PROLOG

411 9 0
                                    

Louis masuk ke dalam bilik.Dia menghempas pintu biliknya dengan sangat kuat.Dia melihat cermin dan berkata di dalam hati *Kau dah rampas mama dan papa kawan aku pun kau dah rampas semuanya kau dah rampas sampai semua bela kau jawatan CEO aku pun kau dah rampas dan sekarang ini kau nak rampas kekasih aku Luna pula Kali ini aku tidak akan biarkan kau rampas kekasih aku cukup Lionel rampas dia dulu daripada aku hampir gila aku dibuatnya aku akan ambil semula hak aku yang kau dah rampas terutama kekaosh aku Luna aku sanggup buat apa sahaja untuk Luna bunuh pun aku sanggup la hahaha Zyan Zyan kau tu dah la hodoh bodoh pula tapi kenapa semua orang bela kau hah tapi aku tak kisah semua orang tak pedulikan aku atau tak percayakan aku asalakan aku ada Luna yang cintakan aku sama juga dengan aku sangat mcintainya teramat mencintainya hahahaha* dia memandang cermin sambil tersenyum licik dan berkata.

"Esok hari terakhir kau,Zyan."Kata Louis sendirian di depan cermin.

———————————————————————————


Di mansion,ada sepasang kekasih yang baru bangun tidur.

"Baby,bangun.nanti lambat nak pergi kerja."Luna bangunkan Louis yang sedang tidur nyenyak.

"5 minit,honey."Balas Louis sambil memeluk Luna.

"Ish,dari tadi lagi,dah lambat ni kan,Nanti,i nak balik."Kata Luna sambil mengelus rambut Louis dengan lembut.

"Balik daripada pejabat jumpa dia.Tak puas lagi ke jumpa dia tu,i pun nak luangkan masa dengan you.asyik dia je dengan you jealous.I tengok you dengan dia je.i dah rasa nak tumbuk muka dia,dia suka hati je pegang tangan you.kalau nak ikutkan hati i ni dah lama i beritahu dia yang you ni kekasih i dan you ni milik i,i geram betul la."Kata Louis dengan geram dia kesal dan benci dengan Zyan.

"Yes,i tahu you jelaous,I minta maaf.I janji nanti kita pergi bercuti berdua sahaja senyum la,please."Pujuk Luna sambil membuat muka comel untuk pujuk Louis.

"Hmm,ok.I love you so much,sayang."Balas Louis.Dia sengaja berpura-pura merajuk.Dia ingin melihat bagaimana Luna akan memujuknya.


Louis balik ke rumah.Dia naik ke tingkat atas.Dia berjalan menuju ke biliknya.Sebelum dia masuk ke dalam bilik Zyan menyapanya.

———————————————————————————

"Abang,adik nak cakap sikit dengan abang boleh?"Tanya Zyan.Dia sedikit takut ingin bertanya.

"Kau nak cakap apa ni,aku tak ada masa.aku dah lambat nak jumpa kekasih aku."Jawab Louis dengan meluat.

"Sekejap je,abang,perkara ini penting."Kata Zyan pula.

"Ha,tercegat apa lagi dekat situ.cakap la cepat."Balas Louis dengan sedikit marah.

"Adik nak cakap yang adik nak kahwin dengan Luna,mama akan masuk meminang Luna malam esok."Kata Zyan dengan perlahan.

"Ingat aku kisah ke,lantak kau la nak kahwin ke nak mampus ke ada aku kisah."Balas Louis dengan perasaan marah dan dia terus keluar rumah.

"Ok,abang."Balas Zyan dengan rasa sedih *Kenapa abang bencikan aku?hodoh sangat ke aku?* lalu dia masuk ke dalam bilik dengan perasaan sedih.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now