogging di taman mansion.
Semasa Luna jogging,Dia terserempak dengan Louis dan dia menyapa Louis.
"Hye,baby what are you doing here?" Tanya Luna dengan senyuman manis.
"I miss you,honey.you tahu kan kita tak boleh berjumpa secara terang hanya boleh sembunyi.by the way lagi 5 bulan graduate kan,honey."Jawab Louis yang tersenyum manis kepada Luna.
"Yes."Balas Luna yang sedang jogging.
"Selepas graduate,apa kata you kerja dekat company papa i sebab papa i suruh i kerja dekat company dia.You boleh jadi secretary i."Cadang Louis panjang lebar sambil melihat Luna atas bawah.
"Entah la,boleh kut.Tapi,I perlu tanya ibu i dulu tentang ini.I miss you so much,baby.I want tell you something tomorrow,I need go to korea cause my boyfriend have something to do in korea and i need to go with him."Kata Luna dengan berhati-hati takut kata-katanya menyakitkan hati Louis.
"Hmm okay,actually I don't want you to go ther but I have to understand you honey."Balas Louis yang sedang memeluk Luna.Dia rindukan Luna perempuan yang dia cinta.
"I'm sorry,baby.by the way malam nanti you busy tak?Kalau you tak busy i nak ajak you dinner.Esok i nak fly dah."Tanya Luna sambil mengedipkan matanya.
"Don't do that honey you really cute honey,i always have time for you honey."Jawab Louis dengan senyuman.Dia tidak tahan melihat Luna yang sangat comel.
"Okay,see you tonight,baby."Balas Luna yang ingin pergi dari Louis.Tapi,tangannya di pegang oleh Louis.Dia menoleh ke arah Louis.
"Honey it's early jangan balik lagi.You know,I miss you so much dan i boleh jumpa you secara senyap macam ni sahaja.I want youspends time with me,honey."Kata Louis dengan nada lembut.Dia mahu menghabiskan masanya bersama Luna perempuan yang dia cinta.
"Okay,so now kita pergi makan.Jom,i lapar.I tak makan apa-apa pun dari tadi."Ajak Luna dan dia menuju ke arah kereta Louis.
Louis mengikut Luna dari belakang sambil tersenyum sendiri.
HOTEL LUNA'CAMELIA INTERNATIONAL
Mereka berjalan ke arah restoran.Mereka berdua duduk di tepi pantai sambil memandang pemandangan yang indah.
"Waiter,I want pancake 2 and drink lemon 1 and fresh orange 1,just this."Pesan Louis kepada waiter itu.Dia merasa geram pula dengan waiter itu kerana berani waiter itu memandang Luna.Luna adalah miliknya.
Waiter itu pun beredar setelah mendapat jelingan maut daripada Louis.
"How do you know i suka makan pancake and air lemon at breakfast?"Tanya Luna dengan terkejut kerana Louis memesan makanan yang dia makan setiap breakfast.
"Honey i your boyfriend dan i tahu banyak lagi tentang you semua i tahu.Kalau you nak tahu,I kenal you dah lama dah cuma selama ni i perhatikan you dari jauh sahaja." Jawab Louis dengan tenang.Dia merasa Luna sangat comel apabila Luna terkejut.Dia sebenarnya sudah tahu semua benda tentang Luna kerana dia selalu stalk Luna seperti masa sekolah dulu.
"Kenal dah lama bila?bukan kita kenal dekat University ke?"Tanya Luna lagi.Dia pelik apabila Louis bercakap semua itu seperti Louis sudah kenal lama dengannya.
