BAB 19

41 2 0
                                    

Korea

Day 3

8.00 am





Luna bangun Dari tidur dan dia melihat Zyan berada di Kati pesakit dia baru ingat dia tidur di hospital semalam dia mengambil telefonnya di dalam beg dan dia melihat ada 100 miscall dari ❤Baby rupanya Louis yang call dia tidak sedar kekasihnya telefonnya *pasti Louis marah kepadanya kerana dia tidak menjawab call Louis macam mana ni dah la Zyan berada kat sini ah Nanti la aku pujuk Louis tu sekarang aku nak balik lepastu mandi baru aku pujuk Louis.*

Luna bermonolog dalam hati kemudian Datin sofea masuk ke dalam bilik.

"Zyan mama dah selesaikan tentang bil dan baju kamu mama dah kemas sekarang kita dah boleh balik Luna kamu mesti penat kan stay dekat hospital ni semalam jom balik esok kita balik ke Malaysia."beritahu Datin sofea kepada Zyan dan Luna yang berada di sofa di bilik itu.



Zyan dan Luna bangun keluar Dari bilik pesakit itu mereka berdua hanya mengikut langkah Datin sofea dari belakang mereka berdua keluar Dari hospital nak menaiki kereta menuju balik ke mansion.



Sampai di masion Luna dan Zyan masuk ke dalam mansion mengikut langkah Datin sofea Dari belakang.

"Zyan kamu pergi berehat dulu Luna kamu pergi la rehat di dalam bilik mama nak masak dulu." Kata Datin sofea dengan lembut dan dia pun ke dapur untuk memasak.







Luna dan Zyan masing-masing masuk ke dalam bilik sampai di bilik Luna letak begnya ke bawah dan menghempaskan badany ke katil dan dia membuka telefonnya dan menelefon balik Louis.

"Semalam tak telefon pergi mana semalam ke jantan tu tak bagi telefon tak bagi call." Kata Louis dengan marah yang berada di dalam telefon.

"Bukan macam tu I tertidur semalam i tak dengar u call."pujuk Luna dengan lembut.

"Hmmm,ye la I maafkan u tapi u balik nanti i nak habuan i."Kata Louis dengan mengoda.

"I know okay i bagi nanti i balik I bagitahu u okay baby." Kata Luna dengan sedikit mengoda Louis.

"Yes,I love you honey miss you so much ok la i gotta to go jumpa esok honey take care."kata Louis dengan gembira dia gembira kerana Luna memujuk dia.

"I love you too yeah you too."Balas Luna dengan gembira.

Selepas menamatkan panggilan Luna pergi ke bilik mandi dan membersihkan badannya selesai mandi dia bersiap dan turun ke bawah untuk menolong Datin sofea.







Di dalam bilik Zyan berfikir tentang kata-kata mamanya di hospital semalam *adakah aku patut melamar Luna tapi Luna cakap dia nak habiskan belajar dulu sampai PHD tapi aku betul cintakan dia aku nak dia jadi isteri aku Zyan* bermonolog dalam hati dia malas memikirkan tentang hal ini dan dia kemudian mandi membersihkan badannya selepas itu dia turun ke bawah untuk makan dan dia melihat Luna yang berada di meja makan.

"Mari makan Zyan mama dan Luna dah siap masak."ajak Datin sofea yang melihat anaknya turun ke bawah.

"Kamu nak apa Mama masak spaghetti carbonara je hari atau kamu nak makan benda lain." Tanya Datin sofea kepada anaknya itu yang sedang duduk.

"Spaghetti mama la Zyan suka."Jawab Zyan dengan senyuman dan dia melihat Luna sedang makan itu.

Kemudian mereka mula makan Zyan makan sesekali melihat Luna yang berada di de depannya dia entah kenapa dia mahu melihat Luna harini padahal mereka selalu sahaja berjumpa.



Datin sofea yang perasaan Zyan melihat Luna hanya mendiamkan diri dia tahu Zyan memikirkan tentang kata-kata dia kepada Zyan semalam di hospital dia kemudian mula bersuara.

"Lusa mama mahu membuat kenduri macam kenduri kesyukuran la mana jemput banyak orang lusa jam 9.00 malam hingga jam 11.00 malam mama dah beritahu semua orang tentang kenduri ini mama juga dah suruh bibik siapkan makanan dan catering juga decorations semua sudah akan di buat esok."Beritahu Datin sofea kepada Zyan dan Luna yang sedang makan itu.





Luna dan hanya mengganguk faham Luna tahu Zyan perhatikan dia semasa makan dia cuma malas mengambil tahu yang dia fikir sekarang perut dia yang sedang lapar untuk mengisi makanan sebab itu dia makan dulu dan sesekali mengganguk faham apa yang di cakap oleh Datin sofea tanpa mencelah.





Selesai makna Luna ingin masuk ke dalam bilik tetapi ada tangan yang tarik tanganya dan orang itu adalah Zyan.

"Boleh kita berbincang?" Tanya Zyan dengan lembut.

"Ok boleh,nak bincang apa?" Tanya Luna pula dengan sedikit lembut.

"Kenapa lately ni saya tengok awak macam nak mengelak dari saya dan saya nak tahu siapa yang awak selalu call panggil baby atau itu lelaki yang awak baru jumpa baru-baru ini."Luah Zyan dia ingin tahu siapa yang Luna telefon dan kenapa Luna mengelak dengan dia baru-baru ini.

"Saya tak mengelak awak cuma saya nak cari ketenangan saya stress la lately ni banyak assignment dan orang saya call tu silap bukan call tapi berlakon saya berlakon dengan kawan je." Jawab Luna menafikan semua pertanyaan Zyan padahal semua itu betul.

"Baiklah saya percaya dah masuk la dalam bilik mesti awak penat kan jaga." Kata Louis dengan lembut dia percaya dengan Luna dia percaya Luna tidak akan menduakannya dan dia masuk ke dalam biliknya kembali.



Luna yang berada di dalam bilik menghela nafas lega selepas ini dia perlu berhati-hati dengan relationship dia dengan Louis dia perlu berjaga-jaga dia tidak mahu semua ini terbongkar dia perlu menunaikan PERJANJIAN itu dan selepas itu baru dia boleh beritahu semua relationship dia dengan Louis dia Akan pastikan tiada siapa tahu hubungannya dengan Louis.









Di Malaysia

5.00 petang

Louis gembira kerana Luna memujuk dirinya dia ingat Luna tidak kisah tentang dia tetapi sangkaan dia salah rupanya Luna sangat mencintai dirinya dia merasa sangat gembira dia sangat gembira sehingga dia tersenyum sedirian sesiapa sahaja yang melihatnya kini pasti orang akan ingat dia orang gila senyum seorang diri dia akan pastikan Luna Akan menjadi miliknya hanya miliknya dan masa sahaja Akan menentukan semua itu dan dia akan pastikan juga Luna tidak akan meninggalkanya jika tidak dia Akan menggunakan cara yang kasar walaupun terpaksa dia Akan lakukan semua itu hanya untuk Luna.

Datuk Xyan melihat telefonnya dan dia membaca mesej yang di hantar oleh isterinya Datin sofea dia berasa bersyukur kerana Zyan dapat perempuan yang baik dan cantik dia berharap Luna akan menjadi menantunya.

Awak jangan risau anak awak Luna yang jaga tahu Saja la kan anak kita tu tak boleh berjauhan langsung denga Luna.

Mesej Datin sofea.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now