Di sebuah rumah yang terpencil di dalam hutan ada seorang lelaki yang diikat di dalam bilik lelaki itu pengsan penat menjerit meminta tolong.
"Woi,Bangun!"Kata Seorang lelaki dan menyiram air ke muka lelaki yang pengsan itu.
Mata lelaki itu terbuka dan bangun dia melihat dirnya basah kerana disiram oleh lelaki di depannya itu.
"Kau fikir kau raja tidur je kerja kau."Kata lelaki itu dengan marah dia sangat benci dengan lelaki itu.
"Abang,tolong lepaskan adik."Rayu lelaki yang diikat itu.
"Tidak akan."Balas lelaki yang berdiri itu.
"Apa salah adik?"Tanya lelaki yang diikat itu.
"Banyak salah kau semua kau nak rampas mama dengan papa kau rampas dari aku kawan aku pun kau dah rampas dan kekasih aku pula kau nak rampas aku tidak akan biarkan itu berlaku."Jawab lelaki itu dengan marah.
"Adik tak pernah rampas apa yang abang ada termasuk Luna."Balas lelaki yang diikat itu.
"Yes,kau dah rampas semua yang aku ada Zyan sekarang tiada siapa akan rampas hak aku lagi semua dah anggap kau mati termasuk mama dan papa."Kata lelaki itu dengan marah.
Lelaki yang bernama Zyan itu dipukul dengan teruk.
"Zyan,kau dah kalah ini Louis la tiada siapa mampu mengalahkan aku."Kata Louis dengan sombong.
"Sanggup abang buat adik seperti ini abang kejam."Kata Zyan dengan kesakitan akibat dipukul.
"Aku sanggup atau kau cuba kau fikir balik kau dengan mama nak masuk meminang Luna sedangkan kau Luna itu kekasih aku sekarang aku atau kau yang kejam."Balas Louis dengan marah dan melemparkan pasu kaca di sekitar Zyan.
"Abang adik minta maaf adik."Kata Zyan meminta maaf dengan abangnya Louis.
"Pergi mati la kau dengan maaf kau."Balas Louis dan melemparkan pisau di tepi Zyan.
Zyan hanya menangis dia menyesal kerana tidak berfikir panjang akibat perbuatannya dia sangat menyesal dan merasa bersalah terhadap abangnya walhal sebaliknya abangnya tudak pernah memikirkan tentang perasaanya.
5 Bulan Kemudian
Louis membawa makanan terhadap Zyan dia tidak mahu Zyan mati dia ingin menyiksa Zyan.
"Nah,makan."Kata Louis memberikan makanan dan keluar dari bilik itu.
Zyan makan dengan lahap dia sangat lapar daripada pagi dia tidak makan tangannya sudah dilepaskan oleh Louis untuk dia makan tiba-tiba Zyan menjumpai satu besi kecil dan gunting di dalam bekas itu makanan itu dia tidak tahu siapa yang meletakkan gunting dan besi kecil di dalam bekas makanan itu tapi dia berterima kasih kepada orang itu *ya allah terima kasih kerana menghantar orang untuk menolongku.*
Selepas Louis beredar dari rumah terpencil itu tanpa dia sedar Zyan sedang melarikan diri dari rumah itu.
Di rumah Louis sedang tidur dengan tenang tiba-tiba dia mendengar sesuatu di luar rumah dia turun ke bawah dan melihat apa yang sedang berlaku.
Di luar rumah Datin sofea dan Datuk Xyan terkejut apabila mendapat panggilan dari Zyan.
"Abang anak kita masih hidup."Kata Datin Sofea dengan menangis dia gembira kerana anak mereka masih hidup.
Datuk Xyan mengangguk dan bersyukur anak mereka masih hidup terus Datuk Xyan menelefon polis dan meminta bantuan polis.
Louis yang mendengar tentang itu sangat terkejut *macam mana dia boleh terlepas kalau polis jumpa dia tentu aku masuk ke dalam dan aku tidak jumpa Luna lagi No itu tidak akan terjadi malam ini kau akan mati Zyan aku pastikan kau mati* dia naik ke atas dan berpura-pura tidur.
Selepas Datuk Xyan dan Datin Sofea mengikuti polis untuk mencari Zyan dan menyelamatkan Zyan di lokasi yang diberikan terus Louis bangun keluar dari rumah.
Louis mencari keberadaan Zyan dan dia menjumpai Zyan sedang meyorok di sebuah rumah terbiar dia masuk ke rumah itu dengan pistol di tangan.
"Mana kau nak lari?"Tanya Louis yang melihat Zyan mencuba melarikan diri.
"Abang."Panggil Zyan.
"Malam tu aku tak dapat bunuh kau malam ini aku akan pastikan kau mati."Balas Louis dengan memegang pistol.
"Abang fikir tentang mama dan papa abang ini adik abang."Kata Zyan dengan takut.
"Aku benci kau Zyan kau hanya bawa masalah terhadap aku."Balas Louis pula.
Louis menekan picu dan menembak Zyan tepat di jantung dengan 3 tembakan Louis mendekatkan dirinya dengan Zyan yabg terbaring dia meletakkan jarinya leher Zyan dan merasakan nadi Zyan sudah tidak ada dia tersenyum gembira apabila memastikan Zyan mati *akhirnya kau mati puas hati aku hahaha.*
Louis pulang ke rumah apabila melihat kereta polis hampir tiba sempat dia menghapuskan bukti di rumah terbiar itu dan dia biarkan sahaja mayat Zyan di rumah itu.
Datin Sofea dan Datuk Xyan balik ke rumah dengan menangis mereka tidak sangka anak mereka akan jadi begini.
"Kenapa mama dengan papa menangis?"Tanya Louis yang baru turun.
"Louis,adik kamu dah tiada polis menjumpai adik kamu ditembak di jantung dan mati di sana."Jawab Datuk Xyan dengan menangis begitu juga dengan Datin Sofea.
Louis mulai menangis sedangkan dia tahu perkata sebenar dalam diam dia tersenyum licik.
Keesokannya Datin Sofea dan Datuk Xyan berada di kubur Zyan bersama Louis mereka berdua sangat sedih dengan kepergian anak mereka Luna dan ibunya turut berada di situ mereka juga tidak menyangka Zyan pergi secepat ini.
Di bilik Luna memikirkan tentang Zyan sambil melihat cincin *Maafkan saya Zyan kerana tidak dapat membalas perasaan awak* dia menyimpan kembali cincin itu di dalam laci.
Louis yang berada di bilik tersenyum licik sambil memegang cincin milik Zyan *Akhirnya cincin ini milik aku dah lama aku tunggu saat ini tiada siapa akan menganggu aku lagi* dia sangat gembira dengan pemergian Zyan sedangkan mama dan papanya masih lagi bersedih dengan permergian adiknya.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
غموض / إثارةSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...