Zyan yang berada di bawah hanya melihat abangnya yang sedang menaiki tangga untuk ke atas dan dia terkejut apabila mendengar abangnya menghempas pintu biliknya dia rasa pelik apabila melihat abangnya *Kenapa abang marah tadi elok sahaja happy senyum seorang diri kenapa sekarang abang marah pelik betul la dah la baik naik atas masuk bilik mandi* selepas itu dia naik atas dan masuk ke dalam bilik.
Louis masuk ke dalam bilik dan menghempaskan pintu bilik dia benci apabila melihat muka Zyan dia mahu Zyan mati *Lionel apa kau buat di office aku apa permainan kau kali ini yang pertama kau dulu aku hapuskan selepas itu baru Zyan* dia almari dan mencari sesuatu.
"Mana kotak tu aku letak di sini jumpa pun."Kata Louis seorang diri dambil mecari-cari kotak di bawah almari.
"Aku perlu hapuskan kotak ini kalau aku tidak hapuskan kotak ini semua akan terbongkar."Kata Louis lagi seorang diri dia memegang kotak ini dan meletakkan di dalam beg.
"Sebelum ini aku dengar percakapan antara Aqilah dan Luna tentang perjanjian dan oerjanjian itu sebab Luna bercinta dengan Zyan tapi perjanjian apa kenapa aku tak tahu sedangkan aku ni family Zyan abang dia apa yang aku tak tahu mama dengan papa ada sorok apa-apa ke daripada aku kalau Luna bercinta dengan Zyan sebab perjanjian maksudnya Luna tidak cintakan Zyan jadi aku ada peluang untuk dapatkan Luna sepenuhnya."Kata Louis yang teringat perbualan Luna dan Aqilah dia juga tertanya-tahya apakah perjanjian itu sebenarnya.
Malas memikirkan Louis meletakkan beg di tepi katil dan turun ke bawah.
Datin sofea yang berada di dapur terkejut apabila terdengar Louis menghempas pintu *apa masalah anak lelaki sorang ni asyik hempas pintu je ingat pintu tu murah agaknya mahal dia nak bayar ke pening la aku kenapa la aku dapat anak macam ini sudah betul la tapi kenapa dia hempas pintu ada masalah ke nanti la aku tanya baik masak dulu sedapnya bau tak sabar nak makan* selepas siap masak Datin sofea hidangkan makanan di atas meja makan.
"Mama dah siap masak ni semua turun makan."Jerit Datin sofea dan kembali ke dapur dan mengambil minuman dan di bawa ke meja makan.
Mereka semua makan bersama semasa makan tiada percakapan hanya diam sunyi dan Datin Sofea memulakan percakapan.
"Louis mama nak tanya tadi kamu hempas pintu kenapa ada masalah kalau ada masalah bagitahu mama dengan papa."Tanya Datin Sofea kepada Louis yang sedang makan itu.
"Tak ada apa la mama cuma stress sahaja."Jawab Louis dia tidak mahu mamanya tahu masalah dia.
"Kalau kamu stess kamu pergi bercuti."Kata Datin sofea yang memberi cadangan dan mengambil lauk yang berada di atas meja.
"Betul cakap mama kamu pergi la bercuti ajak adik kamu sekali."Sampuk Datuk Xyan yang setuju dengan cadangan isterinya:
"Nanti Louis fikir tentang ini pukul 10 nanti Louis keluar sekejap ada hal dengan kawan mungkin Louis balik lewat sedikit."Kata Louis dia sebenarnya mahu bercuti tapi bukan dengan Zyan tapi dengan Luna hanya berdua dengan Luna.
"Pergi la jangan balik lewat sangat."Kata Datin sofea dan sambung makan begitu juga dengan Datuk Xyan.
Zyan hanya diam di meja makan tidak mahu bercakap dia takut jika dia bercakap abangnya makin bencikan dia kerana dia tahu abangnya bencikan dia dan dia juga nampak riak muka abangnya selepas mama dengan papa berikan cadangan untuk bercuti dengannya.
"Ma pa Zyan dah habis makan Zyan ke luar sekejap ambil angin malam."Kata Zyan dan bangun dari kerusi dan keluar dari rumah.
Selepas makan Datin Sofea mengemas meja makan dan membasuh semua pinggan dan selesai semua Datin Sofea dan Datuk Xyan berborak di ruang tamu Louis turun ke bawah dan keluar dari rumah sempat Louis melihat Datin sofea dan Datuk Xyan berborak selepas itu dia keluar dari rumah dan masuk ke dalam keretanya menuju ke suatu tempat.
40 minit kemudian
Louis sampai di suatu tempat dia keluar dari kereta dan dia membawa beg dan dia membuka kotak itu kemudian dia menghidupkan api dan mula membakar kotak tersebut dia menjadi benci melihat gambar di dalam kotak tersebut dia pasti Lionel datang ke malaysia kerana ini *Lionel aku tahu kau sengaja datang ke malaysia dan berpura-pura menjadi peminat Luna aku tidak akan benarkan kau dekat dengan Luna aku akan pastikan Luna tidak akan ingat sampai bila-bila aku akan pastikan itu dia hanya milik aku hanya milik aku tiada siapa akan dapat dia selain aku* selepas membakar semua bukti dan memastikan semua bukti di hapuskan Louis menyiram air di atas api dan masuk ke dalam kereta di dalam kereta Louis lega kerana semua bukti di hapuskan dan dia memandu menuju ke balik ke rumah.
Zyan memgambil angin malam di luar rumah dan memikirkan sesuatu *Apa yang abang bawa di dalam beg macam benda penting je tapi kenapa abang benci sebab aku hodoh ke tapi aku dah buat pembedahan tu kenapa abang masih benci aku* memikirkan ini membuatkan air mata Zyan jatuh dia tidak tahu kenapa abangnya membenci dia tak lama kemudian Zyan nampak kereta abangnya masuk ke dalam kawasan rumah dia cepat mengelap air matanya dan masuk ke dalam rumah.
"Kamu dah naik atas ke Zyan?"Tanya Datuk Xyan yang berada di tepi isterinya.
"Zyan naik dulu la mengantuk."Jawab Zyan dengan lembut dan naik ke atas dan masuk ke dalam bilik.
Tak lama kemudian Louis masuk ke dalam rumah dan naik ke atas dan masuk ke dalam bilik manakala Datin Sofea dan Datuk Xyan berborak di bawah.
Luna yang berada di bilik memikirkan sesuatu *siapa lelaki tu macam pernah nampak tapi siapa pelik dia tegur aku bila aku last day di college itu pelik dia cakap dia peminat aku tapi kenapa aku tak pernah nampak pun sebelum ini dia di college apa-apa sahaja la baik aku tidur* malas memikirkan tentang lelaki misteri itu Luna bangun dan mencuci muka dan tidur.
"Esok la aku call dia tadi bukan nak datang cakap nak datang batang hidung pun tak nampak:"Kata Luna seorang diri semasa pandang telefon di atas meja dan tutup lampu dan tidur.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
Mystery / ThrillerSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...