"Honey i kenal you dari sekolah lagi i and i dah perhatikan you dari sekolah lagi cuma you je tak nampak,honey.I just love you,honey.You first love i dan you akan jadi my last love,honey.I tak kisah you dah ada boyfriend sebab dia itu cuma boyfriend bukan suami.Tapi,kalau you dah kahwin pun i tetap akn rampas you orang itu sebab you just my mine,honey.Hadiah yang you terima selama ini adalah dari L***S itu adalah i,honey."Jawab Louis dengan panjang lebar.Dia tahu yang Luna akan terkejut dengan pengakuan dia.Tapi,Dia tidak boleh simpan lagi.Dia mahu Luna mengetahui kehadirannya
Tidak lama kemudian,Waiter lelaki itu sampai di meja Luna dan Louis bersama dengan pancake dan minuman yang di pesan tadi.Semasa meletakkan makanan,Mata waiter itu sesekali memandang Luna.
Selepas meletakkan makanan,Lelaki itu pergi dari situ.
"Seriously;kenapa you tak tegur i?kenapa you just perhatikan i je.baby?and thanks for the gift i really like it."Tanya Luna lagi dengan terkejut apabila mendengar pengakuan Louis.
"I takut you tak terima i dan i takut nak tegur you."Jawab Louis lagi.Dia tersenyum melihat Luna yang suka dengan hadiahnya.
"Okay,i terima pengakuan,baby.Jom makan,I dah lapar ni."Balas Luna dan mula makan pancake.
Sesekali Luna memandang Louis yang sedang makan.
"Ehem,I tahu i hensem tapi tak payah curi-curi tengok muka i.Kalau suka pandang je muka i ni.Tak ada siapa yang akan marah.I'm yours,honey.I'm your mine,honey.I lagi suka adalah bila you pandang I."Usik Louis yang sedar kekasihnya memandang mukanya.
"Fine,tahu la dia tu hensem.Tapi,I saja je nak pandang muka you."Balas Luna dengan usikan kekasihnya itu.
"Erm,i nak pergi toilet kejap.You jangan pergi mana-mana,I nak pergi bayarkan makanan ini sekali." Kata Louis dan dia bangun dari kerusi.Dia menuju ke kaunter untuk bayar makanannya.
Louis mencari keberadaan waiter itu.Dia menjumpai waiter itu terus dia tarik waiter itu ke dinding yang berada di tempat sunyi.
"KAU NI NAK MAMPUS KE HAH!BERANI KAU TENGOK GIRLFRIEND AKU MACAM TU!"Marah Louis kepada waiter itu.
"Ma...af Tuan saya tak sengaja." Balas waiter itu meminta maaf kepada Louis.
"KAU DENGAR SINI JANGAN PERNAH MIMPI ATAU BERANGAN NAK BERSAMA DENGAN GIRLFRIEND AKU SEBAB AKU TIDAK AKAN ABAGI SESIAPA DEKAT DENGAN DIA FAHAM!KAU BERNASIB BAIK NI DEKAT RESTORAN KALAU TAK KAU DAH LAMA MATI!LAGI SATU KALAU KAU BUKA MULUT ATAU CAKAP DEKAT SESIAPA ATAU GIRLFRIEND AKU TENTANG HAL INI.AKU AKAN BUNUH KAU.JANGAN CABAR AKU FAHAM!!!."Marah Louis kepada waiter itu.Dia juga memberi amaran kepada waiter itu.
"Baik...Tuan saya tak cakap."Balas waiter itu dan terus dia masuk ke dalam hotel.
"tahu pun takut kau nasib baik hari ini.Kalau aku jumpa kau lagi memang aku bunuh kau.berani Kau tengok girlfriend aku macam tu"Kata Louis perlahan sambil melihat waiter masuk ke dalam hotel.
Selepas itu,Louis berjalan menuju ke meja yang di duduknya tadi.
"Honey,Jom balik.I dah bayar tadi."Kata Louis kepada Luna yang sedang khusyuk baca majalah di hotel itu.
Louis kemudian menghantar Luna balik ke mansion.Sebelum Luna balik ke mansion,Luna menyuruh Louis menutup mata dan kemudian Luna mencium bibir Louis dan Louis membalasnya mereka berciuman selama 5 minit dan kemudian mereka berdua mengambil nafas.
Selepas itu,Louis mencium pipi Luna dan Luna pun masuk ke dalam mansion.Louis pulang ke rumahnya.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
Mystère / ThrillerSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...