BAB 52

41 0 0
                                    



"Apa kamu cakap ni kamu sedar tak Luna ni kekasih adik kamu."Kata Datin Sofea dengan marah.

"Itu dulu mama sekarang ini Luna kekasih Louis."Balas Louis pula.

"Luna betul ke apa yang Louis cakap ni?"Tanya Puan Sri Camelia.

"Betul,ibu."Jawab Luna jujur tidak mahu sembunyi lagi hubungannya dengan Louis.



Datin Sofea menangis merasa bersalah terhadap Zyan manakala Puan Sri Camelia cuba memujuk Datin Sofea.





Luna menarik tangan Louis sehingga ke luar rumah.

"Apa you cakap ni?"Tanya Luna sedikit marah dengan Louis.

"I cakap tentang hubungan kita,salah ke?"Tanya Louis pula.

"Salah sebab bukan masa yang sesuai."Jawab Luna dengan marah.

"Bila masa sesuai kalau bukan sekarang?"Tanya Louis dengan geram.

"Bukan sekarang tapi tunggu la sampai Zyan sihat."Kata Luna dengan kesal.

"Kenapa?you dah jatuh cinta dengan Zyan?"Tanya Louis bertubi-tubi.

"Kalau i cintakan Zyan tak masalah dengan you."Jawab LunaS

"Masalah i sebab you kekasih i sekarang you pilih Zyan atau i."Kata Louis meminta Luna memilih dia atau Zyan.

"I pilih you tapi pada yang sama i cintakan Zyan i tak pasti dengan perasaan i."Balas Luna dengan jujur dia tidak sanggup menipu dirinya lagi.

"You perlu pilih i atau Zyan."Kata Louis ingin Luna memilih dirinya atau Zyan.

"I pilih you tapi Zyan perlukan i tolong faham."Balas Luna.

"Maaf,i paksa you."Kata Louis meminta maaf dan menitikkan air matanya.

"No!you tak salah jangan salahkan you."Balas Luna dan mengelap air mata Louis dan memeluk Louis.





Tanpa Luna sedari Zyan memerhati adegan mereka berdua.



Di dalam bilik Zyan menangis apabila mendapat tahu hubungan Luna dan abangnya *Kenapa awak buat saya macam ini Luna?Kenapa?Tuhan kenapa kau uji aku begini,apa salah aku?Aku hanya mahu kebahagian aku?Salahkah?* dia menangis dia tidak sangka abangnya bercinta dengan Luna dia merasa kebahagiannya runtuh.





Puan Sri Camelia meminta diri untuk pulang ke mansion Luna hanya mengikuti ibunya dari belakang.





Di mansion Puan Sri Camelia berbincang dengan Luna.

"Sejak bila Luna ada hubungan dengan Louis?"Tanya Puan Sri Camelia .

"Sejak dari college akhir college 7 tahun lepas."Jawab Luna jujur dia tidak mahu sembunyi hubungannya dengan Louis lagi.

"Ya allah,Luna cintakan Louis atau Zyan?"Tanya Puan Sri Camelia lagi

"Luna tidak tahu tapi yang Luna tahu Luna cintakan Louis."Jawab Luna dengan jujur.

"Ibu nak Luna selesaikan masalah ini."Balas Puan Sri Camelia dan naik ke atas.

"Baik,ibu."Balas Luna pula.







Luna menelefon Zyan untuk berbincang dan Zyan setuju untuk berbincang dengan Luna.





Di pantai Luna dan Zyan hanya diam sambil memandang pemandangan di depan mata.



"Saya tahu tentang hubungan awak dengan abang saya."Kata Zyan yang masih memandang ke depan.

Luna hanya diam tidak tahu mahu berkata apa.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